Hoofdsponsor

1/50 Nave Egizia (1:50) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb niet veel comentaar Wim,
Schitterend, schitterend en nogmaals schitterend
groetjes
Ward
 
Ik anders wel,ben zot gekomen van dat modelletje en moet het hebben hahahahahahaa
 
ziet er geen modelletje uit om je geduld bij te verliezen, maar je maakt er wel iets prachtigs van...
 
Bedankt voor de lovende woorden allemaal.

@Silenoz, ik mag niet te boos kijken naar het scheepje, dan begint ze al te kraken :).
 
Twee projecten zijn best goed te doen :). De sub heeft zijn matte vernislaagje gehad en staat te drogen.

Nu dacht ik dat ik eens geen plastic onderdelen bij de kit te hebben zitten, maar te vroeg gejuicht.
Het topje van de grote mast is plastic
icon_evil.gif
, maar gelijk wel een mooie gelegenheid weer eens wat zelf te maken.
Nu ik de foto zie mag het nog iets tapser worden.

1_Nave_Egizia_057.jpg


Om te duiden welk onderdeel het is maar een foto gemaakt: in de rode rechthoek staat het onderdeel diverse malen afgebeeld.

1_Nave_Egizia_058.jpg
[/URL

Was ik toch weer eens wat vergeten: twee 'ruimtes' voor de bevestiging van de hoofdmast.
Hoe dat allemaal precies zit komt in een van de volgende updates.

1_Nave_Egizia_059.jpg


1_Nave_Egizia_060.jpg


En nog een foto om te laten zien wat haar afmetingen zijn.
Het is trouwens een 1 liter-blik ;).

1_Nave_Egizia_061.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is echt mooi werk en zeer constructief om naar te kijken. Maar wat een knopenwerk zeg. Maar ziet er prachtig uit. Werk je de knopen uit met een pincet?.

Ron.
 
Dat 1 literblik geleend van kabouter plop he Wimke;) ,zoals altijd steeds boeiend om te volgen,dat stukje ja dat moet toch wel iets tapser maatje daar heb je gelijk in.
Patje.
 
Dit is echt mooi werk en zeer constructief om naar te kijken. Maar wat een knopenwerk zeg. Maar ziet er prachtig uit. Werk je de knopen uit met een pincet?.

Ron.

Dank je Ron, de pincet en soms pincetten liggen bij dit schip continue binnen handbereik.
Tezamen met de naalddoorvoerder (tip van Lus) zijn ze bij dit schip echt onmisbaar.
 
Dat 1 literblik geleend van kabouter plop he Wimke;) ,zoals altijd steeds boeiend om te volgen,dat stukje ja dat moet toch wel iets tapser maatje daar heb je gelijk in.
Patje.

:) :) Jij hebt ook alles direct door ...

Op een foto zie je soms pas goed wat er nog moet gebeuren en inderdaad mag het een en ander nog wel iets tapser, kwestie van even voorzichtig een vijltje er langs......
 
Ondanks mijn andere projectjes vergeet ik ook deze dame niet.
Een begin gemaakt met de grote mast.

1_Nave_Egizia_062.jpg


1_Nave_Egizia_063.jpg
 
Laatst bewerkt:
van een grote mast gesproken wim dat is echt wel een kanjer. lijkt me niet zo ivident voor de stabilitijt van het sheepje. het lijkt op een electisitijtpaal uit de jaren stillekes :)
 
Dirk, op de foto lijkt het inderdaad een kolos.
Het zijn 2 balkjes van ieder 5x5 mm, dat valt wel mee.
Je ziet ze op de foto op een hoek (2 x 5 mm) en het scheepje staat ook nog eens naar achteren opgesteld.
Het perspectief speelt hier volgens mij een grote rol. Zal vanavond nog eens uit een andere hoek een foto nemen.
 
Net even een foto gemaakt vanaf de zijkant.
Dat geeft volgens mij al een heel ander beeld.

1_Nave_Egizia_064.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat ziet er iets anders uit . nu snap ik ook warom van achter een soort mast staat .

dit lijkt me om de mast plat te leggen en daar zal hij dan waarschijnlijk invallen ?. had presies tog iets gelezen van een knik mast

ziet er bizonder goed uit wim ;)
 
dat ziet er iets anders uit . nu snap ik ook warom van achter een soort mast staat .

dit lijkt me om de mast plat te leggen en daar zal hij dan waarschijnlijk invallen ?. had presies tog iets gelezen van een knik mast

ziet er bizonder goed uit wim ;)

Klopt Dirk, zelfs toen kende men al de inklapbare mast.
Het achterste 'mast'gedeelte is nog een dryfit en er komt nog een touw doorheen geregen.
 
Zeg Wim jongen ik word hoe langer hoe meer zot van da bootje zenne.Is toch iets moois he maatje manmanman.
Patje.
 
ApplausApplausApplaus Toch héééél speciaal,
Wim

groetjes
Ward
 
Patje en Ward, bedankt hoor, het is een bijzonder bootje en dat is het :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan