Hoofdsponsor

1/32 Nieuw Mc Donnell Douglas AH-64 Apache (revell)

Hoi Eric,

Bedankt voor de compliment, het nummer van de groene kleur is revell nr; 46.
Ik leer op deze maniettoch veel, ik ga dat zeker doen met de overal en de ogen wou ik met een dunne zwarte stift de pupillen in stippen.;)
 
Heeey Bart

Een zwarte stift maakt dat de ogen als gaten gaan lijken, en dat is nu juist wat we niet willen. Gewoon zelde huid kleur, maar dan iets meer donker is beter om aan te zien. Diepte moet je leren zien denk ik dan maar:-) Revell 46 had ik er niet uitgehaald qua kleur aangezien ik dat oook veelvuldig heb gebruikt in het verleden voor mij series van bommen. :-)
 
Hoi Eric en andere bouwers,

Vanavond was ik toch mooi op tijd thuis en heb terpetine gehaald bij de hobbywinkel en een spuit om de terpetine in de verf te doen, op deze manier komt er niet te veel terpetine in de verf, dit heb ik met toeval ergens op een forum gelezen toen ik aan het zoeken was voor revell verdunner dus heb ik het geprobeerd, volgens mij is het goed gelukt de cockpit zie foto's.
Sorry Eric maar ik had al met zwarte stift de ogen aan getipt, ik ga het met huidkleur er nog over zoals je zegt, de figuren heb ik met revell nr; 45 gedrybrush de overals dan, en heb ook 2 gedeelten van de romp ook geschilderd maar op de beschrijving staat dat ik ijzerkleur op de delen moet doen wat niet geschilderd is oop de foto maar dat moet gewoon volgens mij met de groene kleur geschilderd worden.

1_DSCF8959.JPG


1_DSCF8957.JPG


1_DSCF8956.JPG


1_DSCF8955.JPG


1_DSCF8952.JPG


1_DSCF8951.JPG


1_DSCF8949.JPG


Ik hoor julie reacties wel of het goed is.De knopjes moet ik nog doen van de cockpit.:worried:;)
 
Hoi,

Ik heb nu de knopjes ook geschilderd,

1_DSCF8964.JPG


1_DSCF8963.JPG


1_DSCF8962.JPG


1_DSCF8961.JPG


1_DSCF8960.JPG
 
Hoi Bart Jemig zeg!!!! 3,25 voor klein potje??? volgende keer gewoon terpentine doen of wasbenzine en dan op gevoel verdunnen dat het nog mooi strijkt, meestal paar druppel is voldoende. Verder gaat het de goede kant al op!!.
 
Hoi Burglar en Eric,

Bedankt voor de complimenten, ik heb maar een paar druppels terpetine in gedaan met een spuit, werkt perfect.;)
 
Ziet er goed uit, ik heb de mijne aan de afkoelkant gezet. Zag het schuurwerk niet meer zitten :D
 
Hoi Tomas,

Bedankt voor de compliment,

Ziet er goed uit, ik heb de mijne aan de afkoelkant gezet. Zag het schuurwerk niet meer zitten

Tomas, de moed niet laten zakken, ik heb ook tegenslagen gehad maar het komt altijd goed.;)
 
Gedeelte geschilderd waar het draaigedeelte in komt op de cockpit met een ijzerkleur en de rest met groen.

2_DSCF8965.JPG
 
Hoi,

De cockpit heb ik nu in elkaar gezet, de eerste foto heb ik alles los in elkaar gezet en de volgende foto's staat het in elkaar gelijmd.

Deze foto staat alles nog los.

1_DSCF8968.JPG


1_DSCF8991.JPG


1_DSCF8992.JPG


1_DSCF8993.JPG


1_DSCF8994.JPG


1_DSCF8995.JPG


1_DSCF8996.JPG


1_DSCF8997.JPG


;)
 
Hoi,

Lex en Eric en de andere bouwers, bedankt voor de tips, anders was het resultaat niet zo gekomen.;)
 
Ziet er al veel beter uit ook Bart!! Nu kun je verder met de rest van het model. Het is qua details wat aan de gove kant met de klinknagels, maar is wel mee te leven. Ik weet uit ervaring dat het op zich allemaal wel redelijk goed past, enigste wat ik met problemen kwam te zitten is met de ramen. Dat vergt wat krachtom goed in model en passend te krijgen.

Verder kun je de transparante delen nu het beste aan de binnenkant schilderen, met zelfde kleuren die je al gebruikte voor de cockpit. en komt aan de binnenkant nog gelijmd een paneel met schakelaars. Dus als je zover bent dan zal ik je wel weer helpen met wat tips en trucks.

Waar zit jij met een probleem Tomas??
 
Hoi Eric,

Bedankt voor de compliment.

Ik heb nu de romp in elkaar gelijmd, eerst gepast en toen met lijm bevestigd, op de neus zit lijm dat haal ik er af en verder vind ik de pasvorm best mee vallen, ik moet wel de naden met autoplamuur van albastine bewerken maar dat is geen probleem.

1_DSCF9004.JPG


1_DSCF9007.JPG


1_DSCF9008.JPG


1_DSCF9010.JPG


1_DSCF9011.JPG


1_DSCF9012.JPG


1_DSCF9015.JPG


1_DSCF9014.JPG


Ik ben er tevreden over, straks als ik het geplamuurt en weer geschilderd heb is het een stuk beter.;)
 
Mooi geworden Bart, ik vind de kleur van de 'romp' (noem je dat ook zo bij heli's) goed uitkomen op de laatste foto.
 
Hoi Wim,

De kleur is goed, maar ik wil de naden weg werken met plamuur, heb ik bij de motors ook gedaan, lijkt me veel mooier.;)
 
Past blijkbaar nog prima, de 1/48 versie heeft eigenlijk dezelfde naden die geplamuurd moeten worden. Wel even opletten met het ruitje tussen de twee piloten, daar zit een randje met rivetten dat ook moet geschilderd worden ;)
 
Hoi Tomas,

Bedankt voor de tip van de rivetten,( ik ben jou apache aan het zoeken maar kan hem niet vinden.:( )
 
Hoi Tomas,

De cockpit van jouw apache heb je toch zeer netjes gemaakt, een vraagje ik zie dat je prikers gebruikt om onderdelen aan te zetten maar wat is dat blauw?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan