Hoofdsponsor

1/28 Oseberg Vikingskippet. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt er even lekker de gang in :).
Heel mooi geworden met die bruine beits.
Ik las iets over een Zen-muziekje ... ?????? Dacht ik toch dat je een andere smaak had ;).

Dat triplex wordt zeker nog afgewerkt?
 
De triplex wordt afgewerkt met fineer Wim.

Fred
 
Hoe breng je de speldenknopjes aan op het hout,ik bedoel met welke lijm?. En dat het een vervelend werkje is begrijp ik maar al te goed. Erg goed dat je dit niet ineens volmaakt zodat de verveling niet toeslaat. Lekker afwisselen met andere klussen..Het ziet er in ieder geval allemaal evengoed uit en vooral de details in de kielplaat geven dat extra eraan ( schrijf ik de naam goed ?).

Ron.
 
Ron, ik boor een kleine gaatjes is het hout ter grote van de naald schacht. Daar stop ik het kopje in zonder lijm.
Vervolgens fixeer ik de naald kopjes met grondverf. Hierna nog schilderen en ze zitten vast.
De sierlijst heet volgens mij gewoon boegsierlijst:D

Fred
 
Vandaag de laatste vrije dag dus nog wat geknutseld:D

De mastvoet in elkaar gezet:
IMG_6033.jpg

Netjes ingebouwd in de romp:
IMG_6034.jpg

En daar komen we dus een stukje te kort:huh: snap niet hoe dit kan maar zal er een stukje hout op moeten plakken;)
IMG_6035.jpg

En dat vierkante gat zal nog rond moeten worden want daar komt de mast in:
IMG_6036.jpg

Zo dat waren 10 heerlijke dagen vrij en dus en flink aan Oseberg kunnen werken, vanaf nu zal het weer wat langzamer gaan......:(

Fred
 
Wederom heel mooi geworden Fred.

En 10 dagen vrij, wat een luxe -fck-, je zult er vast van genoten hebben.
 
Ziet er mooi uit, Fred.
Maar om de één of andere reden kan ik de twee laatste fotootjes niet zien, enkel een rood kruisje.
 
Ik ben er nu wel achter dat Billing Boats erg slecht is met zijn "omschrijving".:@:@
De mast voet heb ik in elkaar gezet zoals op de tekening staat. Nu ik ga passen blijken er onderdelen op de mastvoet te zitten die er niet thuis horen:angry:, op de tekening staan die echter wel bij elkaar afgebeeld..... nou ja, losmaken en opnieuw beginnen.....

Ondertussen het dek vast gelijmd op de mastvoet na, daar wil ik nog bij kunnen om de mast te stellen.
De zijkanten van de triplex ondertussen aan het beplakken met fineer:

IMG_6041.jpg

IMG_6042.jpg

Kijk dat ziet er toch veel beter uit. De fineer die BB in het pakket heeft gestopt is vrij donker én véél te weinig.
Daarom gekozen voor een lichtere fineer die ik nog had liggen:
IMG_6045.jpg

Ondertussen verder aan het kijken en weer een uitdaging tegen gekomen. Langs de zijkant van het schip loopt een balk.
Tussen de balk en het wand komen daar de schilden te zitten, echter mijn schilden zijn dikker geworden omdat ik er speldknopjes in maak.
Dat wordt dus weer puzzelen.....


Fred
 
Het is toch netjes zo met het fineer.
 
Ook deze word weer een juweel he Fred.Dat met die speldenkopjes vind ik machtig mooi gedaan zeg.
 
Mooi gedaan Fred.
Je kunt de stukken van de balk die tussen de spanten gaan komen 1 mm dunner schuren, wellicht krijg je dan voldoende ruimte voor de schilden. Ik neem dan aan dat die speldkoppen niet veel meer uitsteken.
 
Het is toch iets anders Wim;

Het schild is 2mm dik, het stukje waar de balk tegen moet is ook 2 mm dik... no room for error dus :(
Op deze foto het stukje wat op het wand moet komen, 0.8 x 0.4 x 0.2 cm
IMG_6046.jpg

Nu daar gaan de schilden niet tussen passen want met de spelden worden deze 3,6mm dik.
Maar..... als ik dit onderdeeltje een kwart slag draai past het wel:D:D
IMG_6047.jpg

IMG_6048.jpg

Het was even puzzelen maar dat gaat helemaal goed komen! Nu nog 32 van die stukjes gaan maken:P

Fred
 
veel succes met de stukjes. Wat is dat randje net onder het schild (tussen het geschilderde deel en de rompplanken?)
 
Gelukkig kun het dan nog een beetje voegen, dit gaat wel goed komen.
 
:wall: Kom hier nog is piepen Fred.
Ziet er goed uit, kan de fineer tot hier ruiken.;)
Ik weet zeker als je vroeger moest geleefd hebben,
dat jij de boten van de Vikingen had mogen maken.:D
 
veel succes met de stukjes. Wat is dat randje net onder het schild (tussen het geschilderde deel en de rompplanken?)

Ik heb een testje gedaan op dit schildje en er fineer achter geplakt, alleen is dat niet zo mooi :sleep: en dat is dat randje...... ( Gelukkig is dit een reserve schildje:D )

Fred
 
Heel knappe vorderingen Fred. Zo te zien is er flink wat extra werk aan deze kit, maar in jouw handen is dat geen enkel probleem.

Bij Dieter Knupfer kan je "nieten" krijgen die een lengte hebben van 2,5 mm, de diameter van de schacht is 0,5 mm, de diameter van het kopje is 0,7 mm :

http://www.knupfer.info/shop/index.php?cp_sid=22137050a2751&cp_tpl=main

Ze zijn niet echt goedkoop te noemen, maar het bespaart een hoop werk omdat je al die spelden niet meer moet afknippen. Misschien iets voor een volgend project ?

Groeten

Pascal
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn nu bijna klaar Pascal maar toch bedankt;)

Fred
 
Ja mijn timing is weer perfect :8
Ach, vijgen na Pasen zijn nog altijd vijgen hé :P

Krijgen we deze te zien op de ledendag ?
 
Tuurlijk breng ik deze mee naar de ledendag!

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan