Hoofdsponsor

1/100 Neuschwabenland [DONE]

De romp heeft een flinke omvang, een lekker vloeiende gladde vorm.
Maar het mysterie van wat nog komen moet houdt ons allen in volle spanning.
Top project met mooie vooruitzichten.
 
De romp heeft een flinke omvang, een lekker vloeiende gladde vorm.
Maar het mysterie van wat nog komen moet houdt ons allen in volle spanning.
Top project met mooie vooruitzichten.

Dank je wel. Er komen zeker nog verhalen bij. Alleen nu bij de ruwe romp constructie zit er geen " addertje " onder het gras ( lees project).
 
Je schiet al flink op en met bevredigend resultaat.
Nog wel wat werk maar dat hoort er nu eenmaal bij zoals je zelf al aanhaalde.
vgr Marc

Ja maar inmiddels is dat al achter de rug. Zal blijken bij de volgende update.
 
Inmiddels is het plamuren en primeren goed op dreef gekomen. Zoals te zien in de foto`s schieten we ermee op. Nog wel wat te doen aan de romp maar het gaat goed komen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu de eerste plamuur erop zit zullen er naar mijn mening nog een laag of drie of vier volgen. Daarna zal de romp vlak zijn.
 
De tweede en derde plamuur en primerlaag zitten er hier aangebracht. Foto`s zeggen meer hier als woorden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Na het schuren met korrel 800 ziet het er dan zo uit. Lekker glad.

attachment.jpg

attachment.jpg

Op haar buik gelegen..

attachment.jpg

attachment.jpg

De boeg..

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er weer f****g goed en strak uit Ron!

Die boeg ziet er wat vreemd uit, hij loopt zo recht naar beneden. ( kan verbeelding van mij zijn hoor:O )

Fred
 
er zijn weer geen woorden voor maar een vraagje welk kleurtje krijg de body
 
Ziet er weer f****g goed en strak uit Ron!

Die boeg ziet er wat vreemd uit, hij loopt zo recht naar beneden. ( kan verbeelding van mij zijn hoor:O )

Fred

De boeg loopt ook inderdaad vrij recht naar benden.Althans tot beneden de zee spiegel.
 
er zijn weer geen woorden voor maar een vraagje welk kleurtje krijg de body

Zeer goede vraag. Zal richting donkergrijs tot zwart lopen met een camo. Wordt dus zeer interessant. Maar het duurt nog wel even.
 
Een vraag wellicht. Is iemand bekend of er in deze tijd een anti fouling bestond?.
 
Bedankt Bert. inmiddels weet ik dat de anti fouling in 1930 is uitgevonden en dus kan ik deze later gerust aanbrengen op de romp.

De romp is nu zover klaar dat de primer glad geworden is en de tweede grote stap kan plaatsvinden. Dit betreft het aanbrengen van de ankerkluizen de versterking van de verschansing alsmede het laatste maar grote deel het monteren van het stuurroer en de aandrijving.Daarna wordt dan uiteindelijk de romp gespoten.

Maar eerst de foto`s van de romp in de primer nu.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het voorste punt in de boeg loopt schuin omhoog.

attachment.jpg

Vooraanzicht van de boeg.

attachment.jpg
 
Knappe vooruitgang weer Ron. We kijken al uit naar de rest van de werkzaamheden.

Mark
 
De versteviging voor de verschansing en de vloedgaten zijn heel gemakkelijk te maken uit de wegwerp lepeltjes voor de koffie.

attachment.jpg

Even de delen scheiden en je hebt fantastisch materiaal om ermee te werken.

attachment.jpg

Maar eerst nog een foto van de boegtip. Deze loopt mooi op het punt omhoog. Ziet er in werkelijkheid nog mooier uit.

attachment.jpg

Monteren met montagekit en er twee gaten in frezen met de dremel gaat gemakkelijk.

attachment.jpg

De binnenzijde na het freeswerk

attachment.jpg

Aan de buitenzijde zien we de koffie lepeltjes zitten. Perfect en bijna net als bij het origineel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het kopgedeelte van de koffie lepel heb ik in het midden doorgesneden en zo zijn ze ook voor de binnenzijde perfect.

attachment.jpg
 
Bangelijk hoe dat jullie op het idee komen de lepeltjes zijn nogal gebruikt voor andere doeleinden namelijk binnen spatborden voor een kever rat-rod
goe gevonden
knap werk al
Marc
 
Bangelijk hoe dat jullie op het idee komen de lepeltjes zijn nogal gebruikt voor andere doeleinden namelijk binnen spatborden voor een kever rat-rod
goe gevonden
knap werk al
Marc

Oke dat wist ik niet..maar geeft ook niet. Ook voor een kever is het dus erg goed bruikbaar. Koffie lepels we kunnen niet meer zonder :)
 
ron heeft er wel wat koffie moeten voor drinken met zijn vrouwke ze
 
Weer een mooi staaltje recyclage , knap Ron , maar zijn we natuurlijk van je gewoon ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan