Hoofdsponsor

1/33 Krabbenkotter [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ken eigenlijk niets van schepen maar omdat ik niet zo goed tegen de geur van lijm om plastic te lijmen kan ben ik met hout begonnen. En dan kom je uiteraard terecht bij schepen en ik moet zeggen dat het verslavend is om mee te werken.

Zowat alle onderwerpen (behalve misschien moto's) kan eigenlijk in hout gaan bouwen hoor.
Maat inderdaad, scheepjes zijn wel heeeeeeel verleidelijk eens je eraan begint :D ... het zijn dan ook vrouwtjes he :k
 
Michael..............


6_2.JPG


Ik vind dit een prachtig resultaat.Vooral de kleine spleetjes,welke tussen de plankjes zitten,geven er een super realistisch beeld aan.Knappe constructie en met liefde gemaakt.

Ron.
 
Bedankt voor het compliment Ron, ik ga er haast van blozen. ^^
 
hallo Michel

dat is pas een kunst werkje tof gedaan pracht stuurhuisB:

het lijkt wel of je die deurtjes zo open kon doen:|

mvgr ron en antje
 
Bedankt Ron en Antje. cute
Enkel de signaalborden + lichten ontbreken nog, ze staan nu te drogen van de net gespoten blanke lak.
 
Zeer mooi, het ziet er zeer pofessioneel uit.
Knap staaltje vakwerk, ga vooral zo door :k
 
Michel....prachtig man...wij worden hier iedere dag verwend....met zo'n prachtige update's van zo een mooie projekten......ik geniet er in elk geval héél veel van....
:D:D:D
 
Bedankt mannen. Wat een complimenten zeg, ik ben er even niet goed van ^^

In ieder geval heb ik veel hulp gehad van jullie forummers. Zowel van tips hier als het lezen van andere bouwverslagen. Je durft ook sneller iets meer als beginner omdat je weet dat je hier geholpen wordt als je vragen hebt.
 
update:

Ik heb op het huisje de signaallichten geplaatst. Ook heb ik de fundering gemaakt en het huisje erop gelijmd. De bouw van de fundering is tamelijk eenvoudig dus ik heb hier geen foto's van tijdens de bouw.



Het huisje pastte niet heel mooi op de fundering, het stond er ietsje schuin op dus heb ik de bakboordzijde een klein beetje verhoogd met een fineerlatje. Hieronder zie je dat er nu een kiertje ontstaan is, hieronder zit namelijk het fineerlatje.



Ik ga nu rond heel het huisje een soort van plint plaatsen en zo het kiertje verbergen. Het zal met een fineerlatje van ongeveer 1mm gebeuren.
 
update:

Ik ga nu rond heel het huisje een soort van plint plaatsen en zo het kiertje verbergen. Het zal met een fineerlatje van ongeveer 1mm gebeuren.
Prima oplossing, Michel. :k

Dat staat netjes en je ziet van het euveltje niets meer terug.




Droop
 
Helemaal met Droop eens. Btw, die plintjes zie je wel eens vaker hoor bij schepen. Dus waarom bij die van jou niet? Blijft een profesioneel uitzicht allemaal. Petje af.
 
updateje:

Ik heb de plint aangebracht om het kiertje te verbergen en dit is goed gelukt.



En dan hier een dry-fit van de afgewerkte dekhuis. Ik moet het er nog op lijmen en dan op naar een volgend onderdeel.



Vragen, opmerkingen of tips: laat maar komen cute
 
michel,
pot vol koffie,dat is knap werk.
word zeker een heel mooi scheepje.
de groetjes,ronny
 
Je zou hier best een mooi stukje dio van kunnen maken cute.

7_1.JPG


Erg mooi en leuk.Komt bijna lekker gezellig over..

Mooi werk hoor,ik ben er content mee cute

Ron.
 
Bedankt voor de complimenten jongens cute

De stuurhut is er nu op gelijmd maar nu ben ik tot de constatatie gekomen dat het 8 mm te ver naar achter staat arghh

Het zal zo blijven staan en op zich valt het bijna niet op, enkel zal ik een rekje dat erachter moet komen te staan wat moeten aanpassen wegens plaatsgebrek.
 
8 mm te ver naar achteren? Geen kat die dat ziet, Michel.

Inderdaad een heel mooi (charmant!) scheepje. cute



Droop
 
Schitterend model Michel.
Je bent van deze Billings kit echt een mooie boot aan het bouwen.
Mooi om te zien dat je allerlei details zelf scratched!

groeten, Rinie
 
Laatst bewerkt:
Hey Michel,

Kijk toch eens wat een prachtig schip je aan het bouwen bent Applaus Applaus Applaus Applaus
Ziet er echt fantastisch uit cute

Groeten, Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan