Hoofdsponsor

Major König [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
DSCF0102.jpgDSCF0103-1.jpg



DSCF0105-1.jpg



DSCF0116.jpgDSCF0109-1.jpg

DSCF0117.jpgDSCF0114.jpg

DSCF0113.jpgDSCF0112.jpg

DSCF0108.jpgDSCF0115.jpg

DSCF0107-1.jpgDSCF0110.jpg

eerste persing!

even viscositeit resin in de gaten houden, temperatuur kamer.
Tweede gaat vast nog beter.

René
 
Zeer knap allemaal amai
Ben ook wel eens benieuwd naar zo'n tutorial over hoe je alles besteld en maakt ;)
 
Zeg René.
Als je kanditaten zoekt om zo iets uit te testen.
Ik bedoel dus eens te schilderen, ik wil me gerust kandidaat stellen.
Wat een mooie casting man.

Erik.
 
Pantani,
apart dat er niets over te vinden is op dit goede forum. ik bestel alles bij www.dirksartistsupplier.nl de Biresin 26 a en b, literflessen. Ook de rubber , neem er maar eens een kijkje.

wat de duplicaten van het figuur aangaat, ik doe het kalm aan. Als je hier aan gaat beginnen loopt het uit de hand.
pers er nog twee. Eentje aan een goed figuurschilder ( puur voor de kick om te kijken hoe een ander jouw werk bekijkt) en eentje voor mezelf.
Deze casting gebruik ik voor een versie met poncho.

mijn uiteindelijke doel is wel iedereen aan de klei te krijgen hier :-)
ik heb alles laten zien, de flop en de betere gedeeltes en de drempel zou toch al wat lager moeten zijn nu...

René
 
terug een kunstwerkje rene

moet zeggen dat het leerzaam is, de diverse middelen om tot dit kunstwerkje te komen.

grtz

huge
 
Het zijn inderdaad kleine stapjes Huge. Ikzelf kan in deze hobby niet meer zonder het gieten, vind dat toch erg prettig schilderen op een solide blok resin.

Harstikke fijn als je dan ziet dat de details ( die op de meest grappige manieren vervaardigd zijn, denk aan de epauletten van geplet koperdraad) goed naar voren kwamen.
Er is ook een bepaalde volgorde van gieten, de verse resin moet ik echt gebruiken voor het hoofdje als eerste, de pet moet ik eigenlijk een beetje snel in poeren.

Nu gaan we weer een andere stap doen, het schilderwerk :-)

en ondertussen weer fantaseren over een nieuw figuur...
 
Even op die site zitten kijken, maar de prijzen vallen mij nog wel mee eigenlijk, had alles duurder verwacht
 
't zijn de verzendkosten die het wat duur maken.

eersteklas spul.
 
Rene ik zie op de onderlip het kan natuurlijk ook aan de foto liggen een klein gaatje waarschijnlijk door een luchtbelletje,nu is mijn vraag hier over hoe vul je dit nu juist op...
 
Bedankt voor deze toelichting modelbouwerke kan je dit op alle figuuren toepassen.
 
Dit kan je op zeer veel gebieden toepassen.
Meestal word er de gel voor gebruikt.
Dus de iets stroperige variant.

Erik.
 
Ik kijk alweer uit naar de tweede lichting gietsels, dit ziet er alvast erg veelbelovend uit. Dit zijn tenminste dié topics die mensen iets wijzer maken ! Wederom smashing René !
 
ik gebruik meestal Vallejo putty hiervoor, even een puntje met een mesje aanzetten en uitstrijken, daarna met water en kwast polijsten en laten drogen.
De putty is op waterbasis.

Met resin die iets ouder is, zeg maar gerust dat er wat meer lucht in de fles past, is ook iets taaier. Beter is verse resin en daarmee meteen een paar goede kopieën trekken.

ik ben al in de basis/grondkleurmodus voor mijn uiteindelijke oliejob:

DSCF0127-1.jpgDSCF0125.jpg

DSCF0126-1.jpgDSCF0121-1.jpg

DSCF0124-1.jpgDSCF0123-1.jpg

DSCF0120.jpgDSCF0122-1.jpg

want laten we eerlijk zijn...ben begonnen ooit als schilder maar vind de afwerking minstens zo belangrijk als de sculpt.

hier zie je de zwemen die straks de verfijning in de olie gaan dragen.
 
Mooi werk.
Van niets naar een figuurtje, prachtig gedaan.
Ben benieuwd naar de afwerking.

Erik.
 
en zo gaan die dingen Erik.

en dat kan jij ohook ....

René
 
Met de eerste kleuren erop zie je al direct de potentie die dit werk heeft.
 
Tja wat een kleurtje al niet kan doen heel mooi,en jou schilderkunsten Rene hou ik nauwlettend in het oog...;)

En het is al eens vermeld maar zulke topic's geven een forum een onmiddelijke meerwaarde...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan