Hoofdsponsor

1/50 Nave Egizia (1:50) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha Patje, die touwen zie je nu nog wel aan de binnenzijde, ik probeer ze straks allemaal onder het dek te 'proppen' :)

Dirk, het is inderdaad veel werk, maar is dat niet alle modelbouw.
En daarbij, het lukt me nu goed om die touwen door het hout te krijgen en dat is een dikke meevaller.

Nou ik vind het alleszins schitterend mooi ze zeg amai,en zoals al vermeld ja ik begin het gevoel te krijgen om houtsnuiver te worden
 
Hoi Wim,

Dat heb je netjes gemaakt, prachtig.
 
Hoi Wim,

Ziet er nog mooier uit dan die andere .... je weet wat ik bedoel :laugh:
Ik heb nog even door je bouwverslag hier gesurfd en ik denk dat ik het niet laten kan om binnenkort ook even langs Waddinxveen te gaan .....
Alhoewel ik mijn schepen tot nu toe vrijwel zonder electrisch gereedschap heb gebouwd.
Ik blijf je hier uiteraard vol bewondering volgen.
 
Dank heren :).

Patje, éénmaal hout gesnoven levert een verslaving op :laugh:.
Ik vind af en toe een plastic modelletje ook wel leuk, maar kom er niet meer aan toe, dus je bent gewaarschuwd. Moet straks nog hard aan de slag voor Paper City.

Jan, ik moet je toch sterk afraden naar Waddinxveen af te reizen, veel te gevaarlijk met zo'n koopspook op je schouder ;).
 
LOL eheheheheeh ja ikke nie zen zeker weten ik blijf trouw aan de plastiek modellen maar ben vreed zot van hout modellen da ist eigenlijk
 
Twee verslavingen dus Patje ;)

Even een touw-update:
Beide zijden horizontaal en aan iedere kant nog twee verticale stukjes klaar:

1_Nave_Egizia_032.jpg


Overig touwwerk en onderzijde ook klaar en alles in de beits.
Alleen hier en daar nog wat puntjes touw wegknippen.
Op de punt nog een stukje walnoothout gemaakt om de boel een beetje netjes af te werken.
De volgende fase wordt de dekopbouw; die zal in diverse stappen gaan en vergezeld gaan van veel touw :ohmy:

1_Nave_Egizia_033.jpg


1_Nave_Egizia_034.jpg
 
Laatst bewerkt:
amai wim waar jij het gedult haald is mij nog een raadsel.
maar wel heel knap hoor .
ik ga mijn hoed nog maar eens afnemen en een diepe buiging maken
 
Dirk, net zo veel geduld als anderen met knopen of het inslaan van 1200 nagels moeten hebben :).

Jij hebt op de volgende ledendag een hoed op Dirk, ben benieuwd ;).
 
Heeeeeeel mooi werk Wim Applaus
Ik zie een heel warme, aparte kleur. Welke is dat?
En heb je de touwen gewoon meegenomen?, lijkt wel gouddraad!
 
Jan, dat is een binnenbeits in kersenkleur.
Voor op de romp heb ik inderdaad het touwwerk meegebeitst.
Ik had al een stukje op proef gedaan en het touwwerk werd toch anders bruin dan op het hout en het beviel mij wel.
Al het andere touwwerk ga ik zoveel mogelijk bewerken met bijenwas.
 
Hoi Wim,

Een plaatje je boot prachtig gemaakt met het touwwerk.:wow:
 
Dank je Bart.

In de weinige tijd die ik had heb ik de twee dekken beplankt en al een eindje op maat gekregen.
De fijntuning moet nog gebeuren. Verder komen er op diverse plaatsen nog gaatjes in voor het plaatsen van diverse paaltjes, etc.

En nu heb ik haar voor een tijdje opzij gezet, in de koelkast wil ik nog niet zeggen.
Ik heb namelijk nog steeds Belem staan voor Paper City en zolang ik met dit scheepje bezig ben, kom ik er maar niet aan toe. Ik wil daar nu eerst een forse bijdrage aan leveren.

1_Nave_Egizia_035.jpg


1_Nave_Egizia_036.jpg


1_Nave_Egizia_037.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jongen ik krijg meer en meer goesting om hout te beginnen zenne mateke. Ik denk dat het door da bindwwerk is dat ik het zie zitten.kunde keer zeggen wat ze heefd gekost?? (PBke he)
 
mooi vloertje

als ik thuis een nieuw parketje wil laten leggen, kan ik jou dan ook bellen? :D
 
@ M-Mark: hoe gij ook al? hahahahahaaa heb ook nog werk voor hem lollol
 
Laat ze maar kletsen, Wim.
Met zo'n prestatie veeg je gewoon met iedereen de vloer aan :tongue:
Prachtig vakwerk :approve:
Mijn vloer mag je ook komen vegen :D
 
Parketleggen en vloertjes aanvegen, prima zolang het vergelijkbare oppervlaktes zijn :laugh:, ik hoor het wel als ik een offerte mag opmaken ;).
 
ik heb nog wel ergens mega-euro's liggen

47.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan