Hoofdsponsor

Major König [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja wat een kleurtje al niet kan doen heel mooi,en jou schilderkunsten Rene hou ik nauwlettend in het oog...;)

En het is al eens vermeld maar zulke topic's geven een forum een onmiddelijke meerwaarde...

Second that !
 
we doen ons best he...:-)

we werken aan het gezicht.
Heb het petje bewust in de tonen gezet die ik straks wil hebben om af te stemmen:

DSCF0133-1.jpgDSCF0138.jpg

DSCF0130.jpgDSCF0129.jpg

DSCF0131.jpgDSCF0128.jpg
 
De licht-en schaduwwerking in dit kopje zijn leuke extraatjes. Laat de updates nu maar komen, ik zie graag de evolutie met verf op zo'n gezichtje.
 
Inderdaad GUnit ik sta te springen om te kijken hoe dit figuur zijn kleuren krijgt..
 
anders ik wel :-)

weet je, normaliter als je een figuur sculpt kan er een moment zijn dat je denkt; 'had die sculpter het maar net even anders gedaan..' Punt is dat je nu hooguit boos kan zijn op jezelf..

Toch een wezenlijke vraag, in hoeverre is een sculpter beïnvloed door zijn schilderbehoefte?

Moet zeggen dat ik er best op gelet heb dat er lekker veel naadjes in de pet zitten, geeft met washen mooie effecten.

Zo'n kale resin brok moet je doorheen kijken, je ziet dat het wit en grijs maken van de haren al veel doet met de expressie..dat kan je niet zien als je sculpt.
In hoeverre is de sculpt bepalend in de factor herkenbaarheid en in hoeverre het schilderwerk?

moet zeggen dat ik wel ernstig mijn hart verpacht heb aan deze acteur.
In elke film ziet hij er anders uit, ook hier ga ik dan denken aan zaken als 'belichting, omgevingskwesties, soorten kledij.

wat ik wel in mijn hoofd houd is; grauw/grijs, licht houden en schaduwen zwaar.

groeten,
René
 
Man wat begint ie er COOL uit te zien ! De pelskraag is echt goed getroffen ! Van het blauwe smoel/baardwerk hou ik zelf niet zo, maar het kan natuurlijk perfect dus houdt het op bij persoonlijke smaak.
 
eens even kijken Guy...ben bezig met een verzonnen techniek waarbij ik de grijze stoppel in streepjes laat terugkomen.
Zou jou dat bekoren? De man heeft namelijk wel grijze stoppels.

de kraag krijgt nog zijn wit terug, de kraag is de mediator tussen de fletse pet en de parka.

Weet niet welke idioot dit gesculpt heeft..hoe verzint hij het...zo'n gek blommeke op die pet :-)

René
 
overigens.

vind ik dat Carthago...:-)

neen....die kolonel Hans Landa uit Inglourious Basterds!!!!

Ook zo'n krachtacteur...ma ma ma, lang niet zo gelachen!

Tarantino was 10 jaar bezig met dit verhaal en schreef per figuur een autobiografie om het zo natuurlijk mogelijk te laten lijken.


Hij overtreft qua gemenigheid Ralph Fiennes in Schindlers List.

en da's knap.

het wordt éen van die twee voor de volgende.

Shosannnaaaahhh! :-)
 
Wat een veruitzicht heb je Rene...;)
Voor de rest ziet het figuur er geweldig uit ...
 
Dank Danny...figuren maken is top!!

Guy!!! Ik weet niet hoé je het doet maar je bent er altijd precies op de momenten dat ik je nodig heb...

ik ben blij met het baardje, het is een basis en het effect gevalt me zo.

DSCF0064-1.jpgDSCF0056-1.jpg

DSCF0054-1.jpgDSCF0065.jpg

DSCF0055.jpgDSCF0062-1.jpg

DSCF0057-2.jpgDSCF0069-1.jpg

DSCF0050-2.jpgDSCF0058-1.jpg
 
De baard vindt ik supper goed gelukt,je ziet onmiddelijk dat Haris al enkele dagen tussen de ruines in stalingrad op zoek was naar zijn prooi...
 
mogelijk heb ik deze techniek ooit ergens gezien Danny maar dacht er vrij onbewust aan toen Guy over de 'blauwe baard' begon.

Olieschilders doen het vaak zo, het grijs aanzetten en blenden met flesh en andere tinten en laten het zo.
In de film zie je de highlights van zijn grijze stoppels echter en denk dat het wel bijdraagt aan de herkenbaarheid.

Hij is ook moe van het jagen. En goed in zijn vak

René
 
hij begint te leven rene

en hij ziet er inderdaad beter uit met de baard

mooi
 
Wat ziet die er afgeleefd uit.
Je ziet de vermoeidheid en wanhoop er zo afdruipen.
Prachtig.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan