Hoofdsponsor

1/72 Mercedes Benz G4/W31 (Hasegawa)

ERVARING
Redelijk wat ervaring
BOUWWIJZE
Out of the box met wat scratsh/ombouw
BOUWBUDGET
Zo weinig mogelijk kopen, zo veel mogelijk zelf maken..
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Commentaar en tips zijn altijd welkom
Dany, ik heb hier enkele spuitbussen van Revell liggen in de stash.
Momenteel denk ik dat deze daar nog even zullen vertoeven...
Om de temperatuur van de verf iets te beïnvloeden had ik deze een nacht in de woonkamer gelegd, maar wellicht was dit niet voldoende? Of is er een andere oorzaak? Feit is dat ik momenteel weer even genoeg heb van spuitbussen in de hobby :LOL:
 
Bij mij gaat het bijna altijd goed met tamiya spuitbussen maar deze keer ook ineens een hevige stoot van verf. Busje was bijna leeg dus misschien ligt het daaraan. Revell spuitbussen heb ik geen ervaring mee maar Humbrol zou ook wel goed zijn.

Waarom een spuitbus? Wel ik vind het best handig voor even iets in de primer te zetten of iets dergelijks.
 
De spuitbus welke ik gebruikt heb was nagelnieuw, dus zal er een andere oorzaak zijn.
En ik kan je volledig volgen waarom je een spuitbus gebruikt, het kan inderdaad handig zijn om iets vlug mooi egaal te spuiten, zoals een grondlaag. Echter bij mij momenteel niet meer op (kleine) modellen :nowink:
 
Intussen reeds enkele stappen verder met deze wagen.
Er is een raam geplaatst, de wimpels hangen, de glanslaag is aan het drogen, decals/stickers zijn geplaatst (dit zijn enkel de twee wimpels, het dashboard en de nummerplaten... een geluk is dat er 2 x 2 nummerplaten bijgeleverd zitten, zo kon ik de ontbrekende nummerplaten op mijn oud model eindelijk terug aanbrengen :D ), enkele details werden nog wat bijgewerkt,....
Jammer genoeg geen foto's van deze werkjes :nowink:

Waar ik wel een foto van heb is van het stuur waar ik niet tevreden over ben.
Het is veel te klein, en lijkt eerder op een sportstuur van een rallywagen dan van een MB uit de jaren '30.
Daarom even in de rommeldoos zitten snuisteren en een vervanger gevonden.
025.jpg

Het vervangende stuur even op een figuur gelegd, en dit is volgens mij iets meer in proportie
026.jpg

Het einde van de bouw komt langzaam in zicht :)
 
Succes met de laatste loodjes.

Wat het stuur betreft... denk dat jouw versie dichter bij de werkelijkheid zit.

D92520.jpg


(Copyright Mercedes Media, educational purposes only)
 
Goed bezig Beyond een heel nieuw stuur gevonden :winking: :LOL:
 
Hier wordt zo'n vers gepoetste auto 'n beetje prettig mishandeld:

 
Had ook al zo een gevoel over het stuur Roy, nu ben ik zeker ;)

Merci Ron, moet er nu wel nog een stuurstang voor vinden :oops::ROFLMAO:
 
Er is terug wat vordering in dit projectje.
Zal gewoon wat foto's neerdroppen zonder blabla, heb de indruk dat jullie dat meer waarderen?

027.jpg

028.jpg
029.jpg

030.jpg
031.jpg
 
Ik persoonlijk kan toelichtende tekst altijd wel waarderen.

Vooruitgang ziet er pico bello uit. Bijna klaar toch? Wat moet er nog gebeuren?
 
Bedankt voor de interesse Roy, had een beetje de indruk dat dit topic niet zo populair is, dus wou ik het gewoon kort updaten...

Wat moet er nog gebeuren?
De romp moet nog verbonden worden met het chassis, maar ik wil nog even wachten om de glanslak wat meer droogtijd te geven.
Daarna moet ik nog het stuur aanbrengen, maar ik wacht hiermee tot de chauffeur kan plaatsnemen en ik dan het stuur iets meer aan de pose van de figuur kan aanpassen qua afstand en hoogte.
Ik wil ook nog een pinwash aanbrengen om enkele details nog meer te laten uitkomen (de wielen hebben dit al gekregen).
De figuurtjes op de laatste foto wil ik ook nog een mooier uniform geven, en de meeste mogen daarna plaatsnemen in de auto, twee figuren gaan naast de wagen plaatsnemen. Ik heb een ideetje voor een kleine vignette, een beetje een afkooksel van een oud 1/35 dio'tje welke ik in mijn pre-forumtijd heb gemaakt. namelijk deze, genaamd "Confiscated V.I.P. ride"

DSC08209.JPG
Bedoeling is een gelijkaardige scene maar met de MB ipv de Sidecar en op schaal 1/72 natuurlijk :winking:
Ook de titel van dit werkje zal verwijzen naar dit oud werkje, het wordt namelijk gewoon "V.I.P. ride"....
 
Best tegen het einde aanlopend dus. Succes met de laatste loodjes!
 
beetje de indruk dat dit topic niet zo populair is,

Ach dat heb ik zo vaak met mijn verslagen, niets van aantrekken en lekker door bouwen. En ze moeten ook niet zeuren op het eind als er iets niet klopt :winking:

Maar geef mij maar plaatjes :winking:
 
Een topicafsplitsing naar aanleiding van Rons opmerking is hier te lezen.
 
Ik vind hem heel goed gelukt. Met wat heb je de chroom randen gemaakt? Molotov stift?
 
Merci Erwin.
Voor de chroom ben ik als volgende tewerk gegaan:

1*basislaag in blinkend zwart
2*Molotow chromestift erover met de bedoeling chroom te bekomen (dit had echter geen chroom effect, eerder een dof metaal-achtig grijs :oops: )
De zwarte basislaag kwam hier zacht doorheen schijnen, en leek op een zeer lichte wash.
3*Enamel zilver verf werd dan gebruikt om de rand rondom de radiator een iets meer zilveren/chroom uiterlijk te geven. Ook de fijne lijnen welke de radiator in hokjes delen heb ik met deze verf een oplichting gegeven.

032 - kopie.jpg

Ik ben tevreden over het eindresultaat, hoewel ik in eerste instantie een ander doel voor ogen had. De chroompennen gaan wel aan de kant. Zal eens moeten uitkijken voor nieuwe exemplaren...
 
Tja dat chroom , dat is iets waar iedereen een mening en een eigen methode voor heeft , maar het blijft wachten op de wonderoplossing , niet makkelijk om iets realistisch in de chroom te zetten , tis ook een heel gedoe , toch een mooie Dolf auto geworden 😄

Greetzzzz Modest.
 
Ik zag laatst elders een topic waarin men Molotov in de airbrush goot en zo aanbracht op het model. Je moet dan echt een paar dagen wachten totdat het uitgehard is (dat deed men in eerste instantie niet en dat leidde tot frustratie natuurlijk, tweede poging wel degelijk raak) en het resultaat was verbluffend. Misschien als de airbrush weet onder handbereik is en als je chroom nodig hebt, een leuk testprojectje.
 
Vind hem toch ook wel knap en ben benieuwd in de volledige setting met de figuren.
 
Merci Modest.

Roy, ik heb het zelf nog niet met de AB gebruikt, enkel, in het begin, met de stift zelf (wat soms tot grote fiasco's kan leiden als er plots een druppel extra uit de pen vloeit :mad: ), later enkel met het penseel. Eerst een druppel op een dopje, en dan met het penseel aanbrengen op het model. Toen ik de pennen pas had aangeschaft had ik telkens een mooi chroom effect. Nu de pennen al enkele jaren liggen, zie ik dat het mooie chroom effect niet meer bereikt kan worden... Wat de oorzaak is weet ik niet???

Merci Pascal, het wordt een klein dio'tje/vignette .
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan