Hoofdsponsor

1/72 Mercedes Benz G4/W31 (Hasegawa)

ERVARING
Redelijk wat ervaring
BOUWWIJZE
Out of the box met wat scratsh/ombouw
BOUWBUDGET
Zo weinig mogelijk kopen, zo veel mogelijk zelf maken..
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Commentaar en tips zijn altijd welkom

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.020
Naamloos.png
Voor wie wat diepere info wil kan hier de MB G4/W31 op Wiki raadplegen.

Tijdens de GB "Volgens het boekje", kwam deze kit in mijn zicht, en dacht deze te kunnen inschrijven.
Na echter de bouwbeschrijving te hebben bekeken, kwam ik tot de conclusie dat ik niet alles volgens het boekje zal volgen.
Het gaat hoofdzakelijk over de kleuren van de wagen. Ik heb zo'n 4 decennia geleden deze kit al eens ineen gestoken, en dan de instructies "zo goed mogelijk" gevolgd. Mijn Engels stond toen nog in de peuterschoenen, en Japans heb ik nog nooit gekend...
Internet was toen nog onbestaande, dus had ik als elfjarige enkel toegang tot de info welke in/op de verpakking van de kit stond. Niet zo heel veel dus, om niet te zeggen geen...
Ook de ervaring in de hobby was toen nog onbestaand (nu per momenten nog 😂 )
Om dus geen twee dezelfde voertuigen te hebben in de verzameling heb ik besloten deze in een andere livrei te steken, en hopelijk iets mooier te kunnen afwerken dan toen 🤔

Wellicht dat dit model nadien ook op een ondergrondje komt te staan, er is een idee aan het broeden, maar moet nog eens checken of ik alle ingrediënten heb om er iets mee te maken?

De ingrediënten van deze kit heb ik wel al ter beschikking, dus gaan we hier mee beginnen ;)
Twee sprues met onderdelen, drie metalen staafjes voor de assen en drie klevertjes waarvan het dashboard en twee vlagjes.
IMG_20221221_213302350.jpg

Bouwbeschrijving zeer simpel
IMG_20221221_213404510.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zijn het de echte klevertjes, of de gecensureerde vlagjes van Dolfke zijn Mercedes ?

Greetzzzz Modest.
 
Gecensureerd natuurlijk :rolleyes:
Het zijn rode vlagjes met een witte stip in het midden.
De swastika moet er zelf nog op gezet worden op de een of andere manier...
Op mijn oude versie hangt er nog een origineel vlagje aan :-p
 
Veel plezier, ik hoop voor je dat je deze beter gaat bouwen dan 40 jaar geleden anders geeft dat ook zo’n rare nasmaak :)
 
Originele vlag was veel groter hoor :LOL:

Tja die censuur in Duitsland pffff. Veel plezier met de bouw.
 
Omdat di WWII is ga ik dit zeker volgen. Veel plezier ermee
 
Ken die kit, denk dat hier 4 dergelijke reeds gebouwde modellen liggen.
Ik weet dat de instructies zilver voorschrijven maar je had ze in beige en zwart. Er bestond ook een versie met mitrailleurs aan boord als bescherming van de colonne als Dolfken zich verplaatste en er bestond zelfs een volledig gesloten versie.
Benieuwd welke je zal bouwen.
 
De zilveren versie heb ik hier al zo'n 40 jaar staan, dus het wordt deze keer GEEN zilveren uitvoering.
Ik weet dat er verschillende kleuren versies bestaan, want behalve zilver, zwart en beige had je deze ook in wit, grijs en donkerblauw.
Ben nog aan het twijfelen tussen grijs, blauw en zwart.
Grijs en blauw hebben momenteel een beetje mijn voorkeur omdat er dan iets meer "kleur" op het model aanwezig is...
Maar ben er nog niet uit, voor hetzelfde geld wordt het een zwarte uitvoering??
Het zal een beetje afhangen in welke "color mood" ik zal zijn eens ik verf moet aanbrengen ;)
Een hard top of gesloten versie zal het niet worden aangezien er in de kit geen optie is voorzien.

Hier enkele beelden van de verschillende uitvoeringen..
082.jpg
084.jpg
086.jpg
Bron: Google
 
Laatst bewerkt:
OMG wat een bakbeest hè , echt een auto voor een dictator, vind ‘m eigenlijk mooi van lelijkheid

Greetzzzz Modest.
 
De eerste onderdelen zijn samen gevoegd, en dan geeft dat dit als resultaat:

005.jpg
006.jpg
007.jpg
008.jpg
 
Inderdaad dryfit, ik wil de optie om deze twee delen afzonderlijk te kunnen schilderen.
Ben er nog niet helemaal uit welke kleur ik ga gebruiken.. Als het iets anders word dan zwart, dan is het handig als deze twee onderdelen los zijn van elkaar aangezien deze dan beide een ander kleur krijgen...
 
Ben deze avond nog een beetje bezig geweest aan dit model, en intussen is de bouw zo goed als klaar.
Er zijn nog enkele losse onderdelen, maar die hou ik even zo voor de verfbeurt.
009.jpg
010.jpg
011.jpg
012.jpg

Omdat ik nieuwsgierig werd of er verschillen zijn in de bouwbeschrijving van nu en vroeger, ben ik mijn oude bouwplannen eens gaan doorkijken.
Er zijn inderdaad verschillen, maar enkel de voorpagina en de achterpagina. De bouwbeschrijving is zo goed als hetzelfde.
014.jpg
015.jpg

Had ik hier eerder naar gezocht, dan had ik dit model toch in de GB kunnen steken, want op de laatste pagina staat een alternatieve uitvoering in het zwart..
016.jpg

En als toemaatje nog een foto met de 40 jaar oude versie uit mijn beginjaren in de hobby 😁
013.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Gaat snel hier.
Het verschil zal groot zijn als deze af is.
 
eigenlijk zou je deze toch ook in hetzelfde jasje kunnen bouwen IMHO? dan gewoon als zicht op de progressie doorheen de jaren...
 
Ik zou wel die voorruitstijl wat dunner maken.
 
Merci Pascal, er zou toch ergens een verschil zichtbaar moeten worden?
@ Silenoz, zo heb ik al verschillende voertuigen welke ik naast elkaar kan zetten om te vergelijken, deze wil ik echter in een andere versie, die zilveren kom je vaker tegen... Misschien ooit nog eens?
@Roy, ik zal het nog eens bekijken, maar de raamstijlen zijn zeer fragiel...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan