Hoofdsponsor

1/28 Oseberg Vikingskippet. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de laatste gaten opgevuld en bijgewerkt van het eerste opstaande wand.

Zo staat ze er nu bij:
IMG_4593.jpg

Alle gaten zijn netjes opgevuld met een stukje vurenhout:
IMG_4595.jpg

En dan nog een foto van de mooie vorm:
IMG_4594.jpg

Volgende week ga ik beginnen de laatste rij van de beplanking:laugh:


Fred
 
Fred, ik ben in stilte aan het volgen, maar dit is een prachtige longboat aan het worden :)
 
Heel mooi Fred, kan er niets anders van zeggen ;).
 
Hoi Fred,

Ik heb al een tijdje anoniem de duistere modelbouwspelonken op het web verkend en heb daar jouw werk al bewonderd. Je foto's zijn ook zonder signatuur erg herkenbaar.
Je moet me toch eens uitleggen hoe je dat doet :laugh:

Historische schepen met een verhaal trekken mijn aandacht, deze dus zeer zeker ook! Heeeeeel mooi werk :wow:
Ik ben vooral benieuwd naar het effect van de schilden. Moet een blikvanger gaan worden. Op foto's van de beurs in Goes heb ik ook een vikingschip gezien. Daar sprongen de schilden er ook erg uit. Dat schip riep echter bij mij meteen vragen op. Het zeil was nl. uitgevoerd met een gestileerde adelaar. Mooi gemaakt, maar historisch? Ik weet wel van Romeinen en adelaars, Duitsers en adelaars maar Vikingen? Weet jij dat?
En meteen nog een vraag: hoe ga je het zeil uitvoeren? Rood / wit zoals op schoolplaten of toch anders?
 
Jan, van het schip in Goes heb ik ook foto´s gemaakt, tenminste van de schilden. ( Het schip vond ik niet zo mooi gebouwd)
Ik ga deze gebruiken als studie materiaal, ga ze dus niet namaken:dry:
Het zeil ga ik niet rood/wit maken maar gewoon gebroken wit. ( even door een kopje thee dus.)
Historisch of niet, ik vind het rood/wit niet mooi. ( Ik heb daar wel onderzoek naar gedaan maar kan daar geen duidelijk antwoord op vinden.)

O, ja en foto's maken gewoon je flits uitzetten en een hoge iso waarde instellen.
Zelf gebruik ik meestal tussen de 800 en 1600 iso en zet mijn model onder een TL balk. (Bijna geen schaduw dus)
Dat gaat dus meestal goed.:D

Fred
 
Ik bedoelde eigenlijk dat rare mannetje dat steeds op je foto's staat ......... :laugh:
 
Mocht je nog info willen over dit soort schepen kan ik je aanraden om eens te googelen met het woord Longships ;)
Veel info en foto's...
 
Ik kon het niet laten, en ik ben eens gaan rondneuzen op het internet :$

Als je mijn mening wil weten over het zeil, dan vind ik deze wel iets hebben:





En daar je over schilden bezig was heb ik dit even opgezocht en alvast deze tegengekomen:





Ben je er niets mee, dan laat je het maar zo hoor, ik wist gewoon even niet wat gedaan ;)
 
Bedankt Beyond, de foto van de schilden had ik al.
De zeilen die je hier zie zijn fantasie zeilen hoe ze dachten dat deze er vroeger uitzagen.
In Oslo ben ik in het museum geweest en daar werd uitgelegd dat de dames die in het schip gevonden waren kostbare kleding aan hadden die was geverfd.
Verf was in die tijd dus erg kostbaar dus of ze dit op een zeil gebruikte weten ze niet.

Fred
 
Bedankt voor de toelichting, zo leer ik weer iets bij ;)
 
Fred en Beyond, ik moet weer eens gaan zoeken, maar ergens heeft Rik (Furioza) daar eens iets over geschreven.
Het kwam er op neer dat het zeil van een Vikingschip geen andere kleuren had dan de natuurlijke kleur (en nu dacht ik dat het wol was, maar daar ben ik niet meer zeker van).
 
Ja dat klopt Wim, de zeilen waren van wol gemaakt.

Fred
 
O, ja en foto's maken gewoon je flits uitzetten en een hoge iso waarde instellen.
Zelf gebruik ik meestal tussen de 800 en 1600 iso en zet mijn model onder een TL balk. (Bijna geen schaduw dus)
Dat gaat dus meestal goed.:D

Fred

Misschien is het je ontgaan maar met herkenbaarheid bedoelde ik eigenlijk dat poppetje ..... heet ook Fred geloof ik. :D
Neemt niet weg dat je foto's van hoge kwaliteit zijn :wow:
 
Tja Jan, Vastenavond ( of carnaval) betekent voor mij een extra potje bier en dan ontgaat me wel eens wat:D:D:D
Fred Flintstone is mijn all time favoriete stripfiguur. ( ik heb ook al zijn films, zijn meer dan 30 dvd's....)

Fred
 
het gaat allemaal niet zo snel.
( verhuis van mijn zoon en Bugatti.... ;) )

Maar vandaag de laatste beplanking gemaakt :D
IMG_4719.jpg

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan