Hoofdsponsor

1/28 Oseberg Vikingskippet. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is een saai en zeer geconcentreerd werkje maar ik ben erg blij met het resultaat.

Daar had je toch je eigen "Zen"-muziekje voor :D.
Het is er wel een stuk mooier op geworden.

Die dekbeplanking zal trouwens ook een hele verbetering worden.
En goed dat je de zijkanten van het triplex gaat wegwerken, dat kun je eigenlijk niet in het zicht laten.
 
Er wordt niet veel gepost hier maar het werk gaat wel gestaag door hoor:D
Momenteel bezig om de dek beplanking te maken. Ook hier heeft BB de plank mis geslagen:@
Het dek behoord recht te zijn en BB heeft er een kromming in gemaakt.
Ik probeer dit zo goed mogelijk recht te krijgen maar dat gaat niet helemaal lukken.
Nu ik met kleine plankjes werk ziet het er in ieder geval een stuk beter uit:
IMG_5936.jpg

IMG_5953.jpg

Fred
 
Hoi Fred,

( Ook hier heeft BB de plank mis geslagen ), is niet luk maar daar kom jij wel uit.
 
het ziet er makelijk uit , maar dat is het hem juist dan moet je gaan beginnen na denken hoe je het het beste doet of je geraakt in de knoé.

lijkt me best een mooilijke puzzel fred ik hoop dat je er uit geraakt
 
Prachtig Fred, Heel goed opgelost met die lijsten. Zijn echt mooi.
Wat die dekbeplanking betreft...heb het zelfde probleem met mijn schip (ook van Billing Boats). Heb intussen ook het dek volledig zelf uit getekend. Zal er dan ook veel beter uit zien. Maar denk dat dit een typisch probleem is bij Billing Boats.
 
Die paar aanpassingen op de kit kunnen een schip echt meerwaarde geven.
En jouw aanpassingen zien er prima uit Fred !
 
Oefffff..... dat is al weer een tijdje geleden.....:D

Maar hierbij de vorderingen:

Eindelijk weer eens wat tijd om aan de Oseberg te werken en dus de afgelopen dagen het tweede plaatje met sierlijsten geschuurd, met de priem uitgediept en gebeitst:
IMG_5999.jpg

IMG_6000.jpg

IMG_6002.jpg

De romp geschuurd:
IMG_6004.jpg

Daarna met de kwast beits aanbrengen en met de tamponneermethode netjes gemaakt:
IMG_6005.jpg

De eerste helft klaar:
IMG_6007.jpg

En helemaal voor de eerste maal in de beits:
IMG_6008.jpg

Detail:
IMG_6013.jpg

En totaal overzicht ( de sierlijsten nog in dry-fit):
IMG_6010.jpg

Nu verder met de dek beplanking en nog twee maal beitsen voor de mooie donkere kleur.

Fred
 
Wat een keurtje zeg,mooi gedaan ook Fred,de tamponeer methode hoe gaat dit eigenlijk in zn werk??
 
Wat een keurtje zeg,mooi gedaan ook Fred,de tamponeer methode hoe gaat dit eigenlijk in zn werk??

Dat is niet zo moeilijk Patje, je brengt wat verf, of beits, aan op je model en gaat met een stukje spons zachtjes "doppen" tot een mooie gehele dekking.

Fred
 
is mooi gedaan,fred

die sierlijsten vind ik mooi gedaan:approve:
 
Kan je dus ook doen met enamel verf....Bedankt voor de tip.
 
Wat een heerlijkheid zo'n paar dagen vrij en lekker veel knutselen aan de Oseberg.:D

Met een zen muziekje serieus aan de schilden begonnen.
Er moeten 704 spelden afgeknipt worden en de kopjes in de schilden gezet worden.
Dit is echt een vervelend en langdurig klusje:@ dus ik probeer telkens tussendoor een paar schilden te doen;)
IMG_6016.jpg

IMG_6017.jpg

En na een half plaatje de speldenkopjes gefixeerd met wat grondverf.
IMG_6018.jpg

Ook flink bezig aan het beplanken van het dek.
IMG_6015.jpg

Noortje kwam ook een even kijken of het goed gaat.
IMG_6021.jpg

Elk plankje wordt op maat gemaakt en ik ben al weer over de helft. Ik hoop het dek er morgen helemaal in te hebben:
IMG_6023.jpg

Fred
 
blijkbaar heb je een helper met 4 poten, het zal vlugger gaan nu
 
Wat een geduld Fred. Die schilden zien er mooi uit. Ik denk dat dit een mooi bootje gaat worden.

En....is dat nu een kleine kat of een grote boot.
 
De boot wordt 87 cm lang, de kat weegt 5 kilo..... kies maar Christophe:D:D

Fred
 
Heerlijk vakantie....dus weer heel de dag aan de Oseberg gewerkt:D

Vandaag dus heel de dag met de beplanking van het dek bezig geweest:
IMG_6026.jpg

En die is klaar, ligt er nog wel los in maar vast plakken is zo gedaan nu alles op maat is.
IMG_6027.jpg

IMG_6028.jpg

Het liniaal is 50 cm lang:
IMG_6029.jpg

En het eerste plaatje met schilden is ook voorzien van speldenkopjes, nu enkel nog een kleurtje:
IMG_6030.jpg

En de achterkant alvast maar een keer in de beits gezet:
IMG_6031.jpg

Fred
 
Zo Fred, je hebt ook goed doorgewerkt zeg....

maar wel heel mooi gedaan hoor.... wordt een mooike...

Petra
 
mooie update
goed gevonden die kopspelden, komt de schaal overeen met wat het zou moeten zijn ?
 
mooie update
goed gevonden die kopspelden, komt de schaal overeen met wat het zou moeten zijn ?

Het kopspeltje is 0.8 mm wat overeenkomt met 2 cm. Zou volgens mij dus redelijk in de buurt moeten zijn Peter.

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan