Hoofdsponsor

1/50 Le Santisma Trinidad 1:50 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
De ramen zijn niet allemaal even groot en even recht. Normaal zou je daar geen of weinig last van hebben, toch nu wel, omdat je er licht in gaat aanbrengen. Dat werkt als een vergrootglas. Ik heb dit zelf met een aantal schepen ondervonden. Je moet 10 X zo precies werken.

De ramen zijn iets (2mm) groter uitgevijld.Nu plak ik er karton voor waarbij de venster op perfecte maat zijn uitgesneden .

Hopelijk is het zo opgelost.:s

bedankt voor de tip.

ps vakmanschap is het niet want mijn volledige spiegel staat 2,5 cm te ver naar achter.Dit heb ik zo moeten doen om plaats te maken voor het roer te kunnen bedienen.Alleen nu klopt mijn kromming van de holle wulf niet meer en die kantelen die er onder hangen. Je ziet ook langs de zijkant per verdieping 4 vensters ipv de gebruikelijke 3 maar ik denk dat dit nog niemand is opgevallen.Alleen de echte zullen hierover vallen.
 

Over de rest met die cantelen ect zal ik niet vallen maar wel hierover.

Een wulf. Dat deze nu hol is ja. Maar het is en blijft een wulf. Zo heb je ook bolle en vlakke. Al met al blijft het een wulf.

De holle wulf is een bedenksel van Pter. Hij vond het gemakkelijk in een topic om dit als aanduiding te gebruiken. Alleen we moeten dit nu niet gaan verbasteren. ><
 
Hé,héy,hey,

Wat gaan jullie snel.

Newbie...,
Die oplossing om gele vensters te plaatsen....ik geloof dat dat ook niet de oplossing is.
Vensters, buiten loodglas zijn altijd witdoorzichtig. Zonder verlichting (dag) sta je daar met "gele vensters" op je Trinidat.
Ik dacht:
Een weggestoken (uit het zicht) ruimte maken tegen dekbalken, of waar dan ook, met een gekleurd plexiplaatje.
Beter:
Of....een klein schotje plaatsen , je witte led, en terug een schotje.
Ik denk dat het licht door die schotten wel gedimd zullen zijn. De lichtstralingen zullen niet direct in het oog springen.
Voor je onkosten maakt, probeer deze eens.
Goed bedoeld ,hoor!

Groetjes
Ward
 
Goed bedoeld ,hoor!

Ben zeer blij dat je meedenkt,want ik ben nog maar een groentje.Mag bijna mijn eerste verjaardag vieren dat ik met modelbouw ben begonnen.Dus alle hulp is welkom :k:k
 
Ben zeer blij dat je meedenkt,want ik ben nog maar een groentje.Mag bijna mijn eerste verjaardag vieren dat ik met modelbouw ben begonnen.Dus alle hulp is welkom :k:k
Eén jaar pas? Je zou het niet zeggen, Luc.
Ik ben al sinds m'n kindertijd met modelbouw bezig en toch zal ik er me niet gauw aan wagen om aan een project als dit hier, te beginnen.

Je hebt talent, hoor. B:




Droop
 
Van hetzelfde gedacht, droop.
Ben ook al lang bezig aan het bouwen van scheepjes;
Amaai, Luc Applaus

Groetjes
Ward
 
Eén jaar pas? Je zou het niet zeggen, Luc.
Ik ben al sinds m'n kindertijd met modelbouw bezig en toch zal ik er me niet gauw aan wagen om aan een project als dit hier, te beginnen.

Je hebt talent, hoor. B:


Droop


Absoluut! Groot talent en dan nog de nodige durf om dit aan te pakken. Applaus Applaus
 
Ben dus stilletjes aan begonnen met de spiegel en met name 1 van de moeilijkste problemen.

Hopelijk bevalt het jullie,ik ben er tevreden over.Er zijn wel spleetjes maar die worden door de G4 opgevuld en achteraf worden de kozijnen en verdelingen wit geverfd.
De G4 gaat een doorzichtige egale film achterlaten bij het drogen,volgens de eerste test die ik gedaan heb.

De foto's :

Plexiglas genomen en daar een kopie onder geplakt

picture.php


De randen geplakt met UHU-lijm en de lange binnenverdeling.
Dan begonnen met de kleine verdelingen.Dit was mm-werk (leterlijk)

picture.php


foto waarbij alle ramen gedaan zijn en omlijst.(houtdikte van de ramen is 1mm)

picture.php


De spleten tussen de verschillende ramen in is niet erg want daar moet nog hout voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is mooi werk luc.

Die methode die je nu gebruikt heeft wel een addertje he. De pasvorm is niet altijd helemaal juist. Heb je dat getest? Verder ben ik benieuwd hoe je die spijltjes gaat maken.

Ikzelf ga hier een haarborstel voor gebruiken. Uit de euroland. Die heeft van die houten pennetjes en die pennen hebben bijna de zelfde vorm. :D Dus ik hoef niet te draaien.
 
Verder ben ik benieuwd hoe je die spijltjes gaat maken.

ovaalachtige plastiek parels . 2 boven elkaar geeft ongeveer de vorm.Kan zijn dat ik er nog een rond pareltje tussendoe.
De vierkantige houten blokjes van elke spijl valt weg.

Ik ga wel 2 balustrades maken,vind ik mooier.
 
Mooi hoor, Luc.

Ik kijk al uit naar de bouw van de ballustrades. B:



Droop
 
Prachtig zeg Applaus

Ik zie het schip al in gedachten rondvaren
 
Wat een schitterend project Luc, ziet er allemaal heel prachtig uit Applaus Applaus Applaus

Die spiegel is heel mooi, dat gaat vast een juweel worden.

PS : ik voel mij vereerd dat je een foto uit een topic van mij plaatst, je hoeft daar geen toestemming om te vragen hoor, doe maar cute

Groeten, Pascal
 
Ondertussen ook bezig geweest met het RC-gedeelte.
Kijken of de boegschroef doet wat ik hoop dat hij moet doen.:|wacko

resultaat : arghh>(arghh>(

Het probleem zit hem in de te kleine persopening van 8mm.
De aanzuigopening is 31mm,de 2schroeven bewegen het water naar de kleine persopening. De druk stijgt daar maar omdat er een constant open verbinding is tussen aanzuig en perszijde wordt een klein gedeelte van het water door de persleiding gestuwd en al de rest gaat via de schroeven terug via de aanzuigleiding naar buiten.

De eerste keer dacht ik (ervoren al de persrichting uitgetest) dat er iets veranderd was omdat er zoveel water langs de aanzuigzijde naar buiten kwam.

Er komt iets water uitgespoten als de schroef op volle kracht draait maar dit mag niet langer dan 30 seconden duren.

Conclusie : overschakelen op pomp.

Deze werkt op 12 volt .nu heb ik een batterij 6v (10ah) ik denk dat ik nog zo'n tweede ga bijbestellen en in serie plaatsen.
 
Toch beter met pomp werken denk ik. Er bestaan van die aquariumpompen/vijverpompen waar ik het al eerder over had. Deze zijn op 12 v. Die zijn bedoeld om water door een kleinere opening te stuwen. Het probleem zit in de schroef. Bij een krachtpomp voor water zit er een centifugaal rotor. Die krijgt het water er wel door.

Dit is wel erg balen.
 
Vraag mij alleen af of deze pomp ook een beetje kan geregeld worden .
dus weinig gas ,kleine debiet,vol gas volledige debiet.
 
Deze zijn vaak te regelen via een klep. Maar ik heb ook gezien dat als je daar minder stroom op zet, wat je doet met je vaarregelaar, dat je motor harder en zachter gaat. Maar het blijft lastig, en proberen. Je bent een soort van pionier. :D
 
Test eens uit of een aanzuigopening die even groot is als de stuwopening niet beter werkt. Volgens mij moet dit wel lukken hoor, best ook een gelijke lengte van de aanvoer als afvoerbuis of de afvoerbuis ietsje korter dan de aanvoerbuis maar zeker niet omgekeerd.

Als dit niet lukt kan je een aquiariumpompje testen maar ik zou eerst nog even proberen met de boegschroef want ik denk dat een pompje een redelijk dikke aanvoerbuis nodig heeft want anders creëer je net voor de pomp een onderdruk.

Ik kan fout zijn hoor, ik ben maar luidop aan het denkenn.
 
Er zijn heel veel aquariumpompen,die regelbaar zijn,en ze vallen nog mee in prijs ook,het is alleen een kwestie van het debiet dat je nodig hebt(liters per uur)Ik werk hier alle dagen mee :D:D:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan