Hoofdsponsor

1/35 Kübelwagen Workshop Vehicle [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine Kerstupdate.

Wielen aangebracht alsook enkele van de deuren met PE hendels.

attachment.jpg


attachment.jpg

Zetels op hun plaats alsook de bevestigingen voor de werktafel. Nog steeds aan het schuren en vijlen om de schuiven goed te laten werken.

attachment.jpg

Nog wat PE aan de achterzijde en dan kunnen we beginnen afwerken.

Wordt vervolgd.
 
ben benieuwd erwin als ge het gereedschap in de schuiven gaat schilderen
voor de rest is de kerst dik in orde
 
Men ziet het einde stilletjes naderen. mooi gedaan al. Ik veronderstel dat het koetswerk wel nog moet herschilderd worden (als deel van de afwerking).
 
Men ziet het einde stilletjes naderen. mooi gedaan al. Ik veronderstel dat het koetswerk wel nog moet herschilderd worden (als deel van de afwerking).

Zal inderdaad nog wat bijgewerkt worden maar hij blijft in het donkergrijs.
 
Dat wordt een mooi workshop vehicle, Erwin.

Mocht het je interesseren, Aber heeft een mooi setje PE (35 A68 ) : Hand Tools. Dit zou hier goed tot zijn recht komen, een meerwaarde voor je materiaal kast.
Het setje bevat naast een reeks steeksleutels, een reeks steek-ring sleutels, wat schroevendraaiers, een ijzerzaag, wat vijlen, een Engelse sleutel en zelfs een slijpbril en wat klemmen.

Groeten Rik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In ieder geval is het een mooie bouw. Ik twijfel in welke kleur ik de kubelwagen van mij ga doen, grijs of woestijn geel.
 
@InFlandersField: Bedankt maar ook de Aires set voorziet deze werktuigen en op de werkbank komt ook nog een bankvijs en een gereedschapskoffertje.
 
mmmmmmmm, dat gaat hier de goede richting uit
 
Nog eventjes een paar fototjes plaatsen voordat we het nieuwe jaar ingaan.

Heb nog wat "prutsen" bijgeplaatst op de Kübel ten einde deze een beetje realistischer te maken.

attachment.jpg

Zoals gezegd is en blijft het een oude kit die zwaar moet bijgewerkt worden.

attachment.jpg

De Aber PE set zou hier nog beter op toepasbaar zijn maar ik roei met de riemen die ik heb en, al met al, vind ik het er nog zo slecht niet uitzien.

attachment.jpg

De Kübel gaat nu zijn laatste verfstages in. Eerst nog een lichtere tint grijs om de bovenkanten wat op te lichten en dan kunnen we beginnen met washes en verwering.

Wordt vervolgd.
 
Dat is een prachtig voertuig geworden, Erwin. De canvas top is zeer overtuigend, veel beter dat wat de meeste kits meegeven.

Succes nog met de schilderwerken.

Groeten Rik
 
Erwin, de bouw ging lekker vlotjes ,en het resultaat mag er dan ook zeker zijn!
Met z'n kleurtje erop,wordt dit helemaal top.
 
Zeer mooi model geworden, en zoals gezegd, het canvas is zeer mooi uitgevallen.
Ben ook benieuwd naar de verfstage ;)
 
met die extra "prutsen" erop geeft dat direct een anders beeld
 
Tussenstand in dit bouwprojectje.
Kübel beetje bijgewerkt en de schuiven geïnstalleerd. Jammer genoeg is de resin zo dun geworden dat die bijna breekt als je er al naar kijkt.

attachment.jpg

Het achterlicht vond dat het tijd was om af te breken kort voor het nemen van de foto dus effe niet aanwezig.

attachment.jpg

Zicht op de zuurstof en acetyleen flessen met excuus voor de kwaliteit van de foto.

attachment.jpg

De andere schuiven zijn ook reeds geplaatst maar nog niet voorzien van materiaal.

attachment.jpg

Het voertuig is zeker nog niet afgewerkt; valt nog van alles aan te doen.
Nu eerst mijn airbrush demonteren want het ding heeft vandaag al sputterend besloten zijn medewerking stop te zetten.

Wordt vervolgd.
 
hopelijk komt de spuit in orde. schilderwerken zien er al goed uit
 
Mooi resultaat en zeker en vast een leuk voertuig.
Heb vandaag tijdens het spuiten van mijn V1 ook wat problemen gehad.
Dit is van in het begin al het volgen waard.
 
....en de schuiven geïnstalleerd. Jammer genoeg is de resin zo dun geworden dat die bijna breekt als je er al naar kijkt.

Je mag zo hard niet kijken Erwin !

Wat valt er zo allemaal nog aan te doen als ik zo nieuwsgierig mag zijn ?
 
@Famo:
Weatheren, los werkgerief installeren alsook de slangen van de flessen, richtingsaanwijzers aanbrengen en last but not least het bevestigen van de werkbank aan de rechter achterzijde van de wagen. Op deze werkbank komt een bankvijs en een gereedschapskistje.
En als ik er nog veel goesting in heb komt ie waarschijnlijk op een fotokader te staan op een simpel ondergrondje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan