Hoofdsponsor

1/50 Le Santisma Trinidad 1:50 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben zeer benieuwd naar wat je met die verlichting zult gaan doen. Je maakt mij wel nieuwsgierig. :D
 
Luc, hetgeen je hier tentoonstelt vind ik gewoonweg "super".
Bij deze krijg je van mij een 5-sterren waardering.
 
Bedankt ,ik weet niet direct wat te zeggen,alleen iedereen kan dit ,daar ben ik zeker van.
 
Niet veel tijd gehad de laatste dagen dus een kleine opfrisbeurt.

De vensters in de gallerijen gezet .

Met het plooien zijn hier en daar een paar stukjes hout weggesprongen .
Dit moet nog hersteld worden.


1_Afbeelding_159.jpg

1_Afbeelding_161.jpg

1_Afbeelding_161.jpg

1_Afbeelding_158.jpg

1_Afbeelding_160.jpg

Ondertussen is een kleine balustrade gemaakt.
Niet volgens plan,vind ik niet zo mooi !

2_Afbeelding_163.jpg

2_Afbeelding_162.jpg

Stilletjes aan begonnen aan de onderkant van de galerijen.

2_Afbeelding_164.jpg

2_Afbeelding_165.jpg

het kan er juist mee door gaan vind ik. B:

Ik denk ene keer als ik alles begin te verven en bij te werken dat het dan er veel beter uit gaat zien. B:B:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Luc

Ik heb al een tijdje niets laten horen, maar heb je wel stilletjes gevolgd.
En terwijl ik nog altijd mijn hout aan het drogen ben >(wacko, heb jij hier inmiddels al een pracht van een model neergezet, waar ik echt mijn vingers bij aflik. ApplausApplausApplausPrachtig. Ga zo door, en ik blijf kijken hoe ik het straks zelf moet gaan doen:k
 
Hey Geurt ben blij dat ik nog eens iets van je hoor.

Ik heb een 3tal weken geleden nog eens je topic opgezocht op pagina 6 dacht ik bij modelbrouwers.

Ik wilde eigenlijk alles van u gaan afkijken maarja dat is het leven.:k



ps : met deze vrieskou zal het hout wel snel droog zijn.:k:D
 
Luc ik heb helemaal niets aan te merken, je gaat lekker zo. Het ziet er allemaal niet helemaal strak uit om maar zo te schrijven, en dat vind ik juist mooi. Het is nu eenmaal een houten handgemaakt model. En dat mag en zelf moet je kunnen zien. Hiervoor mijn petje af.

Als tip zou ik zelf nu eerst de huidgangen hebben aangebracht om zo de gallerij hier overheen af te kunnen werken. Dit omdat je ook een waterdicht geheel moet krijgen maar ook netjes afgewerkt.

Ik blijf je volgen. :D
 
Als tip zou ik zelf nu eerst de huidgangen hebben aangebracht om zo de gallerij hier overheen af te kunnen werken. Dit omdat je ook een waterdicht geheel moet krijgen maar ook netjes afgewerkt.

Vermits men 2de huid bestaat uit karton en dit gemakkelijk te plooien en te snijden is,hoop ik,hoop ik alles netjes af te werken.
Binnen een 2tal weken is het grootste werk aan de spiegel gedaan en wil ik de boeg afwerken.
Als deze gereed is kan ik de zijkanten van de berghouten plaatsen in 2*2mm hout.
Deze worden dan wit geverfd.
Daarna wordt al het hout ingesmeerd met G4 (1x)
Daarna tussen de witte zijkanten van het berghout opvullen met zwart karton van 1.5mm dik.
Rond de geschutspoorten afwerken met rood karton van 1mm dik.
De gallerijvenster wit verven en al de rest goudachtig.

En dan hoop ik tegen die tijd dat de aandrijving gaat werken zoals het moet.wackowackowacko
 
Dat ziet er zeer goed uit Luc!
Misschien heb ik het gemist, maar zit er plastic in/achter de ruitjes, of is het open?

groeten, Rinie
 
Dat ziet er zeer goed uit Luc!
Misschien heb ik het gemist, maar zit er plastic in/achter de ruitjes, of is het open?

ja er zit plastiek achter omdat het waterdicht moet zijn
 
hoi luc prachtig wat je hier doet.
ik ben nog niew hier en zie je post ook nog maar voor de eerste keer.
ik ga je zeker blijven volgen.
en als ik je een tip mag geven ik heb ff een foto van je geleent en wel om de volgende reden. aan de onderkant van je galerij komt een versiering die je al gemaakt hebt. ik zie op je tekening dat er ijgelijk een krulletje in moet komen aan de onderkant. ik heb op je foto ff aangeduit wat je zou kunnen doen om dit krulletje er in te krijgen. boor eerst met een grote boor het rode gat dat ik er op heb gezet . laat ons zeggen 5mm diep en daarna met een klijnere boor in het grote gat nog eens 5 mm diep ( 5mm is maar een maat ligt er natuurlijk aan hoe dik je hout is ) daarna kun je met een bijtel deze gaten verbinden schuinaflopend. zo krijg je een mooie krul.
 

Bijlagen

  • 2_Afbeelding_165.jpg
    2_Afbeelding_165.jpg
    16,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
bedankt ,ga het eerst eens proberen op een proefstukje.
 
B: tog wil ik nog eens reageren op de aandrijving van de boot

heeft er iemand al geprobeert met een vijzel zijn boot voort te stuwen.

dit zou perfekt weggewerkt kunnen worden in de valse kiel van voor naar achter. het is maar een idee en ik weet ook niet of die dingen in de handel verkrijgbaar zijn en of ze werken op baterijen B:
 
Laatst bewerkt:
;P is inderdaat niet zo makkelijk >(

tog nog een alternatief. de kleine pompjes geven inderdaat niet zoveel debied.
daar om deze oplossing.

instaleer 3 pompjes kostprijs 15 euro
laat 1 pomp achteraan uitkomen
1 pomp linksachter en 1 pomp rechts achter.

ik ken niets van electric maar

als je de drie pompen aan erkaar hangt heb je 1 grote voor vooruit te varen
als het dan mogelijk is om de linkse en de rechtse afzonderlijk afte zetten kun je hier mee links en rechts draaien. de achterste mag altijt blijven draaien.

dit moet volgens mij tog te doen zijn ?
 

Bijlagen

  • luchtpomp.jpg
    luchtpomp.jpg
    9,3 KB · Weergaven: 14
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan