Hoofdsponsor

1/35 M577 Command post car (Tamiya)

ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Herstellen met wat er te vinden was in de rommeldoos en/of scratshen
BOUWBUDGET
€ 0,0- , alles wat ik nodig acht voor dit model wil ik uit de reserve- onderdelendoos halen of scratshen
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Een reactie is steeds welkom :D
Alhier enkele kleine veranderingen, maar deze zorgen wel voor een 99% afgewerkt interieur :-)

De benzinetank met het rekje zijn in kleur gezet.
061.jpg

In de linkerhoek moet het komen, intussen wat voorbereidend werk gedaan om alles mooi te laten passen
062.jpg

Testfit:
063.jpg
064.jpg

Het rekje werd wat aangekleed
069.jpg
071.jpg

En dan eindelijk op zijn plaats bevestigd
072.jpg
074.jpg
075.jpg

Omdat het bovenste deel niet mooi recht gelijmd is geweest met de onderste, was er een verschil in de dikte en was er ook een kier tussen beide delen. De buitenzijde heeft een flinke schuurbeurt gekregen nadat ik de kieren met de dikste plastic lijm welke ik staan heb (Revell contacta met borstel), heb gevuld en een nachtje had laten uitharden. Ik had drie laagjes lijm nodig om alles gevuld te krijgen, maar ben zeer tevreden met het resultaat.
065.jpg
066.jpg

En als laatste werken heb ik een tentzeil geplooid uit loodfolie
068.jpg
 
Zeer geslaagd met die details.
Gaat wijs knap worden.
 
Xavier , het was maar om te zeggen dat daar de benzinetank zit , daarom hoef je niet te luisteren hoor ik geef maar wat ik weet
Maar je hebt het fijn opgelost en ikken een beetje blij dat er toch iets in zit van mijn raad , dank u
Zit er wel heel goed uit
Marc
 
Ipv revell contacta kan je beter secondelijm gebruiken om iets op te vullen.

Komt aardig wat leven in het interieur.
 
Ook hier weer mooie vorderingen. Geen fan van sec lijm als vulmiddel maar een putty van Revell of Tamiya doe ook zijn werk maar dat is jou wel bekend.
 
Merci voor de mooie comments :-)

@Michel , ik ben vertrouwd met de CA methode, maar gebruik die liever voor kleine putjes/krassen, niet voor hele grote..
Mijn eerste gedacht was (Plastic) putty gebruiken, maar ik kwam deze methode terug tegen in een oud modelbouw magazine en wou het eens proberen. Tot nu toe ziet het er mooi egaal uit, maar dit zal pas duidelijk worden na een laagje primer...
Maar dit is pas voor binnen een veertiental dagen, eerst Madrid en daarna enkele dagen werken, dan pas zal ik terug tijd hebben...
 
Zo, na de week EK, een week dubbele shift draaien en druk werk door de storm, eindelijk terug aan de slag met o.a. dit model.
Een deel van de grondlaag was verwijderd door de schuurwerken, deze moest dus een beetje herdaan worden. De Ford Mutt's stonden ook klaar voor de grondlaag dus drie vliegen in één klap...
In een tijdschrift had ik gelezen dat iemand een drietal lagen had gebruikt om olive green te spuiten.
Iedere laag had een andere mengverhouding van combinatie met zwart.
Starten met een mengverhouding olive green/zwart 50/50. Dat is wat ik nu heb gespoten op alle modellen als basis.
Volgende verhouding is 75/25. Als laatste enkel Olive green.
Ik ga deze verhoudingen gebruiken en zien waar ik uitkom..
Heb vlug enkele foto's genomen, en nu pas gezien dat ze niet scherp zijn, maar ga ze toch delen.

076.jpg
077.jpg
078.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zie eerlijk gezegd het effect van die drie lagen niet maar zal wel bedoeld zijn als vorm van pre-shading.
 
Zie eerlijk gezegd het effect van die drie lagen niet maar zal wel bedoeld zijn als vorm van pre-shading.
Op dit model nog maar twee lagen aangebracht, waarbij de eerste zuiver zwart (primer) was, en als tweede de 50/50 verhouding. De rest moet nog gespoten worden...
 
Gisteren vergeten om deze even apart te nemen voor de foto, dus bij deze..
De twee volgende laagjes zijn, zoals bij de Mutt, eerst 25/75 zwart/olijfgroen, daarna deze mengeling met enkele druppels geelgroen erbij.
Op de zijkant zijn enkele "vinger-/handschoensporen" te zien, deze worden nog aangepakt.
Ook de tracks zijn reeds geschilderd, maar vergeten foto's te nemen :rolleyes::
079.jpg
080.jpg
082.jpg
 
Dat tentframe achteraan, is dat gebouwd naar echte gegevens of heb je dat zelf aangepast?
Vraag dit omdat het mij nogal groot lijkt in vergelijking met de M113 zelf.
 
Enkele onderdelen, de gebogen dwarsliggers voor het tentframe, werden nagemaakt naar de afmetingen van de bijgeleverde onderdelen in de kit.
De middelste die deze verbinden zijn origineel uit de kit, de zijkanten zijn zelf vervaardigd.
En dat is denk ik waar je over "valt", want deze laatste zijn eigenlijk iets te dik, waardoor het geheel iets zwaarder/groter overkomt.
Ook de hoek van de foto is iets misleidend.
 
De dappere Belgen hadden een soortgelijk systeem voor achter en tussen hun M113 CP.
Dit schoof gedeeltelijk in elkaar en kon naar believen uitgebreid worden.
Ik herinner me nog combinaties met 6 voertuigen, denk elk stuk was 6 meter.
 
Van het apparaat zelf weet ik niks, dus daar kan ik ook geen enkele bijdrage over doen. Wel vind ik dat je goed bezig bent met model en workflow.
 
Inderdaad @Grijze Wolf en @Erwin , er zijn verschillende combinaties mogelijk.
Naast elkaar, achter elkaar, in T of + vorm, combinaties hiervan,...

Bedankt @Roy vd M. om toch even binnen te springen en mij te motiveren :-)
 

Bijlagen

  • ref.054.jpg
    ref.054.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 3
  • ref.053.jpg
    ref.053.jpg
    353,1 KB · Weergaven: 3
Wist niet dat die elementen uitschuifbaar waren; van de combinaties met elkaar was ik wel op de hoogte.
Dus: weeral iets bijgeleerd !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan