Hoofdsponsor

1/32 M65 Atoomkanon [DONE]

Op de beurs zag ik ook resin decals van Archer die dergelijk reliëf kunnen weergeven.

Hoe dan ook, ik bewonder je vooruitgang en vasthoudendheid. Ik denk dat je nu wel over het mentaal lastigste punt heen bent en dat het alleen maar leuker gaat worden vanwege de toenemende detaillering.
 
Bedankt, ik heb op de beurs niet veel naar decals gekeken want degene die ik zoek (https://www.scalemates.com/kits/962873-globaltoy-00013-white-decals-the-punisher-white-for-different-scales) gaan ze er toch niet hebben. Ik heb ook nog een tweede plaat gesneden voor onder de kulas.

attachment.jpg

Hier zit een uitsparing in waar de slede van de rammer tijdens het transport in opgeborgen wordt. Ook nu is de plaat 45 graden gedraaid. Dat zal wel gemakkelijker snijden, veronderstel ik, want door met de tekening mee snijden kan je wel eens net op een rij streepjes knippen waardoor het dubbel zo dik knipt.

attachment.jpg

Ik ga nu eens kijken hoe dit aan het kanon vastgehecht was.
 
blijft een uitdaging en buiten categorie knap Steven grt Pascal
 
Dankjewel, Pascal.

attachment.jpg

Het platform zit tegen de kulas aan met behulp van gescratchte ondersteuning. Gelukkig stond in de manual een plaatje met een zijaanzicht van de steunen.

attachment.jpg

In de kit waren die te dik en niet plat genoeg. Ook de plaat was vrij dik.

attachment.jpg

Nog een stuk van de rammer afgewerkt. Dit had een moeilijke vorm, samengesteld uit twee buizen en wat styreenvel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het geheel lijkt er al wat op, maar er moeten nog veel leidingen gelegd worden.
 
Nog iets gescratcht, geen idee wat het is.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Nog meer ingewikkeld spul moest nagemaakt worden. Door vooral metalen stukjes te gebruiken blijft het detail scherp. Omdat de rammer helaas bijna een centimeter overscale is, heb ik de locatie van deze ventielen iets veranderd zodat tegelijk de vorm van de rammer en de plaats van de ventielen tegenover het affuit wat behouden blijft.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu moeten de luchtslangen nog aangesloten worden. Ik weet niet of dat gaat lukken voor dit geschilderd is.
 
Geen idee wat je allemaal aan het produceren bent, maar je hebt straks een one of a kind model. Niemand op deze aardbol heeft zo'n gedetailleerd en correct model van dit kanon op zijn schouw staan, daarvan ben ik overtuigd.
 
Wat een prachtige werken laat je ons zien, dank je wel en het werkt ook nog eens erg inspirerend!

P.s. je scratch werk van 06-10-16 lijkt mij een door een elektromotor aangedreven hydrauliekpomp.
Met deze pomp worden de diverse hydraulische plunjers aangedreven (voor het afstempelen van het kanon en het oprichten van de loop bijvoorbeeld).

Veel plezier en ik blijf je volgen, groet Ronald
 
Bedankt voor de aandacht, ik heb de decals nu besteld. Dank voor de link aangezien het plots moeilijk werd om die terug te vinden. Of dat komt doordat ik nu ook een duurder Punisher decalvel gezien heb van Peddinghaus, weet ik niet. Het kon nog een maand duren eer ze hier geraken, we weten terwijl wel wat te doen!

attachment.jpg

Jullie kunnen in het verslag van de IPMS Nationals lezen dat Annie weer gescoord heeft. Het werd zilver in de klasse VM5. Ondertussen zitten er nog meer buizen en bochten in.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het kan niet allemaal letterlijk overgenomen worden want er zijn zaken overscale opgenomen.

attachment.jpg

Deze verstevigingsribben zijn nog toegevoegd.
 
Hey,

Indd, in heb het mogen bewonderen, knap werk dat je doet en blijkbaar goed gescoord....;)
 
We gaan gewoon verder met de loodgieterij.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het ziet er uit als de knoop van Gordium maar ik heb er toch voor gezorgd dat de rammer er met een draaibeweging uitgehaald kan worden voor de schilderwerken.
 
jawadde, dat ziet er echt wel goed uit man
keep it going, deze kan niet anders dan een parel worden als hij klaar is
 
vooral proper gedaan chapo wederom Steven en blijf volgen grt Pacsal
 
Bedankt, jongens. De motor van de equilibrator had een paar lastige details die ik nog wat ga aanpassen maar hij hangt er ook al aan.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Geweldig en de rest is allemaal al geschreven he
grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan