Hoofdsponsor

1/35 M8 Greyhound [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie kit, Kevin.

Zeker voor de Olive Drab versie gaan, bij het begin van de slag om de Ardennen waren de wegen nat en modderig, maar was er geen sprake van sneeuw.
Die is er pas later bij te pas gekomen.

De foto's genomen na de Ambush at Poteau tonen alle OD versies.

Dit draadje ga ik zeker volgen. Staat ook nog op mijn verlanglijstje 'om ooit eens aan te beginnen' !
Trouwens, mijn voorkeur gaat uit naar de M8 boven de M20.

Succes met je bouw.

Groeten Rik
 
@ Big jim, idd heel knap voertuig!!

@ InFlandersFields : bedankt, idd bij voorkeur zal ik ook de M8 over de M20 kiezen...
 
Er staat er ook eentje bij wijze van reclame voor het oorlogsmuseum aan het kruispunt Knokke/Zeebrugge. Deze heeft echter niet de fenders.

Yep dat is diegene die ik wilde zeggen. Omdat de fenders er niet opstaan twijfelde ik.

Wat de PE betreft ,gewoon rustig te werk gaan. Het zal wel lukken
 
weer klein beetje gedaan vandaag... radio is klaar op vastgezet te worden, en hier en daar met een donkere wash rondgeweest, en nadien met een wash mix van brown sand en umber over al het wit geweest om dit al wat te breken van kleur voor ik aan de rest van het interieur ga werken

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
 
Mooimooi ! Ga je de luikjes open zetten ?
 
Ja hoor GUnit, luiken komen allemaal open :D daarom dit interieur moet een beetje toonbaar worden he :p
 
Ok, zo'n M8 is vrij klein en vlak vooraan dus open luikjes zijn dan mooier om naar te kijken.
 
Idd en hij komt met de snuit beetje schuin naar beneden te staan dus erin kijken zal wel lukken dan....
 
Mooi gedaan Kevin.
Wat de luiken betreft, de positie naast de chauffeur was bedoeld als boordschutter, later is de kuipmitrailleur vervallen maar het bemanningslid niet (officieel dan).
Vaak werd die in het veld omgeschoold tot een andere functie in het voertuig/de eenheid en was de plaats leeg. Je zou dus 1 luik open en 1 luik dicht kunnen maken voor het contrast.
 
@ Famo, ok, niet te veel? moet dat dat washen nog onder de knie krijgen....

@ Makamba, ok dat wist ik niet... ik weet nog niet dat ik er een ga dichtlaten, mss wel maar dat ga ik dan zien wat dit geeft,voorlopig zit ik nog met het idee ze alletwee open te zetten...


niet veel tijd gehad vandaag dus de stoelen geplaatst, de radio afgewerkt en vastgezet, en geprobeerd om al twee leidingen te plaatsen...


attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg
 
zo, lang weekend, dus beetje tempo zetten.... maar op een zo ordelijk mogelijke manier dan wel :p

alle leidingen en draden zijn van stukjes koperdraad gemaakt


attachment.jpg
sommige stukken zijn mss verkeerd "aangesloten" zoals de hoofdtelefoon, maar vind hier geen foto's van... maar dat zal nu wel niet iets zijn waar iemand zich aan zal storen zeker?

attachment.jpg



attachment.jpg
 
Fijne details geven altijd een grote meerwaarde aan een model, zoals bij jouw zeker het geval is ;)
 
Top, wie gaat zich daar nu mee bezighouden, zo mooi gedaan !
 
Beyond en Gunit bedankt ;)

zo, interieur is klaar, nu kan ik beginnen aan de buitenkant... zo gaat er wat schot in de zaak komen :D


attachment.jpg

attachment.jpg




en een ideetje met de hull erop...

attachment.jpg attachment.jpg
 
Nette binnenafwerking....,doe zo verder :)
 
Kevin;zo gaat er wat schot in de zaak komen

Ik spreekvoor mijzelf maar doe vooral rustig aan, zodat we langer kunnen genieten van je vakwerk, man wat is het mooi!

Groet, Ronald
 
Ik heb destijds in mijn M8 een pinup foto gehangen, dat werd al 'ns meer gedaan. Ferme vorderingen weer !
 
Yep dat is diegene die ik wilde zeggen. Omdat de fenders er niet opstaan twijfelde ik.

Wat de PE betreft ,gewoon rustig te werk gaan. Het zal wel lukken

Die heb ik ook al tientallen keren gezien, wist zelfs niet dat het eenzelfde voertuig was als deze, in het echt lijkt wel stukken kleiner dan op die oude foto's moet ik zeggen. Eerst dacht ik zelfs dat het een soort houten "mock-up" was.

Sorry voor het min of meer off-topic gaan hoor
 
Kevin;zo gaat er wat schot in de zaak komen

Ik spreekvoor mijzelf maar doe vooral rustig aan, zodat we langer kunnen genieten van je vakwerk, man wat is het mooi!

Groet, Ronald

bedankt ronald , ga zeker niet overhaast tewerk gaan, maar zou deze deze maand nog klaar willen hebben dus klein beetje vaart zetten zal geen kwaad kunnen he :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan