Hoofdsponsor

1/150 Karel doorman

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je later de alu-tape gaat verven , gaat dit dan geen problemen geven teneerste de hechting ven de primer en tentweede de overgang van tape naar romp.de tape is toch al snel 0.3mm dik ga je dit uitplamuren ,schuren zal moeilijk zijn op de gladde geprimerde alu-tape.
 
de tape is toch al snel 0.3mm dik ga je dit uitplamuren ,schuren zal moeilijk zijn op de gladde geprimerde alu-tape

Wel het spuiten is geen probleem, kijk maar in het topic van de uboat van Ron, Homeghost.

Het is niet de bedoeling dat dit geplamuurd word. Het moest worden zoals het is. Dus een plaat die over de pijp heen gelast zit. Dit om schade aan de pijpen te voorkomen. Ik zal eens kijken of ik er een plaatje van kan bijzoeken. cute
 
Ja,inderdaad is op de alu folie goed met primer te spuiten.Mits niet te dik.

En,off course,ontvetten liefst met spiritus.

Ron.
 
Ben nu toch eindelijk tot een soort van oplossing gekomen. Ik heb de buisjes die om de kwasten heen zitten kunnen gebruiken om de uitloop te kunnen maken. Hierover binnenkort weer een update.

Helaas zijn niet alle foto's gelukt van mijn probeersels. Maar ik heb er wel een paar. Die zal ik wanneer ik tijd heb snel even posten.

Nu even een berichtje om te laten weten dat ik nog steeds hier mee bezig ben. Het project staat echt niet stil.
:D
 
Ben blij dit te horen.

Zie dat je nog een beetje slaap krijg aan het uur te zien waarop je dit berichtje heb verstuurd.
 
Ben blij dit te horen.

Zie dat je nog een beetje slaap krijg aan het uur te zien waarop je dit berichtje heb verstuurd.
Rik is géwoon zo verslaafd aan het forum dat hij er z'n bedje voor laat staan. :D

bed_opmaken.gif


Droop
 
Ja Droop, ze zeggen hier wel eens ben je uitgeslapen? Zo ja, dan kun je je bed verkopen.

Maar we hebben een update, en eindelijk kan ik weer verder, dankzij de dopjes van de kwasten. cute

1_SANY1560.jpg
Aan de andere kant, bakboordzijde moest nog het een en ander aan gaatjes gemaakt worden. Hier was ik niet aan toe gekomen om dat ik hier voor een uitdaging kwam te staan, die is nu opgelost. De roosters moesten ook nog uitgeboord worden en natuurlijk op maat gevijld worden, ik ben hier dan ook al half op weg. Rechts is al vierkant maar mag nog bijgewerkt worden zodat dit wat strakker word, al komt er wel een rooster overheen.


2_SANY1561.jpg
En toen een kwast dopje. Deze in ringetjes gesneden en kan daarna op de plaats gelijmd worden. Dit word dan de uitloop van allerlei loosgaten. Daar zit een kleine velsrand op met een uitloop. De uitloop die daarin komt te zitten. Laat ik voor wat het is. Dat zou een heel klein rond buisje zijn dat ook nog een een bocht heeft. Maar dat zit dan in dat gat. En zie je niets van.

2_SANY1562.jpg
Een op zijn plaats, moet nog gelijmd worden, maar dat is voor later. Eers allemaal maar eens maken. Dit word met tweekomponenten lijm straks gelijmd. En natuurlijk moet het dan nog wel afgwerkt worden.

2_SANY1563.jpg
En dan zit er om een dikker kwastje een dikkere dop. Eigenlijk is dit gewoon een buisje. Dit buisje is alleen wel wat harder. Dus met het rollend snijden kom ik er wel doorheen. Alleen wel oppassen dat deze dan niet weg schiet, vind je nooit meer.

1_SANY1564.jpg
Ook hier weer een dryfitje. Deze moet dan in het gaatje komen. Het moet nog gelijmd worden maar het past en ik heb dan ook een mooi afgewerkt rond gat. Dit zijn een soort van patrijspoorten en andere openigen.

1_sany1568.jpg
En zo moet het worden, het moet alleen nog wel afgewerkt worden. De gaatjes zitten daar waar ze moeten komen en zitten daarom niet allemaal even hoog.

1_sany1569.jpg


Enthousiast he, dan gaat het wel eens mis. Nee hoor, bij het uitvijlen van de ronde gaten om aan de juiste diameter te komen brak er toch het een en ander af. Overal is het goed gegaan, en hier splinterde het hout toch wel even. Nou ja komt bij het afwerken wel goed. Een beetje plamuur zal weer wonderen doen.

Tot de volgende, ik heb de tafel weer even tot mijn beschikking dus we kunnen weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
eventjes iets moeten aanpassen. de tekst bij de foto's had je dubbel staan :D
tja wat kan ik zeggen ...
applaus
 
Kan hier niet veel op zeggen alleen dat ik blij ben dat je nog eens de KD onder die halve meter stof hebt uitgehaald.B:^^
 
nee hoor geheel geen stof. Ik ben er nog veel mee bezig geweest. Alleen dit heeft zich niet geuit in foto's enzo. Maar we gaan weer vrolijk verder. :D
 
Weer een kleine update, ben nog steeds met die ronde zaken bezig, maar heb ze nu toch aan een zijde af. En dat is voor mij even een mijlpaal. Kijk zelf. Kritiek is altijd welkom.

1_SANY1572.jpg
Ik heb er even voor het oog een uitgeboord, dit om de goede wand dikte te bekomen. En een heb ik niet uitgeboord, ik hoop dat het verschil een beetje duidelijk op de gevoelige plaat is over gekomen.

1_SANY1577.jpg
Het resultaat. Een kleine flens als het ware, maar slechts een kwart mm. Dit is genoeg om het orgineel te benaderen. En dat is nu net wat ik wilde.

1_SANY1573.jpg
En nog even een overzichtje, ik hoop dat ook deze duidelijk is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Rik,

Heel clever wat je met die buisjes aan het doen bent. Dat is het leuke aan scratchbouw, je weet eerst niet goed hoe je iets gaat maken, en dan ineens krijg je een geniaal idee. cute

Je laat weer eens zien hoe mooi modelbouw kan zijn. Veel succes en vooral veel fun met het bouwen van dit prachtig project.

Groeten

Pascal
 
mooie en verzorgd ,verder niks te zeggen.
 
Vanmiddag weer een paar plaatjes. :D
Euh... Joehoe Rikske... het is nu al avond en ik zit hier nog steeds op die plaatjes te wachten... ... .
scheren.gif



Droop (die niet van opgeven moet weten en hier trouw de wacht houdt tot de foto's verschijnen.)
 
Ja, ja, de kwestie heeft even wat aandacht gehad. Ik ga ze zo posten. :D^^^^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan