Hoofdsponsor

1/12 Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi (1/12)

Rik,

Blijkbaar ben jij niet de enige met een kritisch oog :P

Ik heb geen aanvullingen die van nut kunnen zijn voor je, maar zit hier telkens met open mond naar te kijken.

Knap hoor, wat je hier toont.
 
Tjongejonge, pedalen met gaatjes, gedetaileerde handels en een geweldig dashboard met stuur, wat een genot om dit te mogen volgen.
Ik neem aan dat je met 'kleine vorderingen' alleen op het formaat doelt :D
Topwerk Rik!

Groeten, Rinie
 
Blijven weinig woorden over, Rik.
Klassewerk!
 
Het enige rode dat ik zou missen is de "dodemansknop" aan de rechterzijde

tomossi1.jpg
 
Even een antwoord voor jullie allemaal, veel dank voor het meedenken. En voor de lovende woorden.

De dodemansknop zit er al op. Maar helaas nog niet op deze foto. Dus die zal ik morgen laten zien.

Verder de flens van het stuurkolom. Tja,,,,, heb ik over nagedacht en het besluit om deze niet te doen omdat ik dacht dat dit minder mooi zou zijn, maar nu, alsnog er op gewezen, blijkt dat dit wel opvalt. En zal ik dit als nog plaatsen. Ook hiervoor dank voor de input.

De foto van Peperbus is mijn uitgangspunt geweest. Die heb ik dus ook en zien we de stangen vanaf de handels straks terug komen en ook nog wat spanten die hier in horen te zitten. Zo ook nog wat bekabeling. Tja, ook de binnenzijde moet goed in orde zijn.

Helaas dit keer geen plaatjes. Het huwelijk tussen kap en romp moet ook nog plaats vinden. Daar vandaag geen tijd voor gehad helaas. Tja, een man moet ook werken he. ;)
 
Prachtig werk aan deze supermooie Ferrari Rik ^^

Laatst op Discovery een mooie docu gezien over hoge snelheids speedboaten, jammer genoeg geen Arno gezien, maar de Bluebirds van Donald Campbell zijn ook wel mooi :

1/24th scale Bluebird K7

Groeten, "Wet Sellery"
 
He, he, he, Pascal. Dat is een hydroJet. Deze is turbine aangedreven in oorsprong. Dus geen schroef, maar een straal motor. Een vliegtuig motor dus voor f16 word deze gebruikt. Dat is heel andere koek, maar bedankt voor de link.

Btw, ik hoop deze klaar te hebben als de forum dag er is.
 
Oops, een duidelijk bewijs dat ik geen "zeebenen" heb hé :wub:

Btw, ik hoop deze klaar te hebben als de forum dag er is.

D'as echt heel goed nieuws ^^ Ben heel benieuwd om deze in real live te zien.

Groeten, "Wet Sellery"
 
Rik,heb je met een speciale reden ervoor gekozen om het dashboard niet te voorzien van gedraaide stempels?.
Met een dremel zijn deze er zo in gemaakt.Alhoewel je dit nu niet meer kunt natuurlijk.

Ron.
 
Rik,heb je met een speciale reden ervoor gekozen om het dashboard niet te voorzien van gedraaide stempels?.
Met een dremel zijn deze er zo in gemaakt.Alhoewel je dit nu niet meer kunt natuurlijk.

Ron.

Ron,

hoe doe je dit dan?
 
Ron,

hoe doe je dit dan?

Je spant een massief metalen asje,welke een vlakke voorkant heeft,in de kop.
En dan op de hoogste snelheid steeds achter elkaar de stempels erin drukken.Dat gaat heel snel,je hoeft alleen maar even aan te tikken eigenlijk.Bevestig op het oppervlak een stuk karton(met plakband aan weerszijden vastzetten)en je hebt een mooie rechte geleiding erbij.Later zul je het karton weg gaan laten omdat je dan de ervaring hebt om zelf recht te gaan:P.

Geen vloeistoffen erbij gebruiken als smering ofzo..Juist door de wrijving komt het mooi.
Wel eerst even oefenen opeenstukje afval^^

Het werkt,omdat ik dit al zelf heb gedaan...

Ron.
 
Oh, bedankt voor de uitleg.
Dit is er eentje om te onthouden.
 
Ron, het is een goed idee om dit zo te doen.

Ik heb een stalen borstel als een kwast, deze is rond en daarmee heb ik dit wel geprobeerd. Maar na het lakken, is het resultaat niet mooi. Het past niet in het beeld dit schip strak te houden. Zie dit als zijnde dichterlijke vrijheid. Een paar bladzijde´s terug kun je ook zien dat er al over is gesproken en dat ik om deze reden dit niet heb gedaan. Soms is het spreekwoord, Less is More. Echt van toepassing. Zo ook hierbij. :laugh:

Vanmiddag/vanavond weer een update. :P
 
Ron, het is een goed idee om dit zo te doen.

Ik heb een stalen borstel als een kwast, deze is rond en daarmee heb ik dit wel geprobeerd. Maar na het lakken, is het resultaat niet mooi. Het past niet in het beeld dit schip strak te houden. Zie dit als zijnde dichterlijke vrijheid. Een paar bladzijde´s terug kun je ook zien dat er al over is gesproken en dat ik om deze reden dit niet heb gedaan. Soms is het spreekwoord, Less is More. Echt van toepassing. Zo ook hierbij. :laugh:

Vanmiddag/vanavond weer een update. :P

Het is zeer zeker een dichterlijke vrijheid die je mag nemen als scratchbouwer^^.
Daar maak ik me ook soms schuldig aan.Maakt ook niet verder uit8)

Ron.
 
Zo'n "gestempeld" dashboard doet mij aan de 1/12 Bentley Blower van Hugo denken :

Modelbrouwers.nl modelbouw :: Bentley Blower 1:12 update p32 17 Jan.

Bij die wagen staat het héél mooi, maar ik deel de mening van Rik dat het bij de Arno niet zo mooi zou passen omdat het het strakke van het model weg haalt. En ook trekt het de aandacht wat weg van de prachtige lijnen van de romp.

Groeten, "Wet Sellery"
 
pffff...... Pascal jong, gij slaat vandaag nagels met koppen.....

(ik MOET gewoon eens langdurig ziek worden of met pensioen,want die Bentley heb ik ook nog liggen)
 
Pfff, wat ben ik met deze jongen bezig geweest zeg. Het spaken uitleggen van de wielen. Maar ach. Ook hij post al een hele tijd niet meer zag ik. :nowink:

Maar goed wel even een kleine update van mij weer. Want ik post nog wel. :P

1_190820091441.jpg
Een overall vieuw van het het schip zoals het er nu bij ligt. Jawel. De body zit aan de romp gelijmd en gespijkerd. :ohmy: Gespijkerd. Zekers. Zal dit straks laten zien. mooie kleine nageltjes om zo de boel op de plaats te houden. Maar deze staan nu te drogen de blanke lak zorgt ervoor dat alles weer netjes blijft.

1_220820091453.jpg
Een bosje garen van metaal. Dit is staaldraad. Dat word gebruikt voor kettingen enz te maken. Te koop bij de hobbyshop enz. Maar ook onderlijn voor het vissen is het gebruikelijk. Dus keuze genoeg. De juiste schaaldikte uitgemeten. En jawel. We kunnen aan de gang.

1_220820091455.jpg
Met een loodje voor het vissen. Deze mooi rond houden met plat knijpen. En dan een gaatje doorheen boren. Dan kan het metaal garen erdoor geduwd worden en vastgelijmd met twee componenten lijm. En drogen.

1_220820091454.jpg
En dan krijgen we uiteindelijk dit. ;) Maar waar voor zul je misschien denken, wel......??

1_220820091456.jpg
Juist voor dit. :laugh: Zoals ik een paar pagina´s terug al schreef, het roer word doormiddel van een staalkabel aangedreven. :dry:

1_210820091444.jpg
Dan het hoofkussentje. Dit kussenje word dus van hout gemaakt. Dit hout is niet zo hard. Weet alleen niet wat voor hout dit is. Maar is wel harder dan Balsa alleen niet zo heel veel. Dus prima bruikbaar en goed te schuren.

1_210820091443.jpg
Dan kunnen we daar weer de sticknaden in aanbrengen. Eens in de blanke lak gezet is dit goed te doen met een bot scalpel. ;) Gewoon duwen.

1_210820091451.jpg
Een geschilderd net zoals de stoel en we hebben dit als resultaat.

1_210820091450.jpg
De klokken zou ik nog laten zien Zoals je ziet de rode knop. De dodenmansknop zit er ook al op. Vorige keer had ik deze alleen nog niet op de foto geplaatst. Ook zien we nu de type plaat van Ferrari er netjes op zitten. Hele kleine letterkes... :O

1_220820091457.jpg
En dus ook deze in de boddy gelijmd. Jongens....... Het begint toch wel te lijken zo. :P:P:P

1_220820091461.jpg
En dan het hoofdkussen er in. We zien dat deze net iets boven de stoel en de vorm van de body heeft. Ook is deze iets hol.

1_220820091458.jpg
En dan nog eens een plaatje van boven af. Zoals ze er nu voor staat.

De volgende keer de uitlaten......

Enne, de tekst Ferrari op de kap. Juist...... Die komen er niet op denk ik. Castoldi en Dell. Orto ook niet. Dit zullen misschien plak letters gaan worden. Maar daar denk ik nog over na. Dit omdat het schip zoveel keren is herbeplakt dat ik dit misschien wel gewoon aan de verbeelding over laat. :) Dus ik twijfel nog. :O
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rik,

deze moet je gaan verkopen aan Ferrari zelf, man!!!!!
 
He, he, he, Dominiek, Ferrari, die zien mij aankomen. ¨ Kijk eens ik heb een bootje geknutseld. Interesse om deze te kopen? ¨ :D:D:D

Maarrrrr,,,,, dank voor het compliment. :P:P:P
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan