Hoofdsponsor

1/33 Krabbenkotter [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit ga ik volgende keer zeker eens doen. Merci voor de tip.
 
Foto zoals ze er nu bijstaat. Het grove schilderwerk zit er zo goed als op en nu ga ik de foutjes met een fijn penseel bijwerken. Aangezien er meerdere lagen nodig zijn om een mooie dekking te krijgen zal dit best wat tijd in beslag nemen.

Dus het zal even duren alvorens ik een nieuwe update zal plaatsen.

1_IMG_3079.jpg

Ik heb nog nooit zolang aan hetzelfde voorwerp geschilderd maar ik vind het best mooi. B:
 
Netjes hoor. Redelijk streepvrij zie ik. Van mij uit de complimenten. ApplausApplaus
 
Mooi mooi werk,Michel.

Net als Modelengeneer vind ik de romp er strak uitzien.

Geeft toch meteen een goede indruk zo.

Ron.
 
Ik kan niet meer doen dan me bij Rik & Ron aan te sluiten, Michel.

Dit is een pracht van een romp die zeker mag gezien worden.

Zoals ik op bladzijde 3 van dit verslag ook al zei: "Je zou denken dat het een polyester-exemplaar is"!
Respect hoor! ApplausApplaus



Droop
 
Bedankt voor de mooie woorden, het doet deugd om dit van experts als jullie te krijgen. :k

Door op het forum veel bij te leren en veel mooie dingen te zien krijg ik extra motivatie om er iets moois van te maken. Het is ook leuk dat er altijd goede tips komen als je vragen hebt en hierdoor je grenzen kan verleggen. Ik had bijvoorbeeld nog nooit van scratchen gehoord en heb nu al twee dingen zelf gescratched.
Dus bij deze is iedereen bedankt.
 
De schilderwerken liggen stil want ik zit zonder masking tape en dit heb ik nodig om de berghouten mooi te krijgen. Zonder werd het alleen maar erger.

Toch nog een foto van mijn messing schroef die vandaag in de bus zat. Deze zal de plastic schroef vervangen.

1_121.jpg

De tip om de schroef te vervangen komt van Droop en hij heeft me ook geholpen met de bestelling. Dus bij deze wil ik u nog eens bedanken Droop!

Ik heb eens een dryfit gedaan en het is een wereld van verschil cute
 
WOW, dat is een prachtige schroef :| Is inderdaad een enorm verschil met de plastic versie.
Mijn complimenten voor je heel mooi schilderwerk Michel Applaus Applaus Applaus

Groeten, Pascal
 
Pascal, het schilderwerk is niets speciaals hoor. Ik heb met een goedkoop penseel en enamel verf gewoon enkele dunne lagen geschilderd en er zijn wel wat strepen en onzuiverheden maar dan moet ik een close up maken wat ik dus niet heb gedaan;P. Ik kan het ook niet beter maar elke keer probeer ik m'n kunnen een beetje te verleggen.
Aangezien het een werkschip is kan dit wel vind ik en heb hierdoor wel wat geluk :D.

Succes met jouw schilderwerk :k

De schroef is van Raboesch en besteld via ModelbouwShopFlevoland
 
Michel schreef :
Pascal, het schilderwerk is niets speciaals hoor. Ik heb met een goedkoop penseel en enamel verf gewoon enkele dunne lagen geschilderd en er zijn wel wat strepen en onzuiverheden maar dan moet ik een close up maken wat ik dus niet heb gedaan

Dat bedoel ik juist met heel mooi schilderwerk, het feit dat je zo'n prachtig resultaat met een goedkoop penseel en enamel verf kan bereiken, bewijst dat je een 1ste klas modelbouwer bent cute
En die strepen en onzuiverheden maken het schip alleen maar realistischer, het is een vissersboot, geen "schowroom" model hé ?

Puik werk Michel Applaus Applaus Applaus

Groeten, Pascal
 
Hoi Michel,

Mooie schroef hoor! Wat een wereld van verschil, hé?

Misschien nog deze tip: als je je messing schroef voor eeuwig en altijd mooi glimmend wil houden, reinig hem dan eerst in een sopje tot alle vingerafdrukken enz. verwijdert zijn. Vervolgens mooi afdrogen/ afdeppen met een stukje keukenrol en vervolgens overspuit je hem met een hoogglans vernisje. :k



Droop
 
Bedankt voor de tip Droop. In een sopje zal de schroef niet meer gaan want ik heb in de M4 opening een houten stokje gelijmd en dan er een klein gaatje in geboord voor om op m'n M2 schroefdraad van de schroefas te bevestigen.

Ik zal het met een beetje white spirit op een doek ontvetten en later met de hele romp in de zijdeglans zetten :k
 
Kleine update: het roer is hersteld nadat het eerder was afgebroken.

Het blijft wel fragiel omdat het maar op twee kleine plaatsen vast hangt. Achteraf gezien had ik voor de beplanking best een gaatje geboord doorheen de kiel en daar de stok voor het roer door gestoken.
Dus nu moet ik er rekening mee houden dat ik er niet meer tegen stoot!

1_120.jpg
 
Idd. Ook ik boor meestal een gat in de romp en de kiel zodat daar een asje doorheen gestoken kan worden. En daar lijm ik dan het roer weer op. Die zet ik dan meestal met bladlood vast als zijnde metalen strippen. Maar dan om het asje heen. Dat bladlood haal ik van wijnflessen af.

En niet eerst de wijn opdrinken en dan gaan bouwen he. Ik laat een ander de wijn wel drinken, dat scheelt hoofdpijn. :D
 
Ach...met het afstoten van roeren ben je niet alleen hoor cute.

Dat gebeurd mij ook wel eens...daarom dat ik,tenminste al,de schroef altijd tot het laatste bewaar.bij de U82 had ik de roervlakken minstens wel twee keer eraf gestoten...

Maar dat laatste shotje geeft wel een goede indruk.

Ron.
 
OK, eindelijk nog eens een kleine update. De herstel schilderwerken van de romp zijn gedaan en ik heb het potdeksel ook afgewerkt en geschilderd en daarvan enkele foto's.

Ik heb zeker op 5 verschillende plaatsen foto's genomen met en zonder flits en ik krijg ze niet beter dan deze. Vraag me niet waarom want ik snap er ook niks van.

1_133.jpg
1_130.jpg
1_129.jpg
1_132.jpg
1_131.jpg

Nu nog enkele decals plakken met de naam CUX87 en dan ga ik het geheel in de blanke lak spuiten. Dit is de eerste keer dat ik dat zal doen dus ik hoop dat het zal lukken.
 
Hey Michel,

Je schilderwerk ziet er goed uit Applaus Applaus
Voor je de blanke lak gaat spuiten, zou ik eerst een test doen om te kijken of de lak niet in de verf gaat bijten.
Goed bezig man, dit wordt een prachtig schip cute

Groeten, Pascal
 
Ik was nog wat vergeten. Voor het schilderen de berghouten, heb ik nog een ideetje dat je misschien een keer kan testen. Je neemt stuk zacht plastic, van die meetlatjes die je soms krijgt met reclame erop, zijn ideaal. Het plastic hou je tegen de romp en tegen het berghout (eronder of erboven), je kan het ook met tape vast maken. Nu kan je makkelijk de berghouten schilderen zonder kans op "morsen", het latje zorgt er ook voor dat de afstand tussen romp en berghout altijd dezelfde is. Na het kwasten, neem je het latje weg, en de verf kan mooi drogen.
Ik heb het nog niet op een schip geprobeerd, wel op wat vliegtuigen, en het gaf een mooi strak resultaat.

Groeten, Pascal
 
Ik heb reeds een testje gedaan en de blanke lak geeft geen probleem. Ik ga matte blanke lak van Motip gebruiken.

Bedankt voor de tip om het berghout te schilderen. Ik heb hetvolgende fout gedaan:

Eerst de berghouten wit geschilderd, dan deze afgetaped en dan het rode geschilderd.

Nu had ik beter de berghouten ook mee rood geschilderd en daarna de romp tegen de berghouten afgetaped en dan het berghouten wit geschilderd.

Het is namelijk veel gemakkelijker de romp af te tapen dan het beghouten latje en hierdoor had ik veel problemen om het terug in orde te krijgen.

Ik had bij de herstelling beter ook eerst helemaal rood gedaan en dan terug wit maar ik ben gewoon met wit beginnen bijwerken. Achteraf gezien veel te veel werk natuurlijk maar ik zal nu het geen tweede keer meer doen.
Uit die dingen leer ik weer wat bij.
 
Dat heb je tgerug goed aangepakt, Michel.

Wat de blanke lak betreft: deze van het huismerk 'Brico' kan je ook steeds met een gerust hart gebruiken. Die zal zeker je verf niet aantasten. :k



Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan