Hoofdsponsor

1/10 Knight of Heaven [DONE]

Dank jullie mannen, ik ben in bewondering voor jullie omdat jullie geïnteresseerd blijven !
Momenteel zit ik hier met een berg griepsymptomen die me aan de zetel gekluisterd houden, dus geen schild vooralsnog...

Wel heb ik nog een foto van de handschoen en het heft die beide nog verder afgewerkt werden.
SAM_1514_zpsrujm5xxq.jpg

Ik beloof het plechtig, de volgende update is er eentje met een afgewerkt schild.
 
Ja das serieuze koek hier , ge zou hem kunnenverkopen aan een of ander museum , zo schoon
Marc
 
Handschoen nog verder afwerken, maakt mij wel benieuw wat daar te verbeteren is. Ik zou al blij zijn als ik hem in deze vorm krijg
 
Enkel nog de lederen riempjes hoor Aris, en het schild, de handschoen is klaar, het wordt stilaan tijd om af te ronden.

Merci Marc !
 
Schild(er)werken...
89d215a8-a83f-4c73-9ce6-9245f30b38f6_zpsisxvrgke.jpg

Dit is Humbrol enamel wit, met een blauwtoon (kruis) die ik mengde naar het uitzicht in de film.

Nu wordt het duidelijk dat het schild eigenlijk een deel van een schild is, welk de lijn van de buste min of meer mee volgt.

Groeten.
 
Na een laagje Clear bracht ik een laagje olieverfwash aan en met de zijkant van een tandenstoker maakte ik krassen, maar dit is enkel een begin, nu moet dit eerst drogen.

76_zps4vwy7qah.jpg

Groeten !
 
alles begint één geheel te worden , prachtige vorderingen !!!! zelfs ik sta hier met mijn mond open .
 
Maerlandt, allereerst u eventjes bedanken voor de leuke reactie, bij deze.

Wat de buste betreft, die is klaar, maar nu moet ik wachten tot het weer wat meezit voor enkele leuke eindfoto's.

Omdat het schild het laatste was welk ik moest afwerken en inlijmen heb ik vandaag niettemin twee foto's genomen.

56548469-1f79-4215-8a4d-bbdd933361f1_zps3w0sdwvz.jpg

De rugzijde van het schild. Om de krassen en verwerking te bereiken, ging ik als volgt te werk.
Eerst bracht ik met de airbrush een laag Tamiya Clear op, zodat ik probleemloos een vuile wash kon plaatsen (olieverf burnt umber + ultramarine blue + white spirit). Na een tiental minuten indrogen, tamponneerde ik met een zacht penseel de penseelstreken weg, gevolgd door het bewerken van deze laag met een tandenstoker en de steel van een penseel (de standenstoker wreef ik niet met de punt maar met de zijkant over het schild, net als de steel van het penseel).
Ik beoogde daarmee de nodige krassen en verwering.
Na een aantal dagen goed drogen, zette ik er vandaag een nieuwe laag overheen, ditmaal een transparante Vallejo matte vernis. Deze droogde ik handdroog met de haardroger. Er ging opnieuw een olieverfwash van de eerder vermelde samenstelling overheen, welke opnieuw na 10 minuten bewerkt werd met wattenstaafjes, ditmaal rigoureus omdat het de bedoeling was hier en daar door de Vallejo te wrijven, enige gelaagdheid in de verwering is het resultaat.

bc10c0ba-a4a6-4151-834f-eacc565a4ff9_zpsvmqk6sw8.jpg

Heel misschien probeer ik nog een drybrushing uit op het kruis en de vale achtergrond.

Ik hoop eindfoto's te kunnen maken want dat betekent het einde van dit overigens zeer leuke project, de bust is een droom om te schilderen.

Groeten Gunit.
 
Beste Guy dat ziet er weeral adembenemend knap uit , vast en zeker een prijsbeest
Guy stel nu dat ge zoiets wil verkopen , probeer hier nu maar eens op te plakken he dat is onbetaalbaar alleen aan werkuren alleen al , kan je je voorstellen dat ze zoiets pikken , om zot te worden allee vind ik toch
Knap man
Marc
 
Hey,

Jawade man, da's hier gene koek zulle.... man is dit echt realistisch geschilderd, zijn gezicht spreekt echt boekdelen...
Guy, ge zijt ne krak. Die hoop ik wel eens in het echt te mogen aanschouwen.... gewoon prachtig...:)
 
Heb dit Kunststuk met een grote K in alle stilte gevolgd.
Een heel mooi eindresultaat.
 
Ik heb geen woorden van bewondering genoeg, prachtig, subliem en (opnieuw) stekejaloers van je kunnen.
 
Gewoonweg schitterend gedaan, prachtig resultaat geworden
 
zoals ik al schreef eentje uit de duizend prachtig grt.
 
Nog 'n keer super bedankt jongens, voor de tijd die jullie in deze thread staken om mij super gemotiveerd te houden, voor de tips die ik kreeg.

93_zpsbialvun2.jpg

85_zpsfxie3c5y.jpg

88_zpsk3onvmq6.jpg

92_zpsllbhvqcc.jpg

87_zpsk4iyap7g.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar wordt ne mens stil van....Top G !!!

Grtz yves,
 
Dank je Yves, leuk om te lezen en motiverend voor de volgende !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan