Hoofdsponsor

1/12 Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi (1/12)

Ziet er ongelofelijk prachtig uit Rik :O:O:O

Ferrari, die zien mij aankomen. ¨ Kijk eens ik heb een bootje geknutseld. Interesse om deze te kopen?
Ik zou zeker wat foto's naar Ferrari mailen, het gaat hier tenslotte om een scratchbouw, dus dit model is echt uniek, totale oplage : 1. En als Ferrari zelf geen interesse heeft, kennen ze zeker verzamelaars die graag veel geld voor zo'n model over hebben.

Waarmee en hoe hebt ge dat Ferrari type plaatje gemaakt ? Ziet er geweldig uit ^^

Groeten, "Wet Sellery"
 
Van het net. Dan schalen. En dan uitprinten op papier. 6x lakken. En viola.... Een plaatje. ;)

Niet zo moeilijk denken. Dan komt de oplossing gewoon boven. Kwestie van een beetje normale huisprinter.... En die hebben de meeste wel denk ik. :8
 
Geweldig Rik! Als ik dit zie dan krijg ik ook erge zin om dat ding van mij in elkaar te zetten :)
 
Mijn mond valt even open van bewondering Rik. Echt prachtig allemaal. Applaus

Een klein dingetje is me opgevallen op onderstaande foto:

1_220820091456.jpg

Waar de kabels in de romp verdwijnen komen ze precies tegen de zijkant van de opening. Ze gaan niet door het midden van de openingen. Zou dit in het echt zo geen sleet aan de kabel of de opening geven?

Groeten,

Michel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je jongens.

Michel, je hebt wel gelijk, maar idd slijt dit wel. Maar staalkabels zijn erg slijtvast. Daarbij is het zo, dat de kabel van het echte model toch wel redelijk via rollers loopt. Dus daar worden ze begeleid door rollen wat het slijten weer minder maakt. Dat is nu niet echt na te maken. De foto veraad dit bijzonder goed. Dat is nu eenmaal het vervelende van een macro foto. Dan straks in het eggie, zou je het niet echt zien. Dan heb je een schaduw waar deze invallen. En moet je er echt naar kijken en het weten. ;)

Maar je punt klopt zeer zeker.
 
Waar de kabels in de romp verdwijnen komen ze precies tegen de zijkant van de opening. Ze gaan niet door het midden van de openingen. Zou dit in het echt zo geen sleet aan de kabel of de opening geven?

Nee.... in werkelijkheid zit het ook zo :)
 

Bijlagen

  • Arnoroer.jpg
    Arnoroer.jpg
    48,9 KB · Weergaven: 14
hoed af voor dit prachtige kunstwerkje (snel hoedje op gezet:))


grtz

huge
 
Rik,

Echt vakwerk!
Meer woorden heb ik er niet voor nodig!
 
Ik sluit me helemaal bij mijn voorgangers aan: petje af voor dit vakwerk!

Groeten, Rinie
 
Rik,ik vind het knap dat je het metalen gedeelte allemaal bewerkt hebt,zonder dat er krassen op zijn gekomen.Dat is in dit onderdeel toch wel de M erin(durf de naam niet te schrijven).

Knap scratchwerk^^.

Ron.
 
@Peperbus. Aan de buiten kant zie je idd de ringen zitten, maar daar achter om de kabel te gelijden zijn wel degelijk rollen gebruikt, ik dacht dat dit de vraag was. Verkeerd gelezen, wel bedankt om ook hier weer een mooie foto voor te plaatsen. :P

@ Ron, tja, polijsten van het metaal he. Eerst polijsten, dan aanbrengen, maar voor dat je gaat lakken, weer polijsten, anders komt het niet goed. ;) Dat is dan niet aan, Hem waarvan wij de naam niet uitspreken te wijten, maar aan mij zelf. :ohmy:

@ Wim, Hugikumus, mijn dank, doet weer goed. :P:P


Verder natuurlijk wel een kleine, update, Tenminste veel werk, en dat voor maar twee onderdelen. En ze zijn nog niet een klaar. Dit keer niet te veel woorden maar wel plaatjes. De uitleg is reeds gegeven in een eerder topic. :sleep:

1_280820091465.jpg
Afijn het soldeerwerk na het buigen.

1_280820091464.jpg
En dan natuurlijk ervoor zorgen dat alles wel gelijk is bij de auspuf.....

1_250820091463.jpg
Tussendoor nog even met zwart, dat is voor het nogmaals schuren om zo te zien waar nog wat bijgewerkt moet worden.

1_280820091466.jpg
En zoals je ziet, het word een zwarte uitlaat. Hiervoor is gekozen omdat deze pas op latere tijd is verchroomd. Dus geen chrome auspuf... :unsure:

Wat nu nog, de steuntjes. Deze moeten nog gemaakt en gesoldeerd worden. Deze worden gemaakt van roodkoper. En natuurlijk nog de tweede auspuf klaar maken zodat deze beide gemonteerd kunnen worden.

En niet te vergeten, het touwwerk dat er rondom gewikkeld zit als bescherming tegen de hitte. :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeg Rik, nu moet ge toch eens vertellen waar ge die zaadjes vandaan hebt gehaald ? Ik wil ook wel van die mooie uitlaten kweken, enkel wat water toevoegen en voilà :

1_280820091466.jpg

:laugh::laugh:

OK, effe serieus nu. Ziet er héél knap uit Rik. Welk materiaal hebt ge gebruikt ? Op de foto's lijken de buisjes niet hol te zijn vanbinnen ?

Groeten, "Wet Sellery"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooi werk modelengeneer , een lust voor het oog .......

Gr Bubble
 
Pascal, dit zijn uitlaat orchide zaadjes. ;)

De buisjes van de uitlaat zelf zijn van messing massief, dan met aluminium de eindstukken gemaakt. Holle buisjes gaan knikken, dus dat is niet bruikbaar, tenzij je een buigveer hebt om een buigijzer. Die heb ik beide niet. Daarom heb ik vol gebruikt, gewoon van de dhz. winkel. Goedkoop en gemakkelijk te bewerken.

Bubble, Thanx. ^^
 
Bedankt voor de uitleg Rik ^^

Welke diameter zijn de buisjes ?

Groeten, "Wet Sellery"
 
He, he, he, kun je de 12e zelf meten. :P:P:P

Ik zal ze straks even opmeten, ben de maat kwijt. Is dikwandige alubuis. Daar past de messing draad dus niet in, moet dit dus wel uitruimen. Kom er dus nog op terug. :P
 
knap staaltje weer rik ziet er heel goed uit ;)
 
Dank je Amazone,

@ Pascal. Sorry vergeten te meten, maten komen nog. ^^

Verder ken je dat. Wil je wat doen, ik nu dus met touw. Is het touw ineens verdwenen. Man, man, man, moet je wachten om je eind resultaat te kunnen zien. Ik kan je wel vermelden dat de kids en de buurman zo wel een paar nieuwe woordjes geleerd hebben. :O:O:O:tongue:

Maar goed, mijn andere helft van het trouwboekje is handig met touw. En had nog een stukje liggen, wel gebruikt, maar ze kreeg het wonder boven wonder helemaal strak, recht, en perfect voor gebruik. :P Modelengeneer, dus weer helemaal blij. :laugh:

Nu ja, jullie ook maar even mee laten genieten.

1_280820091471.jpg
Deze van iets verder af.

1_280820091470.jpg
En dan de foto van iets dichter bij. :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is waarachtig een juweeltje waar je teerecht fier op mag zijn.....
Ipv kritiek te spuien, wat ik toch niet heb, zal ik voor de rest mijn mond houden en genieten.
 
Ik ga ook weer in herhaling vallen.
Zie mijn vorige post :laugh:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan