Hoofdsponsor

1/35 Kübelwagen Workshop Vehicle [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bwa ja... maakt ni uit... you are the boss... we zullen maar denken dat zijne makker ergens tegen nen boom staat om, tja... ge weet wel hé! :laugh:

Ze staan in panne met de kübel en zijn maat is VAB gaan bellen.:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
 
Ziehier foto's van de Duitse soldaat die door mij gevangen werd om te gaan figureren bij de Kübelwagen.
Zoals gezegd komt hij uit een "nest" van meer dan honderd figuurtjes van diverse merken, hij kan dus zowel van Revell als Dragon als noem maar op zijn.

attachment.jpg

Hij zag er eerder een "voil janet" uit dan een Duitse soldaat maar na een nacht in de ovenreiniger en een spoelbad ziet hij er zo uit, deels gedemonteerd en klaar voor het betere opkuiswerk.

attachment.jpg

De helm en veldfles zullen in de wagen gelegd worden; weet nog niet zeker of ik de pistoolholster ga gebruiken of niet.
 
Benieuwd hoe deze er zal gaan uitzien Erwin !
 
Ik ook maar da zal wel goed komen denk ik me baserend op de kubelwagen.
 
Voilà sé, voorlopig de laatste update in deze topic.
De mechanieker werd Hans Schlussel gedoopt (snap je'm?) en hij heeft een standplaats gekregen dichtbij de Kübelwagen. Het is en blijft de bedoeling dat het voertuig de aandacht trekt en niet het figuurtje.

attachment.jpg

Beetje overbelicht door gebruik van de flash.
Ik heb verder de kleur van het gras nog wat aangepast door er enkele bijkomende tinten groen aan toe te voegen maar meer niet.
De vignette kreeg de titel "Kleiner Instandsetzungskraftwagen Kfz. 2/40" zoals zijn officiële omschrijving was. De materiaal set kon immers ook ingebouwd worden in andere types voertuigen zoals de Mercedes 170V.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voorlopig ga ik er dus niets meer aan veranderen maar eventuele opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom natuurlijk.
Het vignet wordt volgende dinsdag voorgesteld op de maandelijkse vergadering van IPMS Gent en pas nadien zullen we zien wat er nog kan gebeuren.
Het zal zeker te zien zijn op Flanders Modelling Festival op 09/03/2013 te Hoboken, hetzij op de clubstand hetzij in competitie.
Op naar de volgende !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Awel man, het is een prachtig stukje geworden.
Proficiat, je mag er fier op zijn.
 
Meer dan geslaagd Erwin, zo klein en zoveel detail... ge raakt er niet op uitgekeken! Applaus

Als dat geen prijs waard is weet ik het ook nimeer!
 
Prachtig ! Het enige wat me opvalt is dat het gras zo weinig uit het grondje komt ?
 
Prachtig Erwin.

De tinten in het gras zijn toch een hele verbetering bij wat het was. Je figuur is ook geslaagd.

Misschien het figuur nog wat verweren ? Ik bedoel op zijn laarzen en broek, evt ellebogen, wat modder of stof aanbrengen.

Groeten Rik
 
Prachtig ! Het enige wat me opvalt is dat het gras zo weinig uit het grondje komt ?

Ja Guy, ik weet het, heb gebruikt wat hier nog lag met name Faller modelspoorweg gras. Ik weet dat het niet ideaal is maar ja......
Zal eens moeten uitkijken naar nieuw gras op een volgend vignet.
 
Welnee Erwin, dat gras is goed... al eens gezien hoe gras er bijligt in de winter??
In de wintermaanden groeit gras niet hé... en dan ziet wild gras er idd wel zo uit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan