Hoofdsponsor

1/10 Knight of Heaven [DONE]

De kleur combinatie past zoals een vuist op een oog, ben in blijde verwachting voor de volgende stappen.
Misschien moeten we eens een gezamenlijke acryl sessie houden om tips en trucks uit te wisselen.
Anderzijds moet ge schilderen met het medium waar ge u goed bij voelt, maar af en toe is buiten de box kijken is nooit slecht.

Grtx Jan
 
Hey,

Guy, jawade man, dit lijkt me echt te gaan leven, die ogen alleen al, daar kan je blijven naar kijken.
Prachtig uitgevoerd...;)
 
Jan, ik vond het ook al beter passen dan het rood, al dacht ik in het begin dat het niks zou worden, gelukkig heb ik doorgezet. Goh, ik ben een 100% newbie wat betreft figuurschilderen in acryl, een zero zelfs want ik heb niet eens het vereiste materiaal in huis. Dat ga ik echter zeker binnenkort aanschaffen want ik wil beide mediums grondig met elkaar gaan vergelijken. Een sessie met een ervaren acryl-artiest zou een ware luxe zijn, al zou het maar zijn om te zien hoe de verf aangebracht wordt. Misschien iets voor op een Ledendag ? Bedankt voor je reactie Jan.

Swaken, ik mag dat graag lezen vriend, dat iemand als u mijn werk goed vindt !
 
Erwin, dank je, deze buste is een absolute aanrader om te schilderen, het is omdat de details zo haarscherp gesculpteerd zijn dat ik er minder moeite mee heb dan gebruikelijk.
 
Ik weet van mensen die elk jaar optreden over de middeleeuwen dat het moeilijk is om kleding uit die tijd na te maken laat staan het schilderen en dan is het soms gokken wat kleur keuze betreft vind hem prachtig en zoals eerder vermeld Kunst .grt
 
je hebt dit goed aangepakt het " stofmotief " , je moet met olieverf inderdaad opbouwen en veel geduld hebben .
Nog geen enkel kritiek, doorgaan zo !!!
 
Dank jullie maerlandt en Pascal.

De foto die ik hier bijvoegde is er eentje gemaakt onder kunstlicht, dus echt een goed beeld van de kleurtonen zie je niet, evenmin de textielstructuur die ik heb gefabriceerd. Wel zie je wellicht dat ik de kruizen iets heb aangepast. Met de twee kleuren was het niet zo moeilijk om ze wat forser te maken, eerst de kruizen zelf en daarna de afranding met de andere kleur, vervolgens ook wat licht en schaduw bij de zachte plooien. Ik ben er nog niet, er moet meer lichtspel op de tuniek komen.

SAM_1274_zpsuwffxzod.jpg

Morgen begin ik aan de riem te schilderen, daar heb ik echt zin in. Ook de maliën mouw aan de torso komt aan de beurt.
 
Terug met een update. Balian's hoofd staat nu op de torso en de rechterarm zit er ook tegen, enkel de hand met het zwaard heb ik even met Blu Tack bevestigd voor het idee. Verder heb ik met olieverf burnt umber, raw sienna, burnt sienna en spaarzaam wit de lederen riempjes verder uitgewerkt. Als deze droog zijn, komt hier nog satijnglans overheen. De handschoen wordt vandaag afgewerkt. Het zwaard moet nog worden voorzien van een rood kruis aan het uiteinde. Het schild moet ik nog volledig aanpakken. Het is trouwens een deel van het schild, omdat deze op de rug hangend, de snede van de buste meevolgt.

Ik heb nog enkele sokkeltjes liggen maar omdat de buste schuin gesneden werd, dien ik hiermee rekening te houden, een platte basis zou dit diagonale effect verstoren.

De foto's zijn genomen met grijs daglicht.
62_zps4lfpkbuc.jpg

61_zps5pxhu1re.jpg

Groeten.
 
schitterend, Komt helemaal tot leven zo...

maak je eventueel nog een blekere rand aan de rand van het zwaard in verband met het slijpen?
 
Nu al gewoon prachtig, wat zal dat zijn als ie af is, oh boy!
 
Scoon zeneuh Guy, laatste setje updates is weer om van te smullen! Doet me trouwens een beetje op de 'mugshot' van jou op het werk denken, ook zo'n ringbaardje in vervlogen tijden :D (toevallig op gekomen omdat het met de lokale zonechef over modelbouw ging)
 
ziet er goed uit, ge loop in de goede richting zou ik durfen zeggen.
Voor de rest volg ik in stilte.

grtx Jan
 
pronkstuk aan het worden mooi grt
 
Dank voor de reacties, dat houdt de vaart erin.
Wouter, gij kapoen, hebt ge die belachelijke foto gezien ???

Vandaag heb ik geschilderd aan de tuniek (hooglicht, schaduw...). De riem die het schild zal dragen, kreeg een verweerde lederkleur, net als de handschoen.
Het zwaard kreeg opnieuw wat aandacht (vooral het rode kruis in het heft). Morgen werk ik het heft zelf verder af.
De rechterarm kreeg meer schaduw onderaan op de maliën, ook in de diepere plooien zoals bij de oksels ging ik donkerder voor wat meer body.
De mouwloze tuniek werpt nu ook een schaduw op de schouders. De randen van het kledingstuk kregen een belichte rand bovenaan.
De eiken sokkel werd voorzien van een messing buisje en de buste werd erop verlijmd. De onderzijde ervan wordt matzwart geschilderd in twee lagen.
Morgen staat ook de aanzet van het schild op het programma.

SAM_1450_zpslbqnyhai.jpg

Bijna...oef !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen woorden voor, ieder detail is in detail geschilderd :O
 
Guy, inderdaad, ik schrok me een hoedje want die weinige keren dat ik u ontmoet heb zag je er toch ietwat anders uit :D

Leuke update. Ik moet zeggen dat ik vooral zwaar onder de indruk ben van het metaal en het leer...zo indrukwekkend. Allee, de rest is ook super hoor :D
 
zo een afwerking kan je tellen op 1 hand indrukwekkend grt
 
Wonderbaarlijk mooi ,extraordinary...G !!!

Grtz yves,
 
Hey,

Miljaar, da's hier serieuze koek zulle, man Just echt geworden.... ;)
Ik doe het je niet na.....
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan