Hoofdsponsor

1/35 Meine doris [wip]

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.736
Een hele tijd geleden ik vermoed 1.5 maanden geleden heb ik een jagdpanzer IV/70 tweedehands op de kop kunnen tikken van het merk Tamiya,voor mij was de tijd rijp om eens iets anders te gaan doen dan alleen maar figuren al een tijdje had ik in gedachte om beide eens te combineren en te kijken of dat panzers wel me ding zou zijn gewapend met allerhande info tot de laatste dvd's en het handboek van F.A.Q 2^^ van Mig Jimenez ben ik aan de slag gegaan.;)
Hoeveel werkuren ik al in deze panzer heb gestoken weet ik niet zo direct maar ben er al wel maanden mee bezig tussen andere projecten.
Het figuurtje is van Tamiya maar wel met een aangepast hoofdje verder zal ik gebruik kunnen maken van Friulmodel tracks,de kisten die ik heb toegevoegd had ik nog liggen maar moeten nog geschilderd worden...
Er komt een klein ondergrondje bij om het geheel af te werken..
Bewapend met een AB,primer en verf en een hoop beginners fouten;) is hier dan voor het eerst mijn jagdpanzer IV/70....

001_zps4575f269.jpg

002_zpsc0ef1190.jpg

003_zps407c7d69.jpg

004_zps73edc721.jpg

005_zps19e6f212.jpg

006_zpsc002ebef.jpg

007_zps508b752b.jpg

008_zps27820bb7.jpg

010_zpse2f5fb21.jpg

011_zps2bc8cdff.jpg
 
Laatst bewerkt:
Danny...beginnersfouten....:O:O:O....ik vind dit er heel prachtig gedaan ....top man...ik denk dat menig beginners zo al een resultaat graag zouden hebben;););).....echt mooi gedaan en mooi verweert;);););)
 
Erg mooi resultaat, zeer overtuigende verwering. Heb je deze foto's ook in groter formaat?

Misschien op bepaalde plekken nog stof opbrengen en wat kleurvervagingen op de horizontale delen nabij de turret.
 
Heel persoonlijk vind ik de basis kleur te donker en de toegepaste technieken iets te zwaar opgezet iets subtieler en dan is het smullen geblazen :)
Trouwens er zitten een paar prachtige roest aflopers op daar ben ik wel van gecharmeerd.
Dit is geen kritiek maar mijn indruk van de foto's en smaak.
 
Ik sluit me wel aan bij Ron dat de kleur misschien wat te donker is (zelf doe ik 10% wit op de basiskleur vanwege het gezichtsbedrog in schaal + verdonkering bij verweringen) maar misschien kun je dat nog wat bijwerken met olieverfjes. De streaks zijn inderdaad misschien wat heftig maar dat kan in de praktijk best eens zo zijn voorgekomen, zeker tegen het einde van de oorlog.
 
Ron en Roy bedankt deze mooi en leerzame info neem ik zeker mee,de kleuren zijn inderdaad aan de donkere kant hier ga ik rekening mee houden stof zal nog voorzien worden...
 
Indrukwekkend voor een eerste tank.
Ook bij mij de opmerking dat hij iets te donker is en persoonlijk vind ik de verwering nogal aan de zware kant. Je mag zeker niet vergeten om modder en vuil aan te brengen in de wielkasten alvorens er de Friuls op te leggen anders is de onderkant te proper in vergelijking met de bovenkant.
Maar je bent goed bezig Danny, doe zo verder.
 
Je eerste?
Heb jij niet al eens een dio gemaakt ergens "in den beginne" dat je hier op het forum was?
Of heb ik de verkeerde voor?

Is anders wel een mooi staaltje voor een "beginneling", maar ja, je hebt de kunst van het schilderen wel in je handen hé ;)
enkele "min" puntjes die aangekaart zijn, maar dat is wat zoeken... (doe ik ook nog.. :8 )
 
Inderdaad heb er al eens eentje gemaakt maar die was gewoon met de hand geschilderd Beyond en zonder de techniek die we nu gebruiken.
Erwin bedankt Hoezeer ik er naar kijk moet ik k ook wel toegeven dat de panzer iets te donker uitvalt zou de oorzaak hier bij kunnen liggen dat ik een Brown wach heb gebruik...
 
Je kunt die verdonkering nog herstellen door lichtere olieverfjes te gebruiken met de renderingmethode. Daar krijg je bovendien een aantrekkelijker uiterlijk van de oppervlaktes door. Ten slotte kun je ook met het stof nog wel wat verheldering aanbrengen.
 
Je bent goed bezig geweest Danny.

Ik heb eigenlijk maar 2 puntjes:
Het dak en de motorplaat zijn te schoon.
Onder de luchtuitlaat (achter op de fenders) ook
Maar die kan je nog bijwerken.

Maar de zijkanten zien er prima uit.

Peter
 
Die bruine wash zal inderdaad aan de basis liggen van het donker uitvallen maar ik denk dat je deze misschien nog iets kan verminderen door gebruik van MIG thinner for washes of een ander product indien je een olieverf wash zou gebruikt hebben. Let op bij het afnemen van de verf: met een platte borstel en afstrijken in één richting zoals de regen valt dus van boven naar onder.
 
Dit is zeker niet slecht, ik zou zelfs zeggen goed!!! Misschien is de kleur wat donker, maar het valt nog wel mee vind ik. Als er één ding is dat ik zelf ook geleerd heb met schade en schande is het dat je beter een te lichte basis hebt dan net te donker. De vele bewerkingen maken de kleur vanzelf donkerder. Voor de rest heb je idd een aantal prachtige roestaflopers.

Ik heb hier nog dezelfde kit liggen met de nodige update setjes, maw ik blijf deze volgen...
 
Alvast bedankt voor alle lof jongens,Roy bedoel je dat ik van die kleine dotjes olieverf moet gebruiken om alles weer iets te verlichten indien dit juist is met welke kleuren zou ik hier dan te werk kunnen gaan...
@Makamba hier zal zeker werk van gemaakt worden alvast bedankt voor deze info...
Als basis voor de brown wash heb ik thinner gebruikt,is dit de juiste keuze ????
 
Ja, dotjes of streepjes. Op bepaalde plekken, niet overal. Bijvoorbeeld de kleuren lichtbruin, wit en geel. Zekerheidshalve zou ik eerst een laagje vernislak over de basis spuiten.

Als je de vernislak hebt gespoten, is het aanbrengen van die olieverf vrijwel risicoloos. Valt het tegen, dan kun je zelfs de volgende dag nog (bijna) alles wegnemen met wat white spirit of odourless terpentine.
 
Allereerst mijn vriend Danny,mijn complimenten voor uw bescheidenheid,dit is wel een zeeeer mooi resultaat voor onder de benoeming "beginner"...
Wat het donker uitvallen betreft treed ik Roy bij omtrent de wit en gele kleur in dotjes aan te brengen en uitwrijven die handel,dan zal het wat opichten en kan je nog wat schaduwen nuanceren dmv drybrush wat donker of zelfs lichtbruin..!
Als ik zie wat je al reeds op de modeltafel hebt gepresenteerd zal deze zeker nog uitgroeien tot een topperke!!

Grtz yves,
 
Ja, we zouden bijna vergeten dat er een echt supergoed gebouwd, geschilderd en verweerd model staat.

Soms worden er tips gegeven aan beginnende modelbouwers, en die leiden dan tot een mooier model.
In jouw geval worden er tips gegeven aan een zeer ervaren modelbouwer die een buitengewoon indrukwekkend resultaat heeft behaald, welke tips dan zouden kunnen leiden tot verdere perfectionering.

Zo zou je het naar mijn idee moeten zien, in elk geval wat mijn commentaar betreft (kan natuurlijk niet namens anderen spreken).
 
Roy en Yves jongens bedankt,straks na het werk even naar de modelbouw winkel want vernislak of satijnglans heb ik niet in huis zou vallejo dit in zijn gamma hebben zodat ik dit met de AB kan opbrengen kan ik die vernis dan verdunnen met thinner of water...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan