Hoofdsponsor

1/72 Mercedes Benz G4/W31 (Hasegawa)

ERVARING
Redelijk wat ervaring
BOUWWIJZE
Out of the box met wat scratsh/ombouw
BOUWBUDGET
Zo weinig mogelijk kopen, zo veel mogelijk zelf maken..
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Commentaar en tips zijn altijd welkom
Ik vind het toch een mooi resultaat geworden, veel beter dan als heel het stuk egaal hetzelfde chroom zou zijn geweest.
 
Merci Dany, ben ook tevreden met mijn kleurkeuze.
En zoals eerder vermeld heb ik de "zilveren" versie hier al staan (of toch iets dat er moet op lijken :LOL: ), dus wou ik eens iets anders ;)
 
Geen idee of dat spul ‘over de datum’ kan raken, ik heb het zelf nog nooit gebruikt, gebruik zelf Alclad en die moet met airbrush worden opgebracht.
 
Ik weet ook niet wat de oorzaak is dat de Molotov slechter word na jaren, weet wel dat je je oude pen zeer goed moet schudden om er nog wat glans terug te krijgen, ik gebruik ook het kwastje en niet de stift om het aan te brengen.
 
Zo, om het jaar positief af te sluiten kan ik melden dat deze wagen afgewerkt is (behalve het stuur dat nog op de chauffeur aan het wachten is :rolleyes: )
Maar toch, de wagen zelf is af :-)

033.jpg
034.jpg
035.jpg
036.jpg

En de figuurtjes beginnen ook kleurrijker te worden, maar deze komen terug aan bod als ik een nieuw topic zal starten voor het ondergrondje...
037.jpg

Eindconclusie, een makkelijk en aangename kit om aan te werken.
Bij nader inzien leent het model zich tot wat upgrading, zoals de versnellingspook en handrem, de sluitingen op de koffer, binnenkant van de zijwanden,... Hier allemaal niet gebeurd, wou gewoon dit model bouwen zonder te veel opzoekwerk en afleidingen...
Volgend model zal pas voor volgend jaar zijn :LOL:
Prettig eindejaar iedereen
 
Merci Roy :)
Het volgend model zal wellicht een WO I voertuig worden ;)
 
Mooi werk en kijk uit naar volgende onderneming wo1
 
Ongewoon kleur maar heel mooi geworden . Benieuwd naar de volgende.
 
Merci Pascal en Erwin.
De kleur is inderdaad niet zo vaak voorkomend, maar deze bestaat in het echt en is eens iets kleurrijker voor een dio uit W.O. II.
Om een tipje van de sluier te tillen, de volgende is een "bully" op dezelfde schaal als deze ;)
 
Net werk Beyond.

Het probleem met de molotow pennen ligt aan de tip.
De inkt blijft goed maar de tip is met de jaren wat opgedroogd waardoor de inkt er niet meer zo goed doorvloeid.
Als je de tip eraf haalt kan je de inkt zo gebruiken.
Je kan er ook een nieuwe tip insteken.
 
Merci Pascal en Erwin.
De kleur is inderdaad niet zo vaak voorkomend, maar deze bestaat in het echt en is eens iets kleurrijker voor een dio uit W.O. II.
Om een tipje van de sluier te tillen, de volgende is een "bully" op dezelfde schaal als deze ;)
Bully = bulldog + 1/72 = Mack Bulldog truck, kit RPM, 5 of 6 verschillende versies waaronder 2 tankwagens.
Sorry, kon het niet laten, mijn modelbouw hoofd weer op hol want heb deze kits ook.
 
Nagel op de kop Erwin ;)
Het wordt een Mack Bulldog van RPM, type HC3...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Mogelijk binnen de groepsbouw, of wil je er toch aan gaan sleutelen?
 
Hij had in de GB kunnen passen, maar er is minstens één onderdeel dat ik wil vervangen door een blokje balsa, dus dat past niet in de GB daardoor...
Ook ben ik van plan om er nog een aanhangwagen voor te scratshen. Ik dacht er één te liggen hebben, maar deze is uit W.O. II, deze aanpassen is evenveel werk als zelf eentje scratshen, dus...
Maar geen nood, ik plaats wel een gewoon topic ervoor ;)
 
Dan houdt het op inderdaad. Dat aanpassen van onderdelen dat minstens zoveel werk kost als scratchen, herken ik zeer duidelijk bij de ladder van mijn MB brandweerwagentje. Was het niet voor de groepsbouw geweest, dan had ik die ladder zeker gescratcht: mooier resultaat en sneller.
 
En er is een motor die gedetailleerd kan worden plus afneembare motorkap.
 
Ik wel en het gaat fantastisch maar inderdaad het vraagt veel droogtijd , en heb hele grote stukken gespoten de radiator van de Ford 32
 
Ik wel en het gaat fantastisch maar inderdaad het vraagt veel droogtijd , en heb hele grote stukken gespoten de radiator van de Ford 32
Ik vermoed dat je antwoord op het bericht ivm spuiten van Molotow Chrome?
De droogtijd is ook met het penseel iets wat de nodige aandacht vraagt. Heb in het begin al gehad dat ik de dag erna mijn model vastnam en de chroom werd gewoon opengesmeerd met de vinger... :((
Had gedacht dat met de AB dit niet zo zou zijn, merci voor de opheldering eer ik er mee begin te spuiten :winking:
 
sorry hoor ,inderdaad gaat het over die molotow verf ik heb zo een navulling zeer makkelijk o een ab te vullen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan