Hoofdsponsor

1/33 Krabbenkotter [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allen bedankt voor de mooie woorden !!!

Ik heb de kookketel gemaakt. Het was niet moeilijk maar er steekt al snel een paar uur werk in ( ik werk nu eenmaal traag :D)

Het zal pas op het dek gemonteerd worden al het dek gelakt is.

1_178.jpg
1_184.jpg
 
Michael,als je het aandurft...trek met een drybrush lengtes naar beneden vanaf de rand van de ketel.Maak deze lengtes verschillend in dikte en lengte en gebruik matzwart hiervoor.

De lengtes tot aan het midden ongeveer.Dat geeft er een heel mooi en gebruikt effect aan.Maar alleen doen als je het durft.

Voor de rest heb je dit mooi gemaakt.

ROn.
 
Die ketel heb je mooi voor elkaar gekregen, Michel.

De tip van Ron is het overwegen waard. Je kan misschien eerst eens oefenen op een stukje afvalhout, karton o.d.
Je hoéft dit niet te doen hoor. Maar zoals ik reeds zei: 't is wel het overwegen waard. :k



Heb je dat pijpje zelf gesoldeerd? Netjes gedaan!





Droop
 
Michael,als je het aandurft...trek met een drybrush lengtes naar beneden vanaf de rand van de ketel.Maak deze lengtes verschillend in dikte en lengte en gebruik matzwart hiervoor.

De lengtes tot aan het midden ongeveer.Dat geeft er een heel mooi en gebruikt effect aan.Maar alleen doen als je het durft.

Voor de rest heb je dit mooi gemaakt.

ROn.


Bedankt voor de tip Ron. Ik heb echter nog nooit een drybrush gedaan en ik weet totaal niet hoe dit moet. De rest van het schip is eigenlijk in nieuwstaat maar ik het wel proberen.
Kan je me misschien uitleggen hoe ik een drybrush moet doen? En wat voor een penseel enz...
Dan kan ik het eens proberen op een stukje afvalhout zoals Droop zegt.
 
Heb je dat pijpje zelf gesoldeerd? Netjes gedaan!





Droop

Droop, alles wat je ziet is afkomstig van de kit dus ook het koperen buisje. Het zat gesoldeerd in de kit, als ik het zou doen had je wel iets anders gezien :))
 
Ik heb er nog eens even over nagedacht om de ketel een drybrush te geven maar ik ga het toch niet doen.

Redenen:

- geen ervaring ermee en ik kan me niet inbeelden hoe het er moet uitzien
- de rest van de kotter is niet verweerd en dus past het niet in het totaal plaatje

maar bij m'n volgend project ga ik wel een beetje trachten te verweren
 
michel
zet de ketel moar op dek,en stik t'vier an onder de pot.
dank de gernozen kan koken.
smakelyk,ronny
zeer mooi gebouwd
 
Ik heb er nog eens even over nagedacht om de ketel een drybrush te geven maar ik ga het toch niet doen.

Redenen:

- geen ervaring ermee en ik kan me niet inbeelden hoe het er moet uitzien
- de rest van de kotter is niet verweerd en dus past het niet in het totaal plaatje

maar bij m'n volgend project ga ik wel een beetje trachten te verweren

Beste Michel.

Natuurlijk is dit jouwn keuze,en dat respecteer ik natuurlijk.
Maar om verder te komen,moet je soms een stap nemen.Dat je besluit om dit nu niet te doen op de ketel,is ook een goede keuze.Immers als je het verkeerd zou doen,moet je de ketel geheel opnieuw inkleuren.

Maar ik wil je toch meegeven,dat je toch de drybrush moet gaan oefenen.Ook al blijf je werkzaam in de houtbouw,dan nog moet je alle disciplines leren en kunnen.Zo groei je verder in deze hobby.

Ik zou je willen aanraden om toch op een afval stuk van kunststof de drybrush gewoon eens te oefenen.Het kost je misschien een uurtje.Later ben je blij dat je deze techniek onder de knie hebt.Het komt je heel zeker eens tegen....

Dus doe het dan niet bij de ketel,maar oefen er eens in :k

Ron.
 
Bedankt Ronny cute

Ron, ik ga het zeker eens oefenen hoor want je hebt 100% gelijk dat ik deze stappen moet maken om te groeien. :k

Ik zal bij m'n volgend schip wat nieuwe technieken proberen bij de verwering en dan denk ik aan drybrush en washes.

Ik heb bij dit schip ook al wel enkele nieuwe dingen geprobeerd maar dan enkel bouwtechnieken en geen schildertechnieken. Primer kende ik ook niet voor ik dit project startte dus je kan je wel inbeelden hoe weinig ik ervan ken. :s
Het is dan ook nog maar m'n tweede bootje.

Dus bij volgend project mag je van mij veel vragen verwachten ivm verwering :D
 
Prima zo,bouw rustig het niveau op,probeer ook zo de verschillende technieken erbij te nemen.Dan werkt het ook in het leerproces.

Ron.
 
petieterig kleine update:

Ik heb de lier voor de hoofdmast geplaatst.

Aangezien het dek een bolvormige curve en de lier vlak is onderaan heb ik waar de lier komt te staan het dek afgeschraapt met een stanley mesje tot het vlak was:



De lier was een eendelig messing beslagdeel. Deze heb ik gespoten in grijs mettalic en het tandwiel heb ik vuil gemaakt met zwart en heel de lier heb ik met een heeeeeel verdunde water oplossing met zwarte acryl verf een wash gegeven. Het is de eerste keer dat ik dit heb gedaan en heb dus zeer verdund gewerkt en het meeste er terug afgedept. Er is nog weinig van te zien maar dit is niet erg, ik laat het zo.


 
Die lier ziet er heel goed uit Michel.
De hele lichte weathering vind ik geslaagd. Zwaarder verweren zou niet bij de nieuwstaat van de rest van het schip passen.

groeten, Rinie
 
Mooi gedaan Michel.

Zozo, de eerste stapjes in het weatheren zijn achter de rug? cute

Voor je het goed en wel beseft ben je aan het washen, drybrushen, chippen.... :D

Maar deze winch teveel weatheren zou inderdaad afbraak aan het geheel van dit scheepje gedaan hebben.
Zo is het perfect.





Droop
 
Bedankt voor de reacties:)

update:

Ik heb nog een blokvormig stuk van de bovenbouw gemaakt, nog dryfit want ik moet het nog vernissen. Wat het moet voorstellen weet ik niet zeker maar ik denk de toegang tot het ruim...



Ook heb ik een rekje uit messingdraad gemaakt en dit is mijn eerste voorwerp dat ik heb gesoldeerd.



Dit rekje wordt voorzien van sorteerbakken:



Zoals je kan zien is dit nog ruwbouw en moet er nog geplamuurd en geschilderd worden. Het rekje heb ik iets eenvoudiger gehouden dan op de bouwbeschrijving staat want ik vind het zo mooier.

Volgende keer zal het rekje afgewerkt zijn ;)
 
Hallo Michel,


Man, dat rekje is PRACHTIG!!!!!!

Dat heb je toch wel mooi en vakkundig weten te solderen.

Ik ben al benieuwd naar het afgewerkte produkt.




Mijn complimenten!! Applaus




Droop (die denkt dat Michel qua bootjesbouw toch heel wat in z'n mars heeft ^^ )
 
amai dat rekje ziet er echt schoon uit!!! welk kleurtje moet het gaan krijgen?

ja Luc, onze Michel heeft veel in zijn mars, maar dat wist je toch wel zeker :D
 
Vind ik ook ^^ Heel knap gemaakt Michel Applaus Applaus Applaus

Droop (die denkt dat Michel qua bootjesbouw toch heel wat in z'n mars heeft ^^)

Volgens mij heeft Michel qua bootjesbouw toch heel wat in z'n MAST :laugh:

Groeten, Pascal
 
@ Droop: Het is maar een eenvoudig rekje en het vijlen na het solderen maakt veel :laugh:

@ Siemen: Het rekje ga ik eerst in de grijze primer spuiten en dan waarschijnlijk in de grijze metallic spuiten zoals de lier. De sorteerbakken gaan de bruine kleur krijgen zoals je nu al kan zien maar na enkele lagen is het zoals de onderkant van de bak op de eerste foto.

@ Pascal: hehe, wat er in mijn mast zit wil je niet weten denk ik :))

Ik heb met de bootjesbouw wel m'n ding gevonden in de verschillende takken van de modelbouw. ^^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan