Hoofdsponsor

1/10 Knight of Heaven [DONE]

Guy misschien wist je dit maar zorg ervoor dat de dieren koppen op handvest de indruk hebben dat muil vrij is want in die tijd waren wapens niet alleen om te vechten maar vooral om op te vallen.

attachment.php


attachment.php


Ik volg dit ontzettend graag grt Pascal
 
Bedankt jongens, doet telkens weer deugd en het geeft extra zelfvertrouwen.

Pascal, ik ben zeker geen wapenexpert en je zou best eens gelijk kunnen hebben. Toch zal ik bij de dierenkoppen niets veranderen, tenzij dat ik er voor het visuele effect wat extra wash in laat lopen. Ik ga hier wel bijkomend onderzoek naar doen want het is een interessant gegeven omdat het hier om een groot strijdzwaard gaat en niet om een sierzwaard om status uit te drukken. Dikke merci.
 
Gisterenavond nog een beetje verder gepenseeld, de oliever-op-olieverf lijkt sneller te drogen dan de eerste laag olieverf-op-enamel.
Ik probeer straks een daglichtfoto te maken...
 
2016's laatste update.

Vandaag nog wat gepenseeld en eerlijk gezegd, ik zou nog uren kunnen doordoen maar een mens moet vroeg of laat knopen doorhakken. Ik ben voorzichtig en zal maar stellen dat het hoofd nu voor 99% af is.

Pak uw bowlingbal gereed en begin maar te kegelen, ik lever de kegels !

46_zps9c02npqf.jpg

47_zpsnxyruqch.jpg

48_zpsckg48n99.jpg

49_zpspexver5i.jpg

50_zpsrzcdzdix.jpg

Tot de volgende update in 2017.

Alvast Gelukkig Nieuwjaar !:D
 
Laatst bewerkt:
Prachtige schilderwerken Guy.
 
As they say: nice couple of updates Guy. Ziet er heel erg goed uit! En Gelukkig Nieuwjaar!
 
Ik ken niks van figuur schilderen maar dit is toch echt schitterend,Gelukkig nieuwjaar alvast.
 
Gelukkig nieuw jaar. Mooie schilderwerken.

Toch met de helm op, ik ben scheler
 
Guy..mateke ik heb nu heel de topic grondig doorlezen ...gewoon subliem ...en is zo genieten van je heldere en duidelijke werkwijze ..is zelfs verstaanbaar voor Dummy's :8...en heb wel het vermoeden omdat je het zo rustig en helder kan uiteenzetten dat je in je rugzak toch een bepaalde kunstaccademie of minstens een kunst ervaring hebt gehad in je leven ...gewoon prachtig en dat je hier veel voharding voor moet hebben bevestigt jou resultaten ..elke penseelstreek is een leerschool bij wijze van spreken :) maar ik heb toch een vraagje welk merk van olieverf gebruik je want ik meen ergens gelezen te hebben dat elk merk verschilt van korrelgrote en dat de ene beter uitstrijkt dan de andere of ben ik hier helemaal mis mee :8...maar nog eens dit is echt genieten om te volgen zo simpel verklarend en tevens heel opbouwend voor iemand die er in geintresseerd is ....echt toppie mateke :):)
 
Swa, ik heb ze natuurlijk niet allemaal geprobeerd, er zijn immers veel merken op de markt, maar uit mijn persoonlijke ervaring raad ik je Talens aan, waarbinnen je verschillende 'lijnen' hebt, waaronder Van Gogh en Rembrandt, de laatste heeft de meeste kwaliteiten in huis, veel en superfijn pigment, strijkt heerlijk. De Van Gogh lijn is voor studiewerk maar voor onze hobby zeker prima.
Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik raad je af om Windsor&Newton te kopen, misschien nét iets goedkoper maar minder zuiver wat het gladstrijken er niet makkelijker op maakt, laat zich bovendien ook minder aangenaam mengen in pure vorm. Dank je Swa.

Jiver, dank je.
 
Guy , ga ik u nu eens wat zeggen ... niks helemaal niks heb ik te zeggen !
Subliem maat uw gezicht en ben blij dat je olieverf hebt gebruikt .
Ben grote fan !!!
 
Bedankt mateke dus had ik het toch ergens gelezen:)...bedankt voor de nuttige informatie :)
 
Maerlandt, ik kàn niet werken met acryl op een buste of figuur, maar ik moet dat dringend eens leren ! Gelukkig kende ik het olieverfschilderen al van voor ik met deze hobby begon. Ik hoop dat je nog fan bent als dit klaar is, er staan nog zware momenten op het programma.

Ik dacht dat ik trouwens deze foto al gepost had, maar niet dus, bij deze...

51_zpseg6ipk8o.jpg

Ik pleit schuldig, ik heb nog maar eens aan de helm gewerkt, maar nu ben ik er tevreden mee.

Tot later.
 
Ik heb nog 'ns een update, ditmaal ben ik begonnen aan de borstkas. Braafjes het patroon uit de film gevolgd ben ik begonnen met een basislaag wit uit de airbrush, gevolgd door het aanbrengen van enerzijds de positieve vorm van het kruis, anderzijds de negatieve vorm als masker voor rood en wit. Nadat dit gebeurd was, heb ik de tuniek verdeeld in rood wit vooraan en wit rood achter op de rug. Met de airbrush werden de vlakken dan ingekleurd met matte Humbrol verf.

Natuurlijk is dit slechts de basis voor de tuniek en moet het echte schilderwerk nog beginnen met olieverf. De foto is niet genomen onder optimale omstandigheden, sorry daarvoor.

SAM_1228_zpsb5iidhi4.jpg

Groeten !
 
Gewoon subliem Guy ...kan er uren naar kijken :8:8:8:8.....en PS ...de verfjes zijn in huis ...wordt vervolgt :):):):)
 
Prima Swa, ik ben gene professional zoals sommige anderen maar als ik met iets kan helpen ben ik altijd bereid je op weg te helpen.

Groeten.
 
Amai GUnit,wat een resultaat weer hier.De buste komt echt tot leven vind ik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan