Hoofdsponsor

1/72 Mercedes Benz G4/W31 (Hasegawa)

ERVARING
Redelijk wat ervaring
BOUWWIJZE
Out of the box met wat scratsh/ombouw
BOUWBUDGET
Zo weinig mogelijk kopen, zo veel mogelijk zelf maken..
BOUWSTATUS
Afgewerkt
COMMENTAREN
Commentaar en tips zijn altijd welkom
leuk om te zien he , zal ook wel een enorm verschil worden denk ik ben uiterst nieuwsgierig hoor
Het enige wat ik nu wel raar vind is dat Dolfke na 40 jaar niks ouder geworden is he :biggrin: :biggrin: :biggrin: :winking:(y)
 
Ik heb nog de 1986 uitgave liggen, nog met de juiste kruisjes op de vlaggen. Is als nieuw met nog steeds verpakte sprues ... ,misschien, ooit, ... :unsuree:
 
Voor Hasegawa te zijn toch wel redelijk basic me dunkt, maar wel netjes uitgevoerd. (y)
 
Hoe voorspoedig de bouw verliep, zo snel was Murphy op bezoek tijdens de verfsessie :34:
Ik had me voorgenomen om het nog eens met een spuitbus te proberen.
Twee kleuren, zwart en lichtgrijs.
Het zwart ligt er mooi op, zonder problemen. Dan de andere onderdelen in lichtgrijs (spuitbus van Revell)...
De eerste kleine onderdelen welke werden gespoten kregen een fijne nevel verf over zich, welke een heel mooi resultaat opleverden.
Dan de body van de wagen, welke ook een fijne nevel kreeg, tot op het laatste moment. Plots kwam er in plaats van een nevel een dikke rechte straal verf uit de bus :aargh4:
Dikke laag verf met uitlekers over bijna de ganse zijkant als resultaat :17:
Heb het model per direct in de ovenreiniger gestoken, maar ook daar was Murphy er weer bij. De verf was moeilijk te verwijderen op sommige plaatsen, precies alsof de verf reeds in de plastic gebrand/versmolten was. Een tweede bad in ovenreiniger bracht nog een klein beetje verbetering, maar niet volledig. Een schuurbeurt met zeer fijne korrel was nodig om de dikste laagjes nog wat te verdunnen. Gelukkig had ik de tip van Roy ter hand genomen over het maken van een schuurtool van een elektrische tandenborstel. Dit helpt om toch iets sneller te kunnen werken.
Intussen heeft de body opnieuw een eerste laagje nieuwe verf gekregen. Hopelijk zal er geen schade zijn van de werken of zichtbaar zijn?
Heb geen foto's van de schade, was zo verveeld met de situatie dat ik er geen tijd voor heb genomen...
Verder heb ik ook nog hetzelfde probleem als Erwin met de Molotow Chrome stiften. De verf wil niet blinken als chrome, is precies gewoon metalise grijs... Wordt nog even zoeken of ik iets anders kan gebruiken?
 
wel het probleem zit in de neus het stiftje zelf je kan dat vervangen volgens dikte maar het puntje zal vervuild zijn
Wat ik dan doe is de molotow stift open draaien , voorzichtig met de punt naar boven en leg dan de stift zonder de punt lichtjes naar boven gericht om leeglopen te verlijden en dan schilder ik met penseel dat gaat prima voor kleine stukken , grote stukken kan je met de airbrush doen gaat ook prima maar vermits het kleine schaal is zal het met penseel perfect gaan uitspoelen doe ik met de haartjes alleen in thinner ( celul ) of aceton oppassen de steel niet mee in de aceton want dan lost de verf en al uw vingers zijn blauw of rood naar gelang de steel
ucces mannen
 
Bedankt voor de toelichting Coachke, maar ik gebruik de stift zoals je beschrijft. Ik haal wat inkt uit de vulling en schilder met penseel. Het enige wat ik kan bedenken is ofwel de leeftijd van de inkt of de koude waar hij een tijdje in vertoefd heeft?
 
das raar bij mij staat alles berekoud want iedere x ik ga bouwen steek ik een gasvuurtje aan om te kunnen werken , ouderdom zou kunnen daar heb ik geen ervaring mee
 
Goed om te weten, nu kan ik alvast de temperatuur uitschakelen als oorzaak.
Misschien dan toch de levensduur?
 
Vandaag is voor mij niet zo'n speciale dag, dus wat verder gaan modelbouwen :D
De 1e verflaag was droog, dus vandaag een tweede laagje gelegd.
Ook op de onderkant werden enkele details geschilderd, met Revell aqua zilver ipv Molotow chrome.
Enkele foto's ter illustratie
017.jpg
018.jpg
019.jpg
020.jpg

Zo, smakelijk eten en geniet van de familie ;)
Prettig Yule iedereen
 
Ach, wat is een speciale dag... voor de winkels zijn het hoogdagen natuurlijk, en dat is ook de enige reden dat we deze "vieren"... omdat het een morele verplichting is, wanneer je geen lichtjes of boom plaatst of hangt mankeert er iets met je.
Hier hebben we vandaag een paar slingers en lichtjes tegen de muur gehangen, dat moet voldoende zijn, liever had ik me ook met mijn hobbies bezig gehouden.
 
Voor zover ik kan zien ziet het spuitwerk er netjes uit.
 
Spuitwerk???
Alles terug penseel geschilderd ;)
Maar bedankt voor het compliment :D
 
Ja, na het probleem met de spuitbus is alles met de hand beschilderd geweest, ben er meer tevreden over...
Heb zopas eens een dryfit gedaan en enkele foto's genomen, er is wel nog werk aan...

021.jpg
022.jpg
023.jpg
024.jpg
 
Ik heb ook net hetzelfde probleem gehad met een spuitbus en terug moeten beginnen.
Mooie vorderingen hoor.
 
Schiet lekker op zo en de dryfit ziet er goed uit. Maar maar als je een Airbrush heb ga je toch niet liggen klooien met een spuitbus om een paar minuten uit te sparen om de AB schoon te maken?
 
Knap geschilderd.
krijgt die nog een glanzende laklaag als die af is?.
 
Merci allemaal :)

Michel, ik ben nooit grote liefhebber geweest van spuitbussen, maar soms denk ik van mezelf dat ik het deze keer beter zal kunnen, maar blijkbaar ben ik steeds overmoedig als ik dat denk..??
Bij deze heb ik (alweer) besloten om geen spuitbussen meer te gebruiken op mijn modellen... Tot ik weer overtuigd zal zijn van mezelf dat ik het de volgende keer beter ga doen :ROFLMAO:

Ron, ik heb inderdaad een AB liggen, maar door omstandigheden ligt deze momenteel op een moeilijk bereikbare plaats voor mij (er ligt nogal wat rommel voor welke ik momenteel niet kan opruimen door fysieke beperkingen). De spuitbussen lagen iets makkelijker bereikbaar, en ik was overtuigd dat alles goed ging verlopen deze keer, echter zonder rekening te houden met Murphy... De kwast is momenteel mijn beste vriend als het over verf gaat. ;)

Pascal, de body moet inderdaad nog een laagje glans ontvangen ;)
 
Mooi geschilderd hoor.
Met welke spuitbussen had je het dan eerst geprobeerd Beyond ? Met Tamiya heb ik vroeger nooit problemen gehad, ik legde ze wel in lauw-warm water tijdens gebruik... Revell spuitbussen daarentegen, daar heb ik nooit iets deftigs kunnen mee doen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan