Hoofdsponsor

1/35 M8 Greyhound [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb destijds in mijn M8 een pinup foto gehangen, dat werd al 'ns meer gedaan. Ferme vorderingen weer !

wauw, waar vind je zo een kleine pinup foto's dan? die moet toch heel klein geweest zijn?

grtz
 
heb vandaag al wat voorbereidend werk gedaan voor het onderstel.. hier nog geen foto's van, staat nog maar een beetje in de primer..
de laatste hand aan de binnenkant gedaan, dashbord en stuuras geplaatst, alleen het stuur er nog op en deze kan gesloten worden...

alleen zit ik met de vraag, wanneer ik de buitenkant ga spuiten, wat zou het beste zijn, de binnen kant afplakken met tamiya tape? aangezien deze niet hard plakt, of watten in de gaten steken, maar heb dan schrik dat hiervan pluisjes gaan achterblijven of ergens blijven achterhaken???

attachment.jpg
 
Watten zou ik niet gebruiken, je kan er wel een tissue in steken. Afplakken kan eventueel ook, maar zorg dat je er nog makkelijk aan kan om ze nadien te verwijderen ;)
 
je kan er wel een tissue in steken

idd tissue dat had ik gezien!! :p had es ergens gezien dat het opgevuld werd...en twijfelde, dacht watten lol :D
ga proberen, en als het afplakken meevalt zal het dat worden...
 
Om opening op te vullen gebruik ik altijd stukjes mousse. Je snijd ze gewoon een beetje groter dan de op te vullen opening en steekt ze erin en aangezien ze een beetje groter zijn zullen ze zichzelf op spannen. Er wel voor zorgen dat de mousse niet over de rand zit zodanig dat je het "al-te-spuiten-oppervlak" overspuit. Zo hoef je ook niet af te plakken
Hier een voorbeeldje gemaakt.

attachment.jpg

Die pin-ups weet ik dat verlinden er heeft.

Hier een pin-up die ik in één van mijn modellen gekleeft heb. Heb er wel voor gezorgd dat ze haar topje van haar bikini nog aan heeft want wilde niet dat er gekwijld werd op mijn model...... :8

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hier een pin-up die ik in één van mijn modellen gekleeft heb. Heb er wel voor gezorgd dat ze haar topje van haar bikini nog aan heeft want wilde niet dat er gekwijld werd op mijn model......
Ik denk dat er zonder pinup ook wel gekwijld wordt op jouw modellen ;)
 
Met onze huidige multimedia is dat toch geen enkel probleem.

Koop U een erotisch tijdschrift, scan het in en print de gewenste foto af op minischaal. Of je haalt iets af van het internet, sites genoeg !
Mijn affiches, welke ik op de gevel en poort gekleefd heb van mijn 'Industrieel Dio', zijn zo gemaakt.
In Microsoft Office Word, onder 'opmaak', kun je zelfs de grootte ingeven tot 0.1 mm !

Mijn affiches had ik wel afgeprint op schetspapier, daar dit iets lichter is als gewoon papier. Zo moest ik de rand (papierdikte) niet bijkleuren.

Terug on-topic : een mooi voertuig tot nu toe. Je interieur vind ik prachtig.

Groeten Rik
 
@ Famo, ok, ga ik volgende keer eens proberen met de sponjes, had hem nu al afgeplakt, dit lukte aardig en kan er nadien met een pincet alles weer uithalen...

@InFlandersFields : idd, dit moet ik wel eens proberen, had geen idee dat je zo klein nog deftig kon printen... heb hier nu geen foto ingehangen, dit zal een idee zijn
voor een volgend projectje



zo alles in elkaar gestoken... en net nog in de primer gezet... dat de werkdag morgen maar snel voorbij is dat ik kan verderprutsen :D

attachment.jpg


attachment.jpg
 
Welke primer gebruik jij ?
 
kan iemand me mss wat tips geven hoe ik verder moet met verweren? ik bedoel, veel chippen ga ik hier niet aan doen... veel zand of stof zal er niet echt op moeten aangezien deze in de regen staat op die moment... maar deze best vernissen nadien met satijn of gloss vernis? en moet ik hier regenstrepen op zetten dan? ik heb wel geen olieverven bij de hand...
ik heb wel MIG rainmarks staan, maar heb wat schrik dat dit een ongewenst of te druk effect gaat geven...
 
Kevin, ik raad je aan om Burnt umber, burnt sienna, zwart, wit en Raw ocre te kopen in een speciaalzaak. Daarmee kan je simpel de geweldigste washes maken !
 
Kevin, ik raad je aan om Burnt umber, burnt sienna, zwart, wit en Raw ocre te kopen in een speciaalzaak. Daarmee kan je simpel de geweldigste washes maken !

ah, ok heb het gebruik al dikwijls zien passeren maar had zelf nog niks aangeschaft... zal dringend eens naar de winkel moeten dan :)
 
zo, deze al in de basiskleur gezet, ondertussen kan in de beginnen met de in elkaar te steken... en in de loop van deze week de olieverven gaan halen...

attachment.jpg
 
Hey,

Mooie bouw, maar misschien een kleune tip, ik zou de liggende vlakken wat meer oplichten met een lichtere variant van je basiskleur, dit is dan de eerste verwering die je gaat toepassen om nadien dan de aanval te openen met de oliewashes. Om een natte indruk weer te geven kun je gebruik maken blinkende vernis.
De rainmarks van MIG is een goed product maar ik raad je aan om te verdunnen zofdat je meer controle hebt over hetgene wat je doet.
 
Hey,

Mooie bouw, maar misschien een kleune tip, ik zou de liggende vlakken wat meer oplichten met een lichtere variant van je basiskleur, dit is dan de eerste verwering die je gaat toepassen om nadien dan de aanval te openen met de oliewashes. Om een natte indruk weer te geven kun je gebruik maken blinkende vernis.
De rainmarks van MIG is een goed product maar ik raad je aan om te verdunnen zofdat je meer controle hebt over hetgene wat je doet.

bedankt Swaken, die lichtere vlakken was ik nog van plan maar ga eerst de koepel maken, dan kan deze tesamen gespoten worden... heb vandaag de olieverven gaan halen die GUnit me aangeraden had...
ok, dus de MIG verdunnen, in orde, ga eerst eens op een slecht model proberen... voor de oliewashes ook, eerst es oefenen op een slecht model want heb hier totaal geen ervaring mee.... in ieder geval bedankt voor de tips!
 
voila, zoals swaken het me hier ook had gezegd, geprobeerd wat meer diepte in de M8 te zetten...


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan