Hoofdsponsor

1/50 Nave Egizia (1:50) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wim, het is gewoon mooi om te zien hoe je dit allemaal aan elkaar knopt.
Al die andere bouwers, die jaloers zijn, vragen om een gunst bij jou... heb je nog tijd voor een vloertje bij mij????

Fred
 
Wim, het is gewoon mooi om te zien hoe je dit allemaal aan elkaar knopt.
Al die andere bouwers, die jaloers zijn, vragen om een gunst bij jou... heb je nog tijd voor een vloertje bij mij????

Fred

Ja hoor, neem de Oseberg maar mee naar de ledendag, knal ik er wel een vloertje in, geen probleem hoor :)
 
@wim500:lollol ja niet duur zeg amai en dat voor zo een mooi schip.Ik ga ze kopen,zeker weten tegen de zomer heb ik ze.
 
Vandaag heb ik haar weer tevoorschijn gehaald, even 1 foto om het bewijs te leveren.
Verder gegaan met plankjes (1,5 mm dik walnoot) op het dek en het aftekenen van een aantal gaatjes.
Beide dekken zitten nog steeds los, die ga ik zo laat mogelijk vastzetten;
ik wil eerst zeker weten dat ik alle touwen etc goed heb zitten. Als de dekken vastzitten kom ik er nooit meer bij.

1_Nave_Egizia_038.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Wim,

Je bent weer begonnen, succes.
 
knap hoor wim

haast niet te geloven dat het weer zo klein is alemaal 8)
 
Af en toe is het fijn je ergens anders even op te concentreren, zo hou je de moed erin!
Succes weer verder met deze kleine dame.

Fred
 
Dank voor de reacties :).
Dirk, en ze is niet eens gekrompen de laatste tijd ;).
Fred, soms is het wat lastig, maar toch ook weer leuk om iets anders tussendoor te door. Ik ga de Egizia nu afwisselen met de U-boot in plastic.
 
Wim,
heel bijzondere bouw, hoor!
Schitterend werkje!

Door omstandigheden lig ik zelf een eindje stil met de scheepshobby, zal nog een tijdje duren , maar kom nog regelmatig een kijkje nemen achter de schermen.

Groetjes
Ward
 
Dank je Ward.
Het is jammer dat je even stil ligt met La Renommée, maar ze komt vanzelf weer aan de beurt.
Kom je deze keer nog op de ledendag?
 
Vol goede moed doorgewerkt aan de Egizia en de BB er eens bijgepakt waar sommige onderdelen in 1:1 staan afgebeeld.
Netjes de maten gemeten en overgenomen op een 0,2 mm dik koperplaatje.

1_Nave_Egizia_039.jpg


Het vormpje maken was niet het probleem, dat ging vrij makkelijk. Daarna lekker 1 mm dik touw wikkelen.
En ja hoor , bij nameten op de boot paste het niet :twisted:. Mijn eigen schuld, ik vertrouwde tegen beter weten in op de BB :oops:.
Het geheel moest ongeveer 4 mm langer worden. Het eerste vompje een stukje over de helft afgeknipt en nog een uiteinde van koper
gemaakt. De 2 uiteindes op het goede punt gesoldeerd. Zonder soldeerervaring ging dat eigenlijk best goed; het zit vast.

1_Nave_Egizia_040.jpg


Na het verder omwikkelen met touw en andere houten frutsels een dryfit gedaan en het past allemaal.

1_Nave_Egizia_041.jpg


1_Nave_Egizia_042.jpg
 
Laatst bewerkt:
netjes hoor wim zeer mooi gedaan het geeft het schip al direct een update zo 8)
 
Dank je Dirk, dit is inderdaad het begin van de opbouw en het ziet er gelijk al anders uit :).
 
Hoi Wim,

Netjes gemaakt, een heel ander gezicht.;)
 
Wim maatje ik blijf dit een schitterend mooi schip vinden zeg,en zoals je al kon lezen in vorige reacties heft het vooral te maken door het touwwerk.
Na de santa maria wil ik deze ook bouwen.
Patje.
 
Prachtig dit touwwerk Wim. Is dit speciaal touw (het lichtbruine)? Want ik zou voor mijn Quad tractor ook een dergelijk stuk touw nodig hebben. Kan ik dit vinden in een modelbouwwinkel?

Christophe
 
Bedankt voor de reacties! :).

Die kan ik wel gebruiken, want ze laat zich niet zo makkelijk bouwen ;).
 
Prachtig dit touwwerk Wim. Is dit speciaal touw (het lichtbruine)? Want ik zou voor mijn Quad tractor ook een dergelijk stuk touw nodig hebben. Kan ik dit vinden in een modelbouwwinkel?

Christophe

Christophe, ik gebruik het touw dat bij de kit zit. Geen idee welk soort touw dat is.
Misschien is de fourniturenzaak een idee voor haakgaren van DMC.
Dat schijnt goed te zijn en in meerdere kleuren verkrijgbaar.

En als je niet veel hoeft te hebben is er altijd wel een scheepsbouwer die een stukje touw mee wil nemen naar de ledendag.
 
Ziet er keurig uit hoor Wim.
Ik kan me voorstellen hoe klein het allemaal is en dat kan alleen maar respect opbrengen!

Fred
 
Dank je Fred, ik zal haar met de ledendag meenemen en naast de Pinas van Dirk zetten :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan