Hoofdsponsor

1/12 Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi (1/12)

Zoals aangegeven is het probeersel vandaag gedroogd. :P
En jawel, alles goed. Nu kan het geheel op de kap gemonteerd worden. Ook dat gaat niet zomaar. :unsure:

1_060120102040.jpg
Het geheel zoals het er nu uit ziet. :P

1_060120102042.jpg
Op de bestuurders stoel. Hier kunnen we goed zien dat het nog wel even bijgewerkt moet worden. Dus hebben we nog wel wat werk, maar eerst drogen. Alles is nog nat.

Het grote wachten is weer van de partij. :wacko:

Dus straks maar eens de Kareldoorman af stoffen. :ph34r:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Rik. Dat is een creatieve oplossing zo met het CD hoesje. Een mooie how-to ook!

Groeten, Rinie
 
Dankje Mega. Maar ik heb het cd hoesje niet kunnen gebruiken, dat was de maarrrrrr. Die brak. Ik heb een stukje van de verpakking van de Barbie van mijn dochter gebruikt. ;)

Verder even wat anders, iets verder afgewerkt.

1_060120102047.jpg

1_060120102048.jpg

Morgen overdag meer plaatjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben al benieuwd naar de plaatjes van morgen, het is ook een plaatje om te zien Rik !
 
Nou jongens zonder verdere woorden.

1_070120102062.jpg

1_070120102063.jpg

1_070120102064.jpg

1_070120102065.jpg

1_070120102066.jpg

1_070120102067.jpg

1_070120102068.jpg

1_070120102055.jpg

1_070120102056.jpg

1_070120102057.jpg

1_070120102058.jpg

1_070120102059.jpg

1_070120102060.jpg

1_070120102061.jpg

Einde

Nawoord.

Heel veel dank voor alle antwoorden en het meedenken. Dank voor het kijken als je dit in stilte hebt gedaan. En dank voor alle steun.

In het bijzonder wil ik graag danken,
Peperbus, hij heeft mij ontzettend geholpen met het verzenden van tekeningen, en juiste info voor de detail.
Pascal, voor alle lovende antwoorden, en kritisch meedenken.
Pantani, voor het toch niet meenemen van het model zodat ze afgemaakt kon worden.

Voor meer werk van mij in volle gang. http://www.modelbouwen.be/houten-schepen/25-karel-doorman.html

en voor later, http://www.modelbouwen.be/houten-schepen/331-marseille-1764-a.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iig zal ze eens te koop gaan staan, ik heb gewoon de ruimte niet om alles te houden. Jammer eigenlijk, maar ik moet ook kunnen wonen. En ik ben nu eenmaal een bouwer. En geen verzamelaar.

Ik had voor de komende jaren niks op mijn verlanglijstje staan, maar dat is nu dus veranderd. Ik ga alvast stevig beginnen sparen ^^

Wat een fantastisch mooie Arno Rik ApplausApplausApplausApplaus

Ongelofelijk dat deze boot helemaal scratch is, een diepe buiging voor dit prachtige werk :)

PS : Nu nog wat foto's naar Ferrari mailen, dan kunnen zij ook genieten van deze bloedmooie Arno.

Groeten

"Wet Sellery"
 
Modelengeneer zei:
Pantani, voor het toch niet meenemen van het model zodat ze afgemaakt kon worden.

Als ik hem nog eens zie staan, dan is hij de mijne :)

Prachtig Rik maar dit wist je al ;)
 
mooi staaltje vakmans schap rik tot in het kleinste detai afgewerkt 8)

deze zal zeker een mooi plaatje krijgen in de vitrinne kast.
 
Van harte gefeliciteerd met dit schitterende resultaat Rik!
Chapeau!

Groeten, Rinie
 
Mooi en strak project geworden,Rik. mijn complimenten. Misschien is er nog een kleine mogelijkheid om het raam iets bij te schuren langs de randjes?. Voor de rest is er niets aan toe te voegen.

Zoals jij schrijft is ook datgene zoals ik ook in elkaar zit. Bouwen is belangrijker als verzamelen.

Op naar de Karel Doorman:).

Ron.
 
Ron, hoezo de randjes bijschuren?

Deze is redelijk dun en met de vlam techniek gepolijst. Daardoor lijkt het misschien een beetje onregelmatig, maar de randen glimmen behoorlijk. :P en is mooi egaal geworden hierdoor.

Btw, flam polijsten moet je niet zelf proberen, je gaat snel te ver en dat maakt alles bobbelig en krom. Ik heb een kennis dit laten doen en alleen meegekeken. Gewoon met een aansteker er langsheen te halen en klaar was hij. :O Maar ja, hij heeft dit ook vaker gedaan. :$
 
Amazon, Pascal, Dirk en Mega.

Dank voor jullie complimenten jongens. :P
 
Rik..gefeliciteerd met dit kunststukje...die moet op een mooi plekje in je huis komen!
 
Ron, hoezo de randjes bijschuren?

Deze is redelijk dun en met de vlam techniek gepolijst. Daardoor lijkt het misschien een beetje onregelmatig, maar de randen glimmen behoorlijk. :P en is mooi egaal geworden hierdoor.

Btw, flam polijsten moet je niet zelf proberen, je gaat snel te ver en dat maakt alles bobbelig en krom. Ik heb een kennis dit laten doen en alleen meegekeken. Gewoon met een aansteker er langsheen te halen en klaar was hij. :O Maar ja, hij heeft dit ook vaker gedaan. :$

Ik doelde meer op de rand bovenlangs. Maar het kan ook aan de foto liggen dat het mij opviel.
Ik heb de standaard van de U82 destijds ook vlam gepolijst. In principe geeft het een mooi resultaat. Al moet je wel inderdaad er bij blijven.

Ron.
 
Idd, Ron, je moet hier echt bij blijven.
Maar ik bedoelde ook de bovenrand. Deze is echt netjes rond en netjes afgewerkt. :wub:

Wat ik zo zie, even zonder foto is een mooi afgewerkte rand, ik denk dat de zon op het model iets raars doet.

Maar wat zie je dan?
 
1_060120102042.jpg

Het is een beetje mieren.....ij. Maar ik doel op de bovenkant van het glas. Maar waarschijnlijk kan het ook door de digi komen. Die laten immers altijd meer zien als wij dat doen met onze ogen.

Ron.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rik, alle bewondering voor dit zeer geslaagde model ApplausApplaus
Je laat hier je vakmanschap goed zien!
 
Wim dank je voor de lovende woorden.

Ron, Dit is een foto van voor de afwerking. :D

Dat had ik ook geschreven daarbij. De randjes zijn dus na het afwerken van de steun gedaan, hier zien we nog een losse opbouw van het scherm. :wub:

Maar zeer zeker goed gezien. :P
 
Mooi gedaan, Rik!
Iets nuttigs vertellen: .........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Voilà!

Misschien kan die vlam-techniek eens door iemand goed geïllustreerd uitgelegd worden? Ik denk dat er velen hierin interesse hebben.
 
de vlamtechniek is zeker bijna hetzelfde als blancheren van plexiglas?


grtz

peter alias hugemikus
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan