Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je het niet zover moet gaan zoeken hier zijn alvast twee mooie voorbeelden ...

857c5d9b7fc9a4b6bef04c42314a887931a394_zpsrkismilz.jpg

n_2016extra075%20radio%20tv%20telefoon_zpsoopjhekz.jpg
 
Ja Danny deze soort foto's vind ik ook maar zoek in de periode 1940-45 he en dat is wat anders.
maar de draad ligt ofwel op de vitrines of erachter grt
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
heel mooi Pascal, ben echt benieuwd hoe dit er gaat uit zien eens het afgewerkt is
 
Pascal eerlijk het ziet er wondermooi uit behalve sorry het moet van mijn hart maar als je het gehele beeld bekijkt dan vind ik er een beetje teveel aan barsten ik weet het is niet makkelijk om het juiste compromis te vinden , eerlijk ik zou het niet beter kunnen maar die indruk kreeg ik als ik de eerste X deze foto's zeker de eerste van de laatste reeks zag verder niks dan goeds hoor het zal wel beteren als we het hele geheel af zal zijn
Pascal ik zeg dit omdat ik dat vind en ge moet u van mij daar niks aan veranderen he het is uw project he
Grt
Marc
 
Ja Marc tof dat je volgt en eerlijk bent maar geen nood het was nooit de bedoeling om barsten zo te laten en was er volop mee bezig toen ik dit las dus een paar foto's om u te laten zien maar is nog lange aan nog niet klaar he de barsten zijn er nog maar veel subtielere witte en gekleurde muren ben ik nog volop bezig .
maar ons dagen zijn gewoon tekort.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
oh ja, met die figuur achter het raam geeft het al een heel ander zicht.
i like it :D

Zoiets brengt al in 1 keer meer leven er in, je bent heel goed bezig Pascal
 
bedankt hondafan. Roy ik wil niet topic van hondafan verstoren maar ben terug gaan zoeken want had dit ergens gelezen Diorama: Polenfeldzug, Heiligenbeil 1939
dat is toch gestart door u of ben ik fout want was daar toch van onder de indruk
 
Pascal, dat heeft hij al voorbereid maar ik denk dat hij bedoelt dat hij er nog niet aan gebouwd heeft. Knappe schilderwerken trouwens, zeker nu je de tip van Marc al ter harte genomen hebt. Misschien is het nu het moment om de grondplaat er eens bij te zetten?
 
Veul beter he , nu ik ken van zoiets niet veel van en dat viel me direct op het trok direct mijn aandacht , nu eerlijk unnen je ogen tustig kijken en word je er niet meer op gefocust , goed gedaan
grt
Marc
 
Ik kan niet anders zeggen dat ik dit een prachtig project vind, complimenten!

Wat betreft mijn diorama, dat is zoals Steven het zegt.
 
Dank u en hoop jullie te kunnen overtuigen met mijn eerste vitrine na veel lezen over technieken zelf kleuren gekozen.
deuren zijn eigenlijk van ijzer en hebben afgezien en gezien de tijd niet onderhouden.
jullie mogen streng zijn als het niet klopt.grt

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
dees is knap doet me wat denken aan de efteling zo de manier van uitvoering het verweerde hout echt knap
Marc
 
Echt mijn complimenten we worden hier telkens heel aangenaam verrast met deze nieuwe update’s 😉
 
Pascal, je zet hier heel knap werk neer maar je kent me, ik vind toch dat ik er iets op moet zeggen.

Het hout en de metalen onderdelen die er bij horen zijn te éénzijdig van kleur. Hout vergrijsd anders dan metaal dat eerder eerst zwart zal worden.
Tevens verkleurd liggend hout anders dan staand en dat heeft met de nerven in het hout te maken.
Komt daar ook nog eens de zenithale verkleuring bij (de lichtinval) waarbij de bovenste delen van o.a. liggend hout lichter zullen zijn van de onderkant maar zo te zien ben je daar al goed met bezig;
Allemaal kleine stomme details maar die een heel groot verschil kunnen uitmaken.

De Duitse soldaat achter het raam is heel goed gevonden.
Wat eventuele elektriciteitskabels betreft liepen die in die periode hoofdzakelijk tussen 1ste en 2de verdieping en langs de buitenmuur juist onder de vensterbanken. Op die manier kon je gemakkelijk de beide verdiepingen bedienen. Het was toen niet ongebruikelijk dat men vanaf de derde verdieping geen elektriciteit meer had en anders was die in de woning zelf doorgetrokken. Aftakkingen zaten dikwijls in loden of zinken buizen, zeker niet in metalen buizen.
Vergeet niet dat eventuele arbeiders de bedrading gemakkelijk moesten kunnen bereiken en ze hadden toen hoogstens de beschikking over een uitschuifbare ladder.

Het opschrift Meubles D'occasion is vlaams frans want het komt van "Meubles de Occasion" waarbij de e van de "de" mag weggelaten worden en vervangen door een afkortingsteken. De d kan geen hoofdletter zijn en dus moet je "Meubles d'Occasion" schrijven.
 
bedankt wederom en weet nu dat ik in de juiste richting bezig ben.
Erwin dank voor aanvulling waar ik zeker rekening zal mee houden vermits het de eerste keer is dat ik dit doe
moesten het allemaal hoofdletters zijn is het dan wel juist want ik heb dit zelf veranderd zonder er bij na te denken en geen notie Frans bezit.
Steven de grondplaat moet ik nog beginnen
grt.
 
Ja maar je kan ook de d' weglaten en gewoon MEUBLES OCCASIONS dus in het meervoud met een S schrijven, is misschien iets gemakkelijker.
 
hou rekening dat gevel afloop enz.. moet nog verweerd worden dit is tussenstand nog maar naad reclamebord verdwijnt ook op zijn Belgisch
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan