Hoofdsponsor

1/33 Krabbenkotter [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de tip Droop.

Ik heb jullie mening nodig i.v.m. en decal op onderstaande foto. Ik heb deze gisteren avond geplakt toen ik moe was en dit was dus geen goed idee.
Ik heb gewoon de decal in twee gedaan in het midden maar dit is misschien fout. De foto zegt meer:

1_IMG_3157.jpg

Moet het niet links 'see' zijn en rechts ' stern' of is het zo ook goed?

Ik heb het ook evenwijdig geplakt aan het berghouten en het is misschien mooier dat ik het horizontaal plak.

Kan ik dit nu nog veranderen door de decal weer nat te maken of gaat dit niet?

Alvast bedankt!
 
Michel,

inderdaad splitsen in sees en tern is nogal ongelukkig.
Voor de sysmetrie is dit wel goed maar stern (ster) en see (zee) zijn de woorden waaruit de naam is samengesteld. Ofwel de assymetrie in koop nemen of de letters laten doorlopen op het "sternkielhout? " wat ook niet zo simpel is om het juiste effect te verkrijgen.
By the way wat zegt het bouwplan??

Grts
Johan
 
Aan het bouwplan heb ik niet zo veel Johan. Van de decals staat er niets van in en nog wel andere zaken zijn ook vergeten. Dit is een slechte eigenschap van de kits van Billing Boats.

Ik heb het nog een een paar keer goed bezien en het is niet goed zo. Ik heb dus de decal verwijderd en deze is wel niet meer te gebruiken arghh

Ik ga het zonder decal in de blanke lak zetten en later kan ik dan eventueel er nog een naam op plakken met stickers ofzo....

Toch bedankt voor de input cute
 
Als je met een kwastje voorzichtig water op het decal doet. Dan heb je wel kans dat deze los komt. En heb je set en sol dan helpt dat ook. Gewoon een beetje sol er op en dan met water proberen het decal te pakken op de punt van de kwast. Het is mij ook eens geluk, maar het is een heel erg tijdrovend klusje en echt niet gemakkelijk.
 
Hey mannen,

Ik had maar 1 decal ervan.

Set en Sol ken ik niet Rik, ik plaats decals gewoon met water.

Pascal, wat een mooi model dat je hebt gevonden op het net! Daar kan ik niet tegenop en de naam op dat model is gescratched denk ik.

Aan de boeg staat er langs elke kant nu Cux 87 op en waarschijnlijk laat ik de rest zo. Als ik eens ergens zelfklevende lettertjes vind kan ik ze achteraf nog plaatsen.

Bedankt voor de hulp.
 
Michel,

Als je nu eens een beetje afwijkt van het bouwplan en aan weerszijden van dat vertikale houten latje een ander houten bordje met dezelfde dikte lijmt, zodat die samen met het vertikale één geheel gaan vormen, dan kan je daar met zelfklevende letters mooi een naam en eventuele thuishaven op gaan zetten.

Een andere optie is idd om aan beide kanten de naam/ thuishaven te zetten.



Droop
 
Dat is inderdaad ook een goede optie Luc.

Ik heb ondertussen in anderhalf uur het woord seestern tientallen keren geschreven op papier / hout en ook met acrylverf geschilderd op hout.
En het is verdikt moeilijk om dit mooi te krijgen en mij lukt het niet. Het is vreemd dat het moeilijker is dan een figuurtje te tekenen of schilderen hé :s

Dus morgen of in het weekend ga ik nog proberen om het woord af te printen en dan voorzichtig uit snijden met een mesje om dan dit als sjabloon te gebruiken. Lukt dit niet ga ik eerst vernissen en dan op zoek naar stickers.

Waar kan ik zo'n stickers van letters (klein formaat) vinden? Iemand een idee?
 
Hey Michel,

Ken je die "wrijfletters en cijfers" ? Is zo'n rechthoekig velltje, waarvan je de letters met een potlood moet kleuren zodat ze blijven plakken. Ze bestaan ook met witte letters, vind je in een winkel met kantoor- en schoolgerief.

Groeten, Pascal
 
Michel,
wat noem je klein formaat?? hoeveel mm / cm.
In winkels met bureel materiaal en sommige bouwmarkten staan wel eens displays met verschillende soorten letterstickers. Gewone standaard letters zoals je initieel had zijn niet zo moeilijk te vinden. Ik heb er al op diverse plaatsen gevonden.Ik zal eens uitkijken en dan laat ik iets weten (volgende week) ben morgen in Zwitserland tot dinsdag.

Grts
Johan
 
Merci,

Ik zal een van de dagen eens in krantenwinkels gaan kijken naar de letters (± 8mm hoog)

Bedankt voor de hulp, ik zal i.p.v. te sukkelen met letters uit papier te snijden wel op zoek gaan naar stickers. Soms maak je het hezelf te moeilijk hé :D
 
Michel, als je echt niets passends vindt dan kan ik eens vragen aan een kennis die letterings maakt. Hij heeft een speciale printer die op zelfklevende folie print (eigelijk snijdt hij letters uit). Hij zou in princiepe elk soort letterype kunnen maken op elk formaat.
Ik ga hem er eens op aanspreken ook voor mij, hij komt volgende week bij ons eten dus zal ik het onderwerp eens aansnijden.

Grts

Johan
 
Dank je voor de geste Johan.

Beste modelbouwers, de zaak met de naam Seestern is opgelost.
Ik ben naar enkele krantenwinkels geweest voor stickertjes zonder resultaat maar eentje heeft me doorgestuurd naar een winkel die lettering, reclameborden en T-shirts drukt enz....
Ik daar naar toe en men kon voor mij de naam maken met 8mm hoogte :D
Dit was wel de kleinste maat maar voor mij dus net goed. Ook een mooi systeem om ze te bevestigen waarvan er nu foto's komen:

1_IMG_3159.jpg
Dit is de sticker ontdaan van het beschermingslaagje onderaan en de letters staan met hun kleefzijde nu naar boven.

1_IMG_3162.jpg
Dan op de romp plakken als geheel en op de letters vrijven met een doek.

1_IMG_3163.jpg
En voila! Het staat erop.

Ik heb ook een teststrookje gevraagd om de vernis erop te testen en dit geeft geen prrobleem. Wel zorgt de vernis voor een lichtgele schijn op het wit. De vernis zelf is ook lichtjes geel dus dat zal daarvan zijn.

Allen bedankt voor de tips hé want anders had ik nooit naar die krantenwinkel gegaan enz....
 
Hey Michel,

Dat heb je mooi opgelost Applaus Applaus Applaus
Een bordje onder de naam was misschien ook leuk geweest, maar nu geef je een persoonlijk toets aan je schip, en dat is altijd mooi.

Knap werk

Groeten, Pascal
 
Mooi zo Michel,

ben blij dat ik kunnen helpen heb.
Ik zal volgende vrijdag alsnog vragen aan mijn kennis die letterings maakt wat de mogelijkheden zijn die hij heeft, minimum afmetingen en of tekeningen.
Als hij bruikbare dingen kan produceren kijk eens na of hij voor modelbouwers wil maken op bestelling.
Ik hou jullie op de hoogte

Grts

Johan
 
De romp is in de blanke lak gezet en is bij deze afgewerkt.

1_135.jpg

1_134.jpg

1_136.jpg
De kleurafwijking aan de ankerbegeleider is in het echt niet aanwezig dus waarschijnlijk iets met de belichting.

1_137.jpg

De blanke lak is van Motip en hoewel op de bus matt staat is deze toch satijnglans van resultaat. Ik had dit reeds gezien bij een testje. Het maakt het schilderwerk mooier dan voorheen dus ik ben zeer tevreden.

Volgende werkje is het dek beplanken. Dit ga ik doen met huidplankjes in tweesprong te leggen, wel zonder breeuwnaden. Dit is de eerste keer dat ik het zo ga doen en ik heb er zin in na een lange tijd van alleen maar schilderen.
 
Wow Michel,

Dat heb je heel netjes voor elkaar gekregen hoor.

Mijn complimenten. Applaus


Omdat ik binnen afzienbare tijd ook met het beplanken van de EV-05 ga beginnen ga ik deze klus van jou wel van héél dichtbij volgen.

Alvast succes toegewenst.


Droop
 
De blanke lak is van Motip en hoewel op de bus matt staat is deze toch satijnglans van resultaat. Ik had dit reeds gezien bij een testje. Het maakt het schilderwerk mooier dan voorheen dus ik ben zeer tevreden.

Goed he, die lak maakt de kleuren dieper van toon. Hierdoor wordt het geheel ook nog eens wat strakker. En die eiglans komt doordat je iets teveel lak hebt gebruikt. En mij lukt het ook nooit. Ik gebruik vaak die blanke lak van Warhammer. Die hoort ook mat te zijn, maar bij mij gaat deze altijd iets glimmen. Ook ik spuit het laagje er iets te dik op. Maar dat is dan ook juist waarom ik deze gebruik. Geeft een zeer mooie afwerklaag. :D

Wat betreft die letters. Hier heb je mooi resultaat mee gehaald. Mijn complimenten. :k
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan