Hoofdsponsor

1/35 M577 Command post car (Tamiya)

ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Herstellen met wat er te vinden was in de rommeldoos en/of scratshen
BOUWBUDGET
€ 0,0- , alles wat ik nodig acht voor dit model wil ik uit de reserve- onderdelendoos halen of scratshen
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Een reactie is steeds welkom :D
Nog vlug een foto van de radio sets welke ik gefabriceerd heb.
Simpel wat rondjes en hexagonale met de Punch & die geklopt en op passende onderdelen gekleefd.
Nu nog wat draden en deze zijn ook af.

030.jpg
 
Leuk idee om het bij gebrek aan 100%-kennis, gewoon zelf in te vullen. Het ziet er in mijn ogen (niet dat ik er verstand van heb, maar dan nog) goed uit!
 
Bedankt en welkom Roy.
Het is een beetje "natte vinger" werk, op basis van enkele wazige foto's.
De vorige resin radio's waren tenslotte iets te modern voor de periode 1970...

Terug naar het voertuig, de binnenkant is zowat klaar, denk ik:unsuree:, voor de grondlaag.
Ik ga een zwarte primer gebruiken, zodat nadien vergeten plaatsen niet opvallend wit zijn.
Aan de buitenkant heb ik hier en daar nog enkele details toegevoegd en of aangepast. Nog enkele kleine zaken aan de buitenkant moeten toegevoegd worden, zoals de bevestiging van het tentenframe met het voertuig, maar ben nog meer info aan het zoeken daarover.
Foto's zeggen meer dan woorden, dus bij deze

031.jpg
033.jpg
034.jpg
032.jpg
035.jpg

Alle losse onderdelen samen, te wachten op verdere behandelingen
036.jpg
 
Net je hele topic doorlezen , en hoewel ik nul procent verstand heb van dit voertuig, toch onder de indruk van je scratch werken , doe zo voort , ik volg mee

Greetzzzz Modest.
 
Mooi hoor,

Scratchen doe ik zelden of nooit en daarom heb ik des te meer bewondering voor mensen die het wel doen (y)

Grtz.

Luc:cool:
 
Bedankt makkers.
Scratshen is een microbe op zich, eenmaal te pakken.... :winking:

Het gaat hier iets minder snel momenteel, dit omdat ik meer en meer concrete ideeën krijg voor enkele diorama's.
Dus ben ik op zoek geweest in de reserve-onderdelendozen en de stash naar bruikbare items.
Om het dio iets meer op te vullen is beslist om er een tweede voertuig op te zetten, en aangezien ik nog drie wrakken heb liggen van de M151 Ford Mutt, ga ik proberen om hier twee volledige voertuigen uit te recupereren. Intussen heb ik al vele onderdelen opgezocht en sommige gevonden, andere ga ik moeten vervangen of scratshen, maar dit hoort allemaal in een ander topic ;)

Intussen is er niet zoveel meer gebeurd aan dit model, nog enkele kleine details toegevoegd, en een primer er op gezet.
Back in black:
037.jpg
 
Laatst bewerkt:
Om hier niet volledig stil te vallen heb ik de binnenkant aangepakt zodat ik de grotere onderdelen kan beginnen samen te voegen..

Enkele dunne laagjes Army Green van Warpaints leek me een passend kleurtje. Nadien bezien mocht het misschien iets lichter van kleur? Maar ik ben er tevreden mee, aangezien er toch bitter weinig van te zien zal zijn...

Ik moet morgen vroeg uit de veren, dus ik ga het verder kort houden en vlug enkel nog wat foto's posten :winking:

De radio's, en ik bedoel niet die met Bart Peeters :nowink:
038.jpg
039.jpg

Wat extra wapens
040.jpg

En de rest van het interier
041.jpg
042.jpg
043.jpg
044.jpg
045.jpg
046.jpg
047.jpg
048.jpg
049.jpg
 
Raar dat je met zoveel modelbouwervaring zoals jij hebt, er nóg op vooruit kunt gaan.

De snoeren vormen een mooi detail.
 
Was die voerplaat niet donkergroen in dit soort voertuigen? Verder weer lekker goed bezig.
 
Beste Xavier misschien weet je het of niet maar volgens ik me kan herinneren zit in de M113 links achter de benzinetank en die nam toch wel wat plaats in vanaf de achterval tot helemaal tegen het plafond zal ik het maar noemen zo een kleine meter naar voor en dan ongeveer in het midden van die tank zit een deksel van ruw geschat 50cm op 30 cm met allemaal boutjes om het vast te maken , langs daar werd die rubberen zak in gestoken en dan boven was er een alu rond stuk dat door een gat in het dak van de M113 kwam om daar de vuldop op te monteren
de soldaten zitten dus op de neerklapbare zit met hun rug tegen de benzinetank (de zak was van " Good Year "
Ik wil hier geen spelbreker zijn of zo hoor je ziet maar hoe je het doet he verder vind uw scratch ongelooflijk knap hoor
 
@Roy vd M. , bedankt voor het compliment :-)

@Ron , dank en volledig juist, heb dit over het hoofd gezien, en heb intussen al enkele filters gelegd, misschien nog enkele?
054.jpg

@coachke , wat je neerpent over de benzinetank van de M113 was mij bekend.
Sommige versies hebben echter een aangepast interieur.
Zo heeft de XM734 een aangepast interieur met de benzinetank op ongeveer de plaats waar de kist ligt op de foto hierboven.
De Vulcan heeft ook een andere plaats van de benzinetank, de TOW ook,...
Bij deze heb ik twijfels waar deze zich bevind, hoewel ik een vermoeden heb dat het niet linksachter is. De reden van de twijfel is dat het benzine dop aan de andere kant zit bij de M577 dan bij de M113.
050.jpg
Het referentieboek van Verlinden brengt ook niet veel duidelijkheid hieromtrent. Wel is er een foto waar de rechterhoek getoond wordt, en daar zie je wel de toevoerleiding van het benzinedop naar beneden lopen.... Ik heb er verder naar gezocht, maar nog nergens een deftige foto gevonden van het interieur :((

Intussen de radio's hun vaste plaats gegeven en wat toevoegingen gedaan aan het interieur.
051.jpg
052.jpg
053.jpg
 
ok het was om te helpen , dat wist ik niet heb maar alleen die m113 gekend vandaar
 
Looks amaizing , love the way that the documents are scattered around, looks very well used ,
 
Mooie scratchbouw. Hopelijk kan je de command post car zo opstellen dat je er redelijk wat van blijft zien.
 
Al eventjes geleden dat hier nog iets veranderd is, maar nu dat beide Ford Mutt's zo goed als klaar zijn voor de spuit, werd het tijd deze wat verder voor te bereiden eer ik de buitenkant kan spuiten.
Om te beginnen had ik nog plaats vrij, waar normaal de benzinetank is geplaatst bij de M113, waar ik een rek wou plaatsen.
Echter de opmerking van Coachke bleef hangen, en dus heb ik besloten om een compromis te maken.
Een halve benzinetank en een klein rekje ertegenaan.

059.jpg

060.jpg

Momenteel kan ik geen foto nemen als het in het voertuig zit, omdat alles afgeplakt is voor wat schuurwerken aan de buitenkant (de wanden zijn namelijk niet mooi recht aan één kant , maar hopelijk wel te herstellen...)
Veel zal er van het rekje echter niet zichtbaar zijn, enkel het onderste plankje. Eenmaal geschilderd komen er nog paperassen/mappen/manuals,... op.

@airbus56 , ik denk een opstelling gevonden te hebben waarbij er toch wat inkijk zal zijn. Het enige wat momenteel belangrijk is daarvoor is goede belichting van bovenaf door de koepel.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan