Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het huis uiterst rechts vind ik -maar dit is erg persoonlijk en doet niets af aan je werk !- iets te zwaar aangepakt, het vorige stadium ervan vond ik erg sterk.
 
als wij nu allen 1 groot project moesten bouwen elk in zijn eigen specialiteit dit zou een enorm knap project worden
( denk ik )
grt
Marc
 
bedankt voor het volgen en het is een eer om zo'n commentaren te krijgen van mensen die een pak meer ervaring hebben in diorama's en modelbouw.
Ik was hier aan begonnen om te zien of ik lectuur en wat ik zag op forums over chippen en verweren hier begrepen had en hoe het moet dus zonder hier erbij te zijn is dit ook jullie werk.
GUnit : inderdaad ben ik vrolijk gegaan op laatste vitrine en wist dat ik te ver aan het gaan was in deze straat omdat het nog geen krot mag zijn en natuurlijk lichtere achtergrond maakt het zichtbaarder. toch heb vandaag wat terug genomen en zal nog een beetje terug nemen als ik tekst reclame heb want dit is plots een probleem geworden welke winkels het worden.
Roy zoals beloofd de foto met de 3 reclame borden .
StevenVD de straat is rue galande 5de district Parijs.
Waarom die straat wel ik had een idee nodig van huizen die de moeite zijn en deze staan er van de middeleeuwen en dat sprak me aan. ik ben niet gegaan voor 100% ze na te bouwen omdat ze door de jaren altijd zijn veranderd op een of andere manier wat in mijn voordeel is spijtig vind ik niets tijdens de bezetting Duitsers van deze huizen.
vanaf nu werk ik gevel per gevel af en dan kan het vernist worden om dan als laatste het geheel te verweren .
grt Pascal



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit is zo sfeervol, de gevelkleuren passen ook prachtig bij elkaar, van zo'n topics kan ik echt genieten.
 
volgens mij zichtbaar in deze foto :)
maar zoals zijn tekst duidelijk maakte, is het nog niet duidelijk welke winkels hij er gaat huisvesten

attachment.jpg

edit: in deze zie ik precies ook eentje
attachment.jpg
 
jij bent mee jordic en andere foto komt reclame op rechtstreeks op muur
 
Ik zie nu wat je bedoelde met je uitleg Pascal! Ziet er inderdaad heel erg overtuigend uit!! Schitterend stukje straat aan het worden!
 
StevenVD de straat is rue galande 5de district Parijs.
Waarom die straat wel ik had een idee nodig van huizen die de moeite zijn en deze staan er van de middeleeuwen en dat sprak me aan. ik ben niet gegaan voor 100% ze na te bouwen omdat ze door de jaren altijd zijn veranderd op een of andere manier wat in mijn voordeel is spijtig vind ik niets tijdens de bezetting Duitsers van deze huizen.
Ik heb me wel eens vijf minuten beziggehouden met het bekijken van straatbeelden in Parijs onder de oorlog, om te zien of ik je dio kon herkennen. Dat was dus een dwaalspoor omdat je van een moderne foto bent uitgegaan. Nu vind ik wel dat je je in het begin onnodig zorgen maakte over mogelijke superkritische reacties, je moet toen al wel geweten hebben dat je ons hiermee ging kunnen in bekoring brengen...
 
stevenVD ze zijn van voor de oorlog eigenlijk nr 29 31 .... had nooit gedacht dit te behalen voor de eerste keer maar deze zal je wel herkennen en vandaag ziet die straat er niet meer uit zoals in vele steden grt.

attachment.php


attachment.php
 
Je hebt dat prachtig geëvoceerd. Zet een van die karren er ook nog maar bij! Ik snap nu waarom je de tweede boog kleiner maakte. Eigenlijk is dat een rechthoekig raam met een boog op geschilderd.
 
Zaalig toch...wat ook een mooi detail is ,zijn die ijzeren ballustrades..zeer geslaagd vind ik!!
Echt goe bezig man..

Grtz yves,
 
Blij dat ik eens de originele foto's waar je je op baseert, eens zie.
Toont zoveel meer over waar je uiteindelijk heen wil en, zoals hier reeds aangehaald, je bent goed bezig Pascal, want er is niets zo moeilijk als het nabouwen van een originele foto.
 
Mooie foto's en inderdaad, het ziet er goed uit wat je aan het doen bent.

Ik weet niet of je een jaartal hebt van de foto, en ik weet niet of je er in geïnteresseerd bent, maar ik kan je een minimumindicatie geven. De twee gevels in het midden (de rechter heeft het bord 'Cuirs') hebben aan de dakrand bescheiden kenmerken van de chaletstijl-architectuur. Die was rond 1890 in zwang. Ik schat de foto, gelet op de beschadigingen aan de muur rechts (het witte deel), in als genomen na het jaar 1900.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan