Hoofdsponsor

Major König [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
de eindjes komen wel bij elkaar onderhand Danny...

hand plus handschoen plus afgeknipte vingertop ( op foto's hangt het hoedje er nog een beetje aan) plus eng wratje plus aandacht voor de nagelriem.

blijft een detailschaal om je uit te leven dus komaan...

DSCF0081.jpg

positie handen in de mouwen afgebakken, weer los gehaald en kan nu geweer hup zo in de mouwen klikken, best passend

DSCF0084.jpg
 
Ik denk dat het allemaal mooi steek houdt hoor René, de handen zitten natuurgetrouw om het geweer heen en ook de houding in het algemeen vind ik zeer geslaagd. Voor mij persoonlijk wordt het, nu de afwerking nadert, minder belangrijk of het nu Ed Harris is of een scherpschutter/sluipschutter waarop niet direct een naam kleeft. Het figuur wordt catchy en intrigerend, en dat ie echt wel EH lijkt is alleen maar mooi meegenomen nu. Goed bezig !
 
Dank je Guy.
dat koperdraad is echt fijn. De vingers kon ik, nadat laag klei er omheen zat nog steeds fijn tegen het geweer plooien.
Had een fimobedje in de holte van de mouw gemaakt en afgebakken polsen aangeduwd, dit zit echt retestrak.
Ben bijna in staat het geweer alleen met de twee armpjes eraan al op een sokkel te zetten. Denk het figuur er maar bij :-)!

nu nog de kleine holtes onzichtbaar wat opvullen zodat de rubber niet kan 'grijpen'.

voor de toekomst heb ik wel huiswerk. Commerciele intenties kan je vergeten als je pistooltjes gaat kapen van derden.
Deze man heeft zo zijn manier:
http://www.hfmodeling.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=2160

maar eigenlijk, of beter, heimelijk vind ik het ook wel suf. Stel dat ik een k98 ontwerp met pijpjes, houtjes, geplette koperen plaatjes en ik kom gewoon tot exact dezelfde projectie als de rifle hierboven?
Gaat men dan op een gegeven moment een 'stijl' op een schaal aan een bepaald wapen aanhangen? Denk aan de k98's van Tamiya, die zijn anders dan de k98's van Dragon.

enfin, zou wel de kroon op het werk zijn als je je hier ook over buigt.
 
Ik zou gewoon een wapen gieten met jouw ervaring René. Zo kan je gelijk weer verder met de rest.
 
even een scoopje gedraaid, slechts voor de show. Beter éentje van aluminum, draait fijner.

DSCF0092.jpg



DSCF0089.jpg

DSCF0088.jpg


DSCF0090.jpg

DSCF0086.jpg

DSCF0087.jpg

DSCF0085.jpg
 
Ongelooflijk om te constateren dat met dat vizier plotseling het hele project z'n ziel gevonden heeft !
 
hehe ..:-)

ja Guy, dat zijn leuke dingen, dat edelweisje nog op de pet...paar goede mallen maken en maar eens gauw een mooi beschilderde majoor maken.
Het leuke van deze tak van sport is dat je zo vindingrijk wordt.
Hoe plaats je de zware torso bijvoorbeeld in de mal zonder dat deze omvalt?
Laat hem in de klem zitten in positie, maak een mooie pilaar om het draad en sluit eronder een bodemplaat.
Misschien maak ik een soort naar onderen breed uitlopend motorklepidee zodat Ed een mooie standaard heeft.
(http://www.google.nl/imgres?imgurl=...dCCCA&esq=1&page=1&ndsp=38&ved=1t:429,r:0,s:0)

Is toch de afwerking he...
 
En ikke altijd maar denken dat dat jasje al zwart geschilderd was.
Maar je gebruikt een zwarte klei.
Zo zet je mensen op een verkeerd been zene.
Maar het figuur ziet er mooi uit René.

Erik.
 
dank dank...

het vizier.

DSCF0093.jpg

op naar het Edelweisje

René
 
Strakker kàn niet René, hoe ga je de lenzen maken ?
 
hmmmmmmmmm.......

da's aan de bouwer zelf Guy.
Heb het nu van binnen naar buiten in de holte wat konisch, ikzelf werk met blanke lak met zwarte onderlaag.

een ander ( en ja...jouw wijze van de koplampjes schoot me vannacht te binnen...) kan gerust zich uitleven op de scope zoals hij wil.
 
He Rene

mag ik weer even zeuren? nee? ..................ok ;)

Ik ga er helemaal van uit dat je de handschoen aan de rechterhand zodanig maakt dat je aan de onderzijde van de mouw meer ruimte heb dan aan de bovenzijde net zoals je links ook gedaan heb hebt.
Ik denk dat ik snap wat je met het geweer verhaal bedoelt, ergens hangt het te laag als je de sokkel oid net zo hoog maakt als je klem, dus vanaf onderzijde buste tot bovenzijde sokkel
Jack komt nu goed over nu het plaatje steeds completer wordt
 
Persoonlijk denk ik dat de mouwen zo wel goed zitten, het gaat om winterkledij en dat wordt hier precies weergegeven. Bovendien draagt onze sluipschutter ook nog 'ns een vest onder z'n jas, dus dat heeft ook z'n effect op de mouwen.
 
ik doe er niks meer aan Bert.
Het is een wat wollige , dikkere gevoerde jas en laat bewust mouwen van zijn onderjas zien.

heb de spulletjes op de plank gelijmd:

DSCF0099.jpg

en daarna twee emmertjes rubber er tegenaan gegooid. Heb de Konigspullen graag bijeen in 1 mal en had nog wat over voor een kleinere mal met hoofdjes.

DSCF0101-1.jpg

Lego blijft mijn favoriet om muurtjes mee te maken omdat ze later ook makkelijk afbreken.
Zal 24 uur duren eer het hardt maar ik ben blij dat ik even rust heb nu.

René
 
Hey rene was deze even uit het oog verloren maar het is echt knap geworden.
Een mooie buste van harris als sluipschutter.

>w Wat zegt een sluipschutter als hij zijn vriendin ziet ?

Ik heb je gemist schatje :laugh:
 
Wat vreemd, er zitten opeens een aantal postings extra tussen , dus ik had de complete handen niet eens gezien, maar wel heel mooi gelukt, ik wil deze wel eens proberen te schilderen
 
Hey DJs,..hij blijft leuk.. :-)

Bert,
is een lange topic he...als je mij een homp fimo geeft mag je je hierop uitleven :-)

cu

René
 
ik volg je al die tijd in stilte, rene. Maar wat een werk zet je neer zeg. ziet er fantastisch uit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan