Hoofdsponsor

Major König [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf met verbazing volgen.
Gewoon knap wat je hier laat zien.

Erik.
 
Meestal zien we plastic poppetjes in de winkel liggen maar we vragen ons nooit af hoe deze gemaakt worden.

Nou René, nu weten we het wel.:P:P

Onvoorstelbaar hoeveel werk er in zit om dit naar je zin te krijgen. ( is dan ook geen plastic poppetje hé ;);) )
Vol bewondering blijf ik dit volgen.

Fred
 
ja Fred,
je hebt alles in de hand, daar is ook een hoop mee gezegd. Je kan het zo gek maken als je wilt.

Net nog de linker Litz, rangsaanduiding, weet het even niet...aangepast. Wat afgeslepen, bijgevuld en dun streepje ertussen getrokken.

zal dadelijk eens nog wat plaatjes schieten..

René
 
het begint te jeuken om te gaan schilderen verdorie!

DSCF0047.jpgDSCF0049-2.jpg

DSCF0041-1.jpgDSCF0048-2.jpg

DSCF0046-1.jpgDSCF0039.jpg
 
Mooie details Rene en in deze kleur komt het jack al heel gaaf uit, ik zou het niet eens meer schilderen, behalve de bontkraag die wat lichter moet
 
Wat vind ik de schaduwwerking van de pet over het gezicht van Edje prachtig, gewoon mooi om zien hoe die Harris kin het licht eronder vangt. Dit noem ik pure klasse.
 
is inderdaad een grimmig detail Guy, en eventueel met de cape straks wel een rake denk ik. Dit weer in combinatie met fijne paintjob.

Ik ga uiteindelijk de resin schilderen Bert. Moet nog even de onderarm qua lengte aanpassen, moet een stukje af en het majoorsteken rechts te bezien moet iets hoger, is slordig geplakt door me.

ook hier weer fijn, die fimo. Makkelijk snijden, ook al is het gehard.

René
 
bekee een mooi document net:

http://www.archive.org/details/germansnipers

instructiefilm uit 1943 voor Duitse sluipschutters, erg mooi!
ondertussen kreeg ik het venijnige plan niets van de uiteinde mouwtjes af te snijden maar een segment ertussen uit te halen en de gereduceerde eindjes weer terug te zetten.
 
kleine correctie lengte onderarm tov bovenarm:

DSCF0054.jpg
DSCF0051-1.jpg
DSCF0050-1.jpg
DSCF0053-2.jpg
 
toch voorbereidingen om gieten te vergemakkelijken.

ik droom nog een bietje van de 'K98: the widowmaker'-lijn en dan moet je gieten he!

daarnaast schilder ik het liefst resin en laat de master fijn met rust


niet schrikken he..

DSCF0056.jpg

nog steeds goede pasvorm, wat zeg ik,...exellent

DSCF0057-1.jpg

( doordat de armen lager zitten dan de torso vrees ik luchtinsluiting wanneer omgekeerd in de mal, ook heb ik helemaal geen zin in allerlei snedes om het lossen te vereenvoudigen)

René
 
Weer een erg mooie update René, zo gaan we vroeg of laat ook nog eens iets snappen van gietwerk.
 
we zitten in de framemode...

koperdraad, omdat het makkelijk buigt.
Wil een ferme grip om het geweer en nu komt het...

...wil de handen integreren in het geweer , esthetisch beter aansluitend.
Maar handjes gieten is vervelend, denk dat het beter gaat ook als ze deel uitmaken van iets.

DSCF0062.jpg
 
Handig om te zien hoe jij die vingertjes voorbereid rond het wapen. Good thinking René.
 
het geeft je ook ruimte om rustig te denken over de handen.
Stand handen bekijken bij jezelf, hup toch een stukje rechter en een knikje ergens.
Zelfs als de klei aangebracht is kan je nog wat buigen.

zouden die Fimomensen weten wat er allemaal met hun klei gedaan wordt.....:-)..?
 
Dit is zo geweldig om te zien en leerzaam bedankt hier voor..;)

Misschien eens een tutorial schrijven over al dat giet werk,ik zou bijzonder gelukkig zijn om hier iets meer over te weten te komen...;)
 
kan ik doen Danny.

zal een mapje maken met foto's van mijn voorbereiding en er eens aandacht aan geven. Maar in een andere topic.
Even kijken waar.

Als de Majoor klaar is zal ik de totstandkoming rubberen mal tonen en daarna wat afgietsels.
kan je vertellen waar ik alles bestel.
Mijn methode is niet perfect, heb niet de ideale spulletjes maar als je rekening houdt met wat zaken kan je thuis goede resultaten krijgen.
 
vooralsnog een update:

armen zijn met naald vastgepind.
handschoenen moeten nog opgevuld, vandaar de space ertussen.
Nog een beetje wikken en wegen voor de harmonie tussen body en geweer goed te krijgen.

DSCF0075.jpg

DSCF0073-1.jpg

DSCF0074-1.jpg

DSCF0079.jpg

DSCF0076.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan