Hoofdsponsor

1/35 Kübelwagen Workshop Vehicle [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt, interessante site om te onthouden. Stuff ziet er goed uit ook.
Voorlopig houd ik het bij de werktuigen welke als PE onderdelen deel uitmaken van de Aires set.
Heb ondertussen al uitgevlooid dat ze best geschilderd worden in een soort Oily Steel (Vallejo) om het chrome-vanadium na te bootsen. Werktuigen uit die periode, en zeker de Duitse, hadden ook dikwijls een koperkleurige look die voortkwam uit een soort beschermlaag die er op lag.
 
Werktuigen uit die periode, en zeker de Duitse, hadden ook dikwijls een koperkleurige look die voortkwam uit een soort beschermlaag die er op lag.
Ja dat klopt, gereedschap in die tijd was niet van croom-vanadium... dat moest toen nog uitgevonden worden, maar om roest tegen te gaan werden ze wel "verkoperd"... een procedure die je krijgt met electrolize. Amerikaans en Brits gereedschap was dan weer wel in gewoon staal en werd "gezwart" zoals de wapens om corrosie tegen te gaan.
Die verkopering was weer één van de zoveel technieken waar de Duitsers een voorsprong hadden, trouwens de huidige croom-vanadium (en de inox) is ook een Duitse uitvinding!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kijk al uit naar de uiteindelijke presentatie van deze Kübel !
 
Toch een kleine update om de week af te ronden.
Niet echt wreed veel bezig geweest met de Kübel maar toch.....

attachment.jpg

Vignette gemaakt op een fotokader, wat boetseerklei, beetje Faller gras en diverse tinten groene verf.

attachment.jpg

Zoals je ziet ook de werktafel geînstalleerd aan de zijkant van de Kübel, bankvijs er op alsook een hamer en een ringsleutel.

attachment.jpg

Kettinkje aan de benzinedop en de richtingsaanwijzers geïnstalleerd.

attachment.jpg

Houten balkjes voor de stabiliteit onder de poten van de werktafel. Moeten nog beetje bijgewerkt worden;

attachment.jpg

Nog een klein beetje weatheren aan het werkmateriaal maar denk dat de Kübel er wel door kan als voertuig. Misschien geen prijswinnaar maar toch eentje dat op de clubstand mag staan denk ik.
Niettegenstaande de zomer van 1941 heel warm was en er dus volop gras was denk ik dat het beter zal zijn als de ondergrond van het vignetje toch nog iets donkerder zal worden. Hoe meer contrast hoe beter denk ik.
Wordt vervolgd.
 
Prijswinnaar of geen prijswinnaar maakt dat wat uit dan?
Maar geslaagde Kübel vind ik.
 
Inderdaad een geslaagde kübel. Komen er nog personages bij?
Ik denk dat dit wel nog een meerwaarde zou geven.
 
Prachtig en origineel bakje :)
Klein vraagje, dat werkbankje, hoe was dit bevestigd aan de Kübel? Was er een bevestiging voorzien daarvoor??
 
Heel mooi Erwin enne ja... zoals de anderen zeggen: prijswinnaar of niet, dit "specialleke" zal hoe dan ook een blikvanger worden.
Ik wil je dan ook een hart onder de riem steken... mocht je ermee toch willen deelnemen aan een wedstrijd, schrijf hem in in een lagere categorie. Als ex-jurylid weet ik dat de jury vooral rekening houdt met originaliteit en deze is op-en-top origineel te noemen!
 
Bedankt mannen.

@Ron: Neen het maakt mij niet uit of het een winnaar is of niet, het is het plezier van het bouwen dat bij mij nog steeds de bovenhand heeft.
Maar ik geef grif toe dat ik ook graag eens een model in een wedstrijd steek en indien mogelijk een prijsje mee naar huis breng, dat geeft altijd voldoening.
De meeste voldoening krijg ik echter wanneer er veel foto's genomen worden van een model ongeacht of dit nu in wedstrijd of op de clubstand staat.

@Buzzy: Normaal gezien niet maar een mekanieker er bij zou inderdaad goed staan. Zal eens kijken wat ik hier nog in mijn Duits soldatenleger liggen heb.

@Walesha: Ik begrijp volkomen wat je bedoeld,ben zelf soms ook jurylid. Ik beschouw mijzelf niet als een "master" maar wel als een "gevorderde" en ik neem meestal deel onder die categorie als er een onderscheid gemaakt wordt.

@Beyond: Die werkbank werd bevestigd aan de Kübel middels twee inhaakpunten. Die zijn te zien op één der vorige foto's aan de rechter achterkant van het voertuig. Dit was enkel te vinden bij dit type Kübel.

attachment.jpg

Hier zie je ze ter hoogte van het rechter achterspatbord. Zij maken deel uit van de Aires set.
 
Merci voor de toelichting Erwin :)
Ik moet toegeven dat ik soms vluchtig topics doorloop (mod verantwoordelijkheid hé :8 ), en dan durf ik wel eens zulke details over het hoofd zien...
 
Mooie kubel geworden Erwin. Maar ik vind dat je wat licht over het gras gegaan bent. Misschien wat lichtere kleuren DB'en ?

Niettemin een prachtig voertuig.

Groeten Rik
 
Mooie kubel geworden Erwin. Maar ik vind dat je wat licht over het gras gegaan bent. Misschien wat lichtere kleuren DB'en ?

Niettemin een prachtig voertuig.

Groeten Rik

Was de bedoeling, het vignet is nog niet afgewerkt en ondertussen overweeg ik sterk om er een Duitse mecanicien bij te plaatsen.
 
Een figuur brengt in ieder geval wat leven in je dio.

Hij moet daarvoor nog niet actief zijn, een figuur in een rustige pose of wegdromend oogt ook mooi.
MK35 heeft een German Mecanic die wegdroomt, deze heb ik gebruikt op mijn dio So wie wir kâmpfen.... en Corpus heeft een figuur dat op zijn gemak een sigaret rookt...
Eens kijken op de site van Sockelshop, die hebben een redelijk uitgebreid gamma.

Succes nog.

Groeten Rik
 
Hey Erwin,

Mooi man, lijkt me een geslaagd item, zeer speciaal met dit gereedschap in allerlei posities, enz...
Indd, ik dit bijtreden dat een figuurtje niet zou misstaan hierbij, en de kubel nog wat op te lichten in bepaalde details, maar dat komt zekers goed, u kennende.... ;)
 
Ik ga sommigen hier bijtreden dat een figuurtje niet zou misstaan, maar zonder vervelend te willen zijn... die mekaniekers waren wel minstens met twee!
 
Ik ga sommigen hier bijtreden dat een figuurtje niet zou misstaan, maar zonder vervelend te willen zijn... die mekaniekers waren wel minstens met twee!

Hahaha, goed zo Walter.
Ik ben op zoek gegaan en heb een redelijk geschikt Duits figuurtje gevonden in mijn geërfde Heritage Collection. De soldaat in kwestie ligt reeds ingezeept een nacht te slapen in de ovenreiniger en zal gewoon bij het voertuig geplaatst worden. Het is de bedoeling dat het een vignette blijft en geen diorama wordt.
De aandacht moet ook getrokken worden door het voertuig en het werkmateriaal en niet door de figuur.
 
Bwa ja... maakt ni uit... you are the boss... we zullen maar denken dat zijne makker ergens tegen nen boom staat om, tja... ge weet wel hé! :laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan