Hoofdsponsor

1/28 Oseberg Vikingskippet. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het fineer werk is gedaan. De boegpunten heb ik op maat geschuurd en voorzien van de eerste beits laag ( ga daar straks moeilijk bij komen:D )
Kijk Fred lekker aan het werk:
IMG_6050.jpg

Ik heb een malletje gemaakt voor de afstand bepaling voor de balk waar de schilden achter komen te zitten:
IMG_6056.jpg

Zo kan ik dus precies bepalen waar de schilden moeten komen te zitten:
IMG_6054.jpg

IMG_6055.jpg

En precies waar de blokjes zitten daaronder moet het gat voor de roeispaan komen:
IMG_6058.jpg

IMG_6059.jpg

Dat wordt dit weekend dus meten, plakken en boren:D

Fred
 
Mooi werk, Fred, ik verheug me er al op om haar in real life te zien... tegen dan zal mijn kleinere, plastic versie wellicht ook wel klaar zijn om mee te brengen :)
Nog even een opmerkingetje over die afstandsblokjes, het ziet er natuurlijk heel goed uit zoals het is, maar zou het niet beter zijn om een set nieuwe te maken die wel over de volledige breedte van die plank komen, want zo waren ze tenslotte ook bedoeld, toch ?
 
Nog even een opmerkingetje over die afstandsblokjes, het ziet er natuurlijk heel goed uit zoals het is, maar zou het niet beter zijn om een set nieuwe te maken die wel over de volledige breedte van die plank komen, want zo waren ze tenslotte ook bedoeld, toch ?

Dat is niet nodig Dany want daar zie je straks niets meer van :D

Gaatjes boren in een romp die klaar is....no room for error;) gelukkig werkt het malletje perfect:
IMG_6060.jpg

IMG_6061.jpg

En hier doen we het voor toch :D:D:D:D
IMG_6062.jpg

IMG_6063.jpg

Vanavond de andere kant maar eens aanpakken.

Fred
 
:wow: Mooi Fred, je gaat als een speer. Of beter gezegd als een roeispaan :D
 
Nu ook in de andere kant de gaten gemaakt zijn maar eens alle roeispanen in dry-fit erin gehangen. Ook de mast in dry-fit erbij gezet:D
En zo wordt het best een imposant schip.... op weg naar Raganarok.
IMG_6065.jpg

IMG_6067.jpg

En maakte ik een paar posts terug nog melding dat de mastvoet niet paste..... BB had nog een opvulling in de kit zitten;)
Dit was echter nogal summier vermeld, gelukkig had ik dit nog niet aangepast:D
IMG_6068.jpg

Fred
 
Dit begint er al echt op te lijken :).
Wat een gevaarte begint het trouwens te worden.
 
Erg mooi hoor,nu nog even een stuk of 30 mannetjes scratchen:D
 
Het wordt inderdaad een grote dame Wim.
Sorry Bert maar er komen geen Vikingen op te staan.....die zijn allemaal al naar Raganarok voor de laatste strijd.

Fred
 
.....die zijn allemaal al naar Raganarok voor de laatste strijd.

Fred

Hmm, ik denk dat het Ragnarok is hoor, maar waar zijn dan de rondborstige Walkures die hen daarheen hebben gebracht, die zou ik wel eens willen ontmoeten ;)
 
deze begint al aardig vorm te krijgen.

Als ik hem zo zie doet het me denken aan de volgende grap.

Bericht aan de roeiers, er is goed en slecht nieuws, het goede nieuws is: de nieuwe bruid van de hoofdman komt aan boord, het slechte nieuws is dat ze wil waterskieën...
 
Het is inderdaad Ragnarok Dany :-$ De laatste strijd van de goden waarbij de wereld zal vergaan....

Fred
 
En zo kwam ik dit weekend een echt probleem tegen. Ik ben begonnen op de sierlijsten te gaan plaatsten.
Nu moet daar wel wat voor geschuurd worden want zo ziet het er niet uit:
IMG_6072.jpg

Volgens de bouwtekening moet de boef naar een punt gevijld worden dus daar mee begonnen,
IMG_6073.jpg

Maar hoe ik ook pas en meet het past niet:@
IMG_6074.jpg

Op MSW heeft Bahamas_Diver dit model ook gemaakt en hij heeft op dit punt de boeg er afgezaagd..... zie zijn verslag.
http://www.modelshipworld.com/phpBB2/viewtopic.php?t=9055&postdays=0&postorder=asc&&start=160

Ik vind dit nogal een hele ingreep maar na een weekend prutsen ga ik dit toch zo proberen. Het zal met veel beleid en héél rustig aan gedaan moeten worden.
Bahamas_Diver geeft aan dat hij ruim een uur per kant is bezig geweest:O
"De "witte" rand ga ik dus verwijderen deze week:
IMG_6078.jpg

Om de pijn een beetje te verzachten mijn verfjes en kwastjes opgezocht en wat gaan kliederen op de schildjes:
IMG_6075.jpg

IMG_6080.jpg

De eerste 5 kleuren combinaties zijn een feit. Nu nog 10 andere combinaties maken:D

Fred
 
serieuze ingreep op je model, maar 't ziet er wel naar uit dat het gaat goedkomen. benieuwd naar het resultaat...
 
fred heb ff je foto geleend e ;
moet het niet in een punt geschuurd worden zoals mijn rode driehoek aangeeft?

attachment.php
 
Die schildjes fleuren de boel gelijk op,zijn dit originele kleuren?
 
het steekt precies niet op een borsteltje bij jou,maar het ziet er allemaal wel goed uit!
Lus
 
@ Hooy: Nee, de lijn moet recht naar beneden lopen en is van boven tot onder even dik( Op het echte schip is dit wel het geval ;) )
Zie onderstaande foto:
IMG_5908.jpg

@ bert65: Nee hoor die zijn niet historisch correct maar gewoon fantasie.

@ Lus: Ik heb nog 1000 borsteltjes liggen, ooit eens een doos "gevonden'' die men wilde weggooien. Die zijn makkelijk voor eenmalig gebruik.

Fred
 
Blijft er inderdaad maar één ding over, de methode van Bahamas_Diver hanteren.
Dat kun jij ook toch, tenminste als je er een topmodel van wil maken ;).

Die schilden zijn trouwens mooi geschilderd in verschillende kleuren.
 
Yessssss...... 704 gaatjes van 0.4 mm, 704 spelden de kop af geknipt en 704 maal dat kleine stukje in dat kleine gaatje gestoken:
IMG_6081.jpg

( en er moeten nog een heel stel van die kopjes in mijn hobbykamer liggen..................:tongue: )

Morgen, nou ja ...straks, de boegdelen gaan verwijderen/afschuren, brrr heb er schrik voor!

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan