Hoofdsponsor

1/35 miserie in parijs ww2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Héél sterk bezig Pascal , zal een toppertje worden !
 
Zalig om die foto's uit de oude doos te zien en gelijk u werk te herkennen...😉
 
En er was nog straat verlichting met gas. Vermoedelijk hadden die huizen nog geen eigen verlichting toen behalve de "quinqet", de petroleumlamp.
Als ze er al hadden dan vermoedelijk enkel op de benedenverdieping. (maar nu spreek ik wel op de huizen op de foto's, niet in de jaren '40)
 
Ge zijt ne krak Pascal, het is hel realistisch aan het worden in alle geval
 
de griep is zonder uitnodiging of aanbellen binnengekomen en ben al even op non actief.
bedankt voor info en reacties.
Roy u zit juist de kleine foto is 1910 en de grote 1899.
 
Pascal verzorg maar goed hoor veel hete the met een goei scheut rum en dan diep onder de lakens de dag erna voel je je al veel beter
Ik hoop dat ge er niet te veel en te lang last van hebt
Marc
 
Nou ja ik zit er dan toch twee jaar naast.

Beterschap gewenst, ik hoop je snel weer terug aan het werk te zien :)
 
attachment.jpg

attachment.jpg

bedankt voor bezorgdheid en ben vandaag begonnen aan straat.
voor ik griep had was ik een poging begonnen met steentjes die ik in de kilo's heb liggen met dit probleem dat die eigenlijk wat te groot zijn maar toch in mijn luie gedachten zag ik dit goed komen tot ik de grote middelen bovenhaalde jawel het schuurmachine en er vrolijk op los ging vergeten dat ik te hevig bezig was kwestie van vooruit doen met dit pover resultaat wat ik misschien ooit wel eens kan gebruiken voor iets anders.
vermits ik eruit lag en niet buiten kwam weer een schuchtere poging gedaan met materiaal dat ik voor handen heb en sinds vandaag eraan begonnen met dit resultaat en een pak meer werk niet direct boeiend werk maar zal toch tevreden zijn dat ik de moeite heb gedaan .tot zover

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
straat is nu klaar met basiskleur en is aan het drogen zodat ik later verder kan inkleuren.
intussen enkele figuren begonnen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er goed uit en de figuren zijn goed gelukt.
 
Pascal echt betoverend knap maar 1 ding wil ik als leek zijnde voor een volgend project uw straatstenen zijn echt knap gedaan maar ik denk nooit dat ze in die tijd zo mooi uitgelijnd lagen voor mij hadden er een paar schots en scheef mogen liggen , ok het is nu gedaan , maar ik vind dit te clean en ook met hier en daar een lichte verzakking waar een plas kon blijven in staan versta je
Pascal ik ga het u niet nadoen hoor dees is geweldig ( het was maar ik het vond ) verder zo laten geweldig
Marc
 
De figuranten zijn geweldig zo moet het ooit geweest zijn G E W E L D I G
 
Mooie vooruitgang Pascal.
De figuren zijn ook prachtig...ik blijf volgen.....;)
 
Over dat 'schots en scheef' liggen, lijkt het mij eerlijk gezegd dat dat al een beetje zo is. De stenen liggen niet helemaal kaarsrecht in een lijn, als je goed kijkt.

Hou altijd rekening met de schaal, wat een flinke oneffenheid is op schaal 1/1 hoeft nauwelijks zichtbaar te zijn op schaal 1/35. Veel modelbouwers zien iets dat scheef ligt in het origineel en gaan dan overdrijven in hun eigen werk. Dat kan, maar is een keuze. Ik denk dat Pascal het uiterst realistisch heeft weergegeven.

Verzakkingen kunnen inderdaad verstaan, maar dat hoeft natuurlijk niet. Zeker niet als de stenen nog maar een paar jaar tevoren zijn gelegd bijvoorbeeld.
 
dank u Roy .(heb inderdaad niet willen overdrijven omdat ik dit niet zie op origineel)
Marc als de originele foto bekijkt (ik kan die wel vergroten) zie je dat de straat geen verzakingen vertoond en de stenen liggen in mijn ogen heel goed wat wel is dat de straat vrij bol licht naar het midden toe.
nu was er geen zwaar vervoer en die tijd maar ik betwijfel dat ze in 1942 met tanks door die straat zijn gegaan omdat die strategisch geen belang heeft maar waar ik moet nog wel hier en daar een beetje doorduwen wat met dit materiaal geen enkel probleem is (rode cirkels).
de figuren had ik er op gezet om schaal te tonen . misschien dwaas idee maar heb uit ongeveer zelfde hoek van origineel foto gemaakt en in daglicht want dat scheelt ook.
door mijn weinig ervaring in voertuigen ben ik bang om aan Opel blitz truck te beginnen omdat ik wil weten hoeveel plaats dit gaat innemen op dio.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan