Hoofdsponsor

1/35 Kübelwagen Typ 82 (Tamiya 35213)

ERVARING
Beginner
BOUWWIJZE
Oud of the box (met een klein beetje PE)
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Laat jullie mening de vrije loop...
Dit soort camo is sowieso al niet gemakkelijk uit de losse pols en dan vooral niet de plaatsen zoals ter hoogte van de houder voor de jerrycans (boven rechter achterwiel). Het voornaamste is dat men er van leert, dus dat komt wel goed. Succes met de verdere afwerking.
 
Ferme verbetering (y)

Wat de camo betreft ten tijde van de oorlog, de meeste voertuigen werden ten velde voorzien van camo.
Men had verf ter beschikking en soms ook spuitpistolen. Dus niet alle camo moet een harde rand hebben.
Er zijn natuurlijk wel tal van eenheden die hun voertuigen met de borstel, of een doek of wat er er voor handen was, moesten beschilderen.
Als er geen verf voorhanden was mengde men soms zand of aarde met benzine en smeerden ze de camo zo op de voertuigen...
Ik wil maar zeggen, veel keuzemogelijkheden....
 
Ferme verbetering (y)

Wat de camo betreft ten tijde van de oorlog, de meeste voertuigen werden ten velde voorzien van camo.
Men had verf ter beschikking en soms ook spuitpistolen. Dus niet alle camo moet een harde rand hebben.
Er zijn natuurlijk wel tal van eenheden die hun voertuigen met de borstel, of een doek of wat er er voor handen was, moesten beschilderen.
Als er geen verf voorhanden was mengde men soms zand of aarde met benzine en smeerden ze de camo zo op de voertuigen...
Ik wil maar zeggen, veel keuzemogelijkheden....
Weer bijgeleerd 👍
 
Voor de volgende keer: gebruik voor het fijne spuitwerk een 0,15 of 0,2 naald! Scheelt ook.

(Maar voor de duidelijkheid: met dit tussenresultaat zou ik ook niets meer corrigeren als ik jou was, lekker verder met het model)
 
Ziezo, het wagentje heeft zijn decals gekregen van de Sturmschütz-Brigade 667 (1944 Frankrijk) en werd van een tweede glanslaag voorzien. Nu gaan we de pinwash aanbrengen en misschien, heel misschien ga ik ook proberen om enkele "chips" aan te brengen. Ik ben dik tevreden tot nu toe.

kubel_10.jpg
 
Goeie werkvolgorde om de decals tussen twee glossy lagen te plaatsen.
 
En met de pinwash. Ik vind het effect van de pinwash minimaal maar wellicht kunnen jullie geoefende ogen het verschil beter beoordelen.
Ik heb van een vrij uurtje ook gebruik gemaakt om een eerste minimale diorama voor te bereiden.
20231017_171922.jpg
 
Decals zien er goed uit maar op je serie foto's is te zien dat de voorwielen niet recht staan. Zeker dat rechts voor verdiend aandacht.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan