Hoofdsponsor

1/10 Knight of Heaven [DONE]

Prima Swa, ik ben gene professional zoals sommige anderen maar als ik met iets kan helpen ben ik altijd bereid je op weg te helpen.

Groeten.

Dat weet ik wel mateke en dit is zeker een deal:):):) en zeker op de manier dat jij het doet ..rustig en verstaanbaar :)...beste leerschool die je kan hebben ...morgen gaan we hier over verder ..bedankt :):):):)
 
Doomwad, dank je voor de leuke reply !

Swa, prima, ik zou het tof vinden dat je iets uit de penselen tovert.
 
G...ge kunt u zo bescheiden mogelijk willen opstellen..maar ge kunt er nie van tussen dagge nen topper zijt op vele fronten..!!!
Zalig resultaat..en dan ben ik nog rustig in mijn uitdrukking..!!

Grtz yves,
 
Ja mannekes , als dit niet prachtig is zeg ... dikke duim hoor Guy ! :)
 
Ja dit is kunst met grote K grt Pascal
 
Pascal, Andre, Danny, Filip en Yves, dat zijn weer veel te schone woorden maar ik mag ze graag lezen natuurlijk !

Ik weet niet wat het is maar in de winter krijg ik altijd weer zin om een buste onder handen te nemen.
De witte voorzijde kreeg meer aandacht mbt. de hooglichten en de schaduwwerking, maar als dit droog is, wil ik hier nog wat aan verbeteren. Het rode kruis moet nog aangepakt worden, dit doe ik wanneer ik met de rode voorzijde begin.
Mijn werkwijze is de diverse tonen aanbrengen met pure (lees onverdunde) olieverf, en deze zorgvuldig met een fijn (een 1) penseel ineenwerken waarbij zeer regelmatig (praktisch na elke streek) het teveel aan verf wordt weggenomen en afgeveegd aan een tissue zodat elke nieuwe handeling gebeurt met een droog, proper penseel. Wat overblijft is dan een flinterdunne laag. Het is moeilijk op de foto's te zien maar ik heb de verf met name in horizontale richting afgestreken zodat ik al wat textielstructuur krijg. Ik doe enkel mijn best, als ik zie wat figuurschilders hieromtrent allemaal kunnen !
Ik wil gaan voor een clair obscur effect, waarbij felle hooglichten worden afgewisseld met diepe schaduwen.
SAM_1237_zpszoq0ytao.jpg

Nog veel werk, maar ik amuseer me geweldig met deze buste.
 
Ja man, verre droom dit ooit te kunnen.
Anderzijds denk ik niet dat ik dat geduld zou kunnen opbrengen. Zie mijn bouwsels graag nog een beetje vooruitgaan.
We blijven volgen!
 
Ziet er goed uit, maar ik heb u engelen geduld niet.
Is een van de redenen dat ik niet meer met olie schilder.
Grtx Jan
 
Guy man toch eerst wou ik zeggen hoe verbaast ik ben van je resultaat ..maar integendeel het verbaast me echt niet wat een mooi resultaat je hier weer laat zien:8:8...alleen door je gedrevenheid en je ongeloofelijke motivatie en je geduld brengt dit mooi resultaat ...subliem man en wat ben ik blij dat ik dit kan volgen ...en ze zeggen dromen zijn bedrog neen helemaal niet hoor door jou bezig te zien en wetende dat je er zal zijn als de moment er is zal ik ook laten zien dat dromen echt geen bedrog zijn :):):)...dit is echt genieten :):):)
 
Schitterend werk, mooie heldere en duidelijke uitleg, ik zit hier vol bewondering te kijken.
 
....e, ik volg hier nog altijd in stilte.... :)
 
Erwin, ik ben een trage en dan ook nog met olieverf, dus kan je nagaan hoeveel projecten ik kan afronden op jaarbasis.
Jan, ik zou met acryls willen kunnen schilderen, ik moet dat dringend eens leren, maar ik vrees dat ik dan altijd met deze hobby bezig zou zijn.
Swa, het is zoals met leren lopen he, eerst kruipen (door het stof), dan gaan en daarna lopen...maar elke stap is plezant als de wilskracht er is.
Aris, dank je vriend.
Swaken, hoe meer hoe liever !

...tijd voor een update...want ik kreeg een paar heads up van iemand op PlanetFigure over de tuniek van de tempelier, nl. deze is niet wit maar houdt het midden tussen grauw beige/grijzig en...de stof is zwaar ! Mijn eigen schuld, had ik maar opnieuw de film moeten bekijken, dan had ik dat geweten.
Dus snorde ik extra referenties op en toen kwam ik uit bij deze voorbeeldfoto.
BalianInternetPic1_zpsdyc4amju.jpg

Ik vond het niet zo erg dat ik moest sleutelen aan het uitzicht, dat is een uitdaging.
Over de reeds aangebrachte laagjes heb ik met een heel fijn penseeltje een geweven textuur gemaakt, ineens rekening houdend met wat middentoon, schaduw en hooglicht. Nu is het wachten tot dit droog is en dan kan ik verder met de afwerking van de tuniek, het rood moet nog helemaal aangepakt worden.
SAM_1239_zpsm3y9qttb.jpg

Ik vind het een hele verbetering, veel levendiger dan het clair obscur wit.

Bedankt nogmaals voor de leuke reacties en tot snel met meer kleur.
 
200 % beter, het rood wordt hiermee een hele uitdaging.

Jan, ik zou met acryls willen kunnen schilderen, ik moet dat dringend eens leren, maar ik vrees dat ik dan altijd met deze hobby bezig zou zijn.

Yep

Grtx Jan
 
Ziet er inderdaad beter uit.
Is dat een personage uit "Kingdom of Heaven"?
 
Jan, ikke content dat ge het beter vind, echt waar.

Erwin, dat klopt, het is Balian, gespeeld door Orlando Bloom, maar in verband met rechten zal men de buste een andere naam hebben gegeven, weliswaar een die in de buurt komt.
 
Het rode van de tuniek heb ik omgezet naar de kleur zoals die in de film te zien is. Dit betreft slechts een laagje dat nu eerst moet indrogen voor ik verder kan met een tweede om af te werken. Ook het lichte kruis moet nog helemaal worden aangepakt.

943feb33-7977-4ba3-beb4-747d136b165b_zpsn1yfr7dz.jpg

Groeten en goed weekend !
 
Ziet er goed uit. Misschien is het gewon omdat de meeste figuurschilders hun schaduwen en highlights extra aanzetten om het effect te creëeren, maar komen er eventueel nog extra schaduwen onderaan waar de stof "uitstulpt"?
 
Silenoz, dit is de nieuwe kleurlaag in olieverf, als deze droog is, zal ik meer schaduwen en hooglichten aanbrengen, ik doe dit stapsgewijze en zo gecontroleerd mogelijk. Als de olieverf minder vettig was geweest, had ik deze allicht reeds wat meer aangezet.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan