Hoofdsponsor

1/12 Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi (1/12)

Jongens dank weer voor de complimenten. Leuk om te horen.

Enne idd maar ik laat jullie niet met iedereen meegenieten hoor. :nowink: Die woordjes leer ik alleen aan de buurman. :@

:laugh::laugh::laugh:
 
Nog weer een kleine update, dit keer van een klein onderdeeltje, maar o zo bewerkelijk. :huh:

1_300820091566.jpg
De onderdelen om de uitlaat steunen te maken.

1_300820091567.jpg
Een beetje solderen, tja eerder in het topic uitgelegd. ;) Dus nu niet weer, ik typsel mijn vingertjes een beetje blauw anders. :unsure:

1_020920091574.jpg
Even een laagje verf er overheen en dan natuurlijk een beetje lak. Dan kunnen we nog even passen, verf geeft een dun laagje extra. De passing was koud heel strak, nu valt het toch nog mooi in elkaar. Dus kunnen we de steun definitief vast zetten.

1_300820091568.jpg
En dan het resultaat.

jongens ik weet het is klein, maar ja. we moeten nu eenmaal ook werken. Ik hoop van de week nog een stukje doorzichtig kunst stof te vinden voor het raam. Dan zal het model toch al redelijk de eindstreep behalen. Dus bijna klaar. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rik, het zijn juist die kleine dingen die een schip karakter geven en het helemaal af maken. Ik had van jou ook niets anders verwacht :D.
 
Knap werk Rik, het zijn dit soort details wat een model compleet maakt. Ziet er prachtig uit ^^

Groeten, "Wet Sellery"
 
ben juist een uurtje bezig geweest om 3 weken achterstand in te halen.

kan alleen maar zeggen ,prachtig werk,zal je nooit kunnen evenaren.
daar ben ik nu al zeker van.
 
wel Rik, weet gewoon niet wat zeggen. Is ongelooflijk mooi gedaan. Heb vandaag eens rustig de tijd genomen om heel je topic te bekijken en te lezen (en leren). Heb er echt geen woorden voor. Hopelijk breng je die volgende week mee. zodat we dit prachtexemplaar van dichtbij kunnen bewonderen.
 
Dank je jongens. En ik neem deze de 12e zeker mee. :P

En nu maar hopen dat het niet tegen gaat vallen. ;)
 
Dank je jongens. En ik neem deze de 12e zeker mee. :P

En nu maar hopen dat het niet tegen gaat vallen. ;)


Tegen gaat vallen???? Dat zal moeilijk gaan denk ik, je zal mogen blij zijn als je hem terug meekrijgt naar Nederland hehehe :D
 
Hmmmm,,,,

Misschien beter dat ik deze dan toch maar thuis laat.... :P:P:P
 
Ben ik blij dat ik deze 'beauty" vandaag zelf in mijn handen heb gehad (bij het binnenbrengen op de ledendag).
Dit is werkelijk een stukje modelbouw van de bovenste plank, waar menig bouwer vandaag letterlijk stond naar te gapen. Ik dacht zelfs dat Gunit even door de knieën ging....
 
Dank je Dominiek,

Gelukkig is het mij dan toch nog gelukt om de Ferrari mee naar het huisje te krijgen.... :P:P
 
Zo, pffff, maar even laten zien waar ik dan mee aan het prutsen ben. Maar ik denk dat ik nu een heel einde ben.

1_050120102025.jpg

Een cd hoesje. Tja, het buigt natuurlijk wel, maarrrrrrrrrr.

1_050120102026.jpg
Eerst maar eens aftekenen. Dus om beschadiging te voorkomen. Tape er overheen.

1_050120102027.jpg
Het ging lang goed, maar met netjes rond vijlen zien ineens waarom de maar er is. Het barst dus. Dit werkt niet dus.

1_050120102028.jpg
Verschillende afval plastic geprobeerd. En deze houd het opzich wel. Dus ook deze nu afplakken, snijden en bijwerken.

1_050120102029.jpg
Een bolletje putty samengesteld uit de twee delen, lekker witte vingers van het kleien.

1_050120102030.jpg
En hier dan een een mooi slang van maken. Deze slang zal dan netjes neer leggen en glad afwerken. Het geheel licht nu netjes te drogen.

Morgen zien we dan de uitkomst van het geheel. Maar eerst drogen, dan schuren, dan de tape er af. Dan schilderen. :laugh: Tenminste als het lukt nu. :P

Tot snel weer. :unsure:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hehe, tof dat je dan toch iets gevonden hebt Rik, de aanhouder wint meestal, ik ben blij dat dit mooie bootje toch zijn schermpje zal krijgen, zal hier mooi staan Rik bij mijn Vespucci :D
 
mooi rik een cd hoesje .

hoe heb je deze vorm uitgesneden of gezaagt ?
 
Het cd hoesje is gezaagd met een figuurzaag. Rustig zagen met metaal zaagblaadje. Dan het afval kunststof, dit is met een scalpel gesneden. Een Barbie verpakking. ;)
 
Hehe, tof dat je dan toch iets gevonden hebt Rik, de aanhouder wint meestal, ik ben blij dat dit mooie bootje toch zijn schermpje zal krijgen, zal hier mooi staan Rik bij mijn Vespucci

He, he, he, dat geloof ik graag. ;)

Iig zal ze eens te koop gaan staan, ik heb gewoon de ruimte niet om alles te houden. Jammer eigenlijk, maar ik moet ook kunnen wonen. En ik ben nu eenmaal een bouwer. En geen verzamelaar.
 
rik, je had het ook kunnen doen met soepele pvc van 1mm

had ik het geweten had ik je wel een stuk opgestuurd:$

grtz

huge
 
Ik heb pvc gebruikt, maar na een bepaalde tijd ging dit scheuren. De ruit staat iets onder een gebogen hoek om maar te zeggen. Maar ja, we blijven proberen he. ;)

Daarom heb ik nu mijn twee laatste pogingen gezet. Ik wil ook wel eens gewoon mijn misbaksels tonen. :laugh:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan