Hoofdsponsor

1/50 Le Santisma Trinidad 1:50 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verdikke Luc, da's nu om met je kop tegen de muur te lopen.
Bij zo'n projecten gebeurt het vaak dat theoretisch alles werkt maar dat de praktijk vaak een heel ander resultaat geeft. Een mens zou voor minder zot worden.
Wie zou dat nu gedacht hebben dat dit probleem zich zou voordoen? >(

Je hebt er toch wel op gelet om de snelheid langzaam op te voeren?

Wat is het verbruik van zo'n 12 volt aquariumpomp?


Droop
 
Er bestaan waterstraal aandrijvingen voor de modelbouw
 
Luc :verbruik 1 a 1.5 a uur dus met 10ah genoeg vaarplezier

afbeelding151ya6.jpg


afbeelding150ir5.jpg


afbeelding152bg2.jpg



swa:suggesties ivm een aankoop zijn altijd welkom

michel :
Test eens uit of een aanzuigopening die even groot is als de stuwopening niet beter werkt.

Ik denk het niet.Indien de schroef ronddraait en ze kan te weinig water aanzuigen omdat de aanzuigopening te klein is gaat ze beginnen "droog" te draaien en stuk gaan.
Daarom had ik ook een regelaar gekocht die maar in 1 richting kon draaien zodat dit nooit per ongeluk kon gebeuren.
 
Luc ,als je weet wat debiet en wat het verbruik mag zijn,zal ik je morgen de gegevens doorsturen,mischien ook je voorkeur(dompelpomp of andere)......
:D
 
Nu heb ik een batterij van 6V-10Ah ,dus liefst 6V als het 12V is koop ik nog een batterij bij,geen enkel probleem.
Regelbaar
Ze moet een boot van 25kilo kunnen voouruit duwen, dus liever een hogere opvoerhoogte dan debiet. Ik denk hoe hoger de opvoerhoogte hoe meer druk dat ze kan geven en dat is het belangrijkste vermoed ik.Debiet is toch beperkt tgv de kleine uitgangsdiameter.
diameter koperen buis die voorzien is in het schip is 10mm .Daarop moet ik kunnen aansluiten.Aanzuigdiameter is van weinig belang.

alvast hartelijk bedankt.:k
 
zou 10 meter opvoerhoogte genoeg zijn,of moet het meer zijn...of minder????
:k:k
 
minstens 10meter.
Ik heb een vb van een duitser die gebruikte een auronautbluspomp met opvoerhoogte van 13m voor ongeveer dezelfde boot alleen deze pomp mocht maar 30 seconden werken.Hij had wel een zeilend model en alleen in bepaalde situaties had hij de pomp eventjes nodig.Mijn pomp moet eigenlijk constant(minstens 1uur) kunnen draaien daar ik geen zeilende boot heb.

@ rene :
Er bestaan waterstraal aandrijvingen voor de modelbouw

heb ik ook al aan gedacht alleen de opening was te groot.De aandrijving moet een beetje verborgen blijven omdat het een 18e zeilschip is.Daarom kon ik ook geen propeller gebruiken.

bedankt om mee te helpen denken:k
 
Maatje,ik heb vandaag al de leveranciers in aq.pompen gekontakteert,er zijn pompen genoeg met aandrijfhoogtes wat je maar kan wensen..........MAAR.........geen enkele op 6v of 12v
allen maar 220 volt,dus in deze richting moeten we niet verder zoeken......spijtig..:s:s:s:s
groetjes,
Swa
 
Geen probleem ,dan bestel ik de pomp via conrad.

Bedankt voor de moeite.
 
In een kamping winkel vind je veel keuze alle maten en prijzen ,worden in caravans geplaatsts:k
 
Ondertussen door gedaan met de spiegel.

De eerste vensters zijn geplaatst.Niet perfect maar ik vind het goed genoeg.

t'is een rc-boot die je op enkele meters afstand ziet en niet op 20 cm afstand zoals bij een statische boot.


picture.php


ik zie nu dat ik te snel ben geweest.
Ben de witte spijlen tussen de vensters vergeten.

picture.php



dit vind ik een prachtige foto (kijkje aan de binnenkant)


picture.php



dan de grote achterkant. voorlopig een dryfit voor een idee te geven.

picture.php


picture.php


picture.php


picture.php
 
Heel mooi. De witte parels vind ik ook heel mooi gevonden!
 
werkelijk waar prachtig zoals jij dat hebt gemaakt en dat voor een beginner
Je zou toch zeggen dat je hier de nodige ervaring voor moet hebben.ApplausApplausApplausApplaus

gr ron
 
Ik zie dat je een heuse scratscher aan het worden bent. Petje af. Stukje bij beetje krijgt het vorm en begin je steeds meer in jezelf te geloven. Ik blijf je volgen. :D
 
"Petje" af...........hier kom je nog niet toe met een hele hoedenwinkel...:D:D
Prachtig...man.......en je kunt toch altijd duidelijk zien ,als een bouwer zijn hart in zijn model legt...het straalt toch zo véél meerwaarde uit,vind ik.......
Ik zie hem al statig door de golven klieven.....top....man.
 
Bedankt,voor de "lovende " woorden.^^^^

Er zitten fouten in maar die zijn voor een deel te wijten dat alles ook waterdicht moet zijn.
Maar ik vind dit zeer fijn werk en ik vermoed dat ik ooit eens een echte spiegel ga scratchen.
cute



Eventjes technisch :
Ik heb van tevoren ook testen gedaan met de G4 en de polyester en de kralen worden er niet door aangetast.
Ook verminderd de zichtbaarheid door het glas niet als ik er G4 opsmeer op voorwaarde dat het er geen mm dik opligt.
 
Wat een prachtig werk Applaus Applaus Applaus Applaus
Die spiegel ziet er fantastisch uit. En helemaal zelf gemaakt :| :|

Dit wordt niet alleen een heel mooi RC-schip, ook statisch gaat het een echte beoetie worden.

Groeten, Pascal
 
hoi,newbie
voor een schip op die schaal,en dan nog niet de eerste de beste.
awel myn oprecht respeckt heb je zeker.
de spiegel is formidabel,het ganse schip trouwens je stopt wel degelyk je ziel in dit model
nogmaals prachtig,
groetjes,ronny
 
vandaag een beetje verder gewerkt.

de galarijen verder voorbereid.

1_Afbeelding_151.jpg

dan 2 vensters geplaatst.

1_Afbeelding_153.jpg

totaalzicht :

1_Afbeelding_152.jpg

de deur verder afgewerkt :

1_Afbeelding_154.jpg


omdat ik nog aan het twijfelen ben iets anders begonnen:

voorproefje is nog totaal niet afgewerkt maar vindt het toch al leuk om het effect te laten zien.

1_Afbeelding_157.jpg

1_Afbeelding_156.jpg

1_Afbeelding_155.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan