Hoofdsponsor

1/60 "H.M.S. Bounty" [wip]

Mooi Dirk, laat maar komen. ( wel eerst de stof wegblazen he!)

Fred
 
Stof is er af, hehe.
Toch gezien dat ik wat stukken mis, of stukken die niet juist zijn, false bulwarks en transom.

Hier een foto van het onderdeel, die ik heb geplukt van modelshipworld.
img_0096d_179.jpg



En het stuk dat in stippelijn is, is het stuk die ik in de doos heb zitten, dus zeer moeilijk om te bevestigen.
Daarom dat ik het stuk zal maken zoals je op de eerste foto ziet.
2012-03-17_184452.png
 
Laatst bewerkt:
Waar zou ik aan dit soort van hout plaat geraken? 1mm dik is dit hout.
 
bij de beter gesorteerde modelbouwzaak verkopen ze plaatmateriaal in allerlei diktes van 1 tot 5 of 6 mm (mahonie, noten, triplex)
ik vermoed dat dit triplex is (ook wel onder de naam vliegtuigtriplex, dat is zelfs al vanaf 0,8mm te koop.
 
Ik kon ook slecht aan zo'n plaatje komen en heb die toen gevonden bij:

Maenen Stefaan, in de Pinte

Fred
 
Nog een Bounty in een hogere versnelling :) ..... ik ben benieuwd en blijf volgen.
 
hehe, Verbrugghe is morgen niet open, ik spring anders woensdag eens binnen bij hem.

De update is, dat ik alles aan het opvullen ben tussen de spanten, om dan later beter de beplanking te kunnen leggen, als alles mooi is opgevuld, allee niet alles, maar de boeg en achtersteven volledig, dan kun je dus het geheel mooi in vorm schuren en de beplanking er mooi tegen leggen.
Foto's volgen morgen denk ik :)
 
Heb een vraag.
Hoever moet ik de beplanking leggen op de boeg, wat bepaald hoe ver deze komt te liggen?
Hoe eindigt deze eerste plank, word deze afgerond, ik begrijp het niet goed, ik breng deze zaterdag mee, dan krijg ik vast en zeker wel uitleg genoeg ;)
Hier alvast een paar foto's.

CIMG1305_zpsc47a194a.png[/URL]

CIMG1304_zps0b507682.png[/URL]
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, ik heb het dek terug gedemonteerd, daar het niet vloeiend over kwam, en ik de opstanden op het achterdek niet mooi kon doen vloeien met het dek, ben de spanten nu aan het bij schuren, dusdanig dat het beter uitkomt.
Zaterdag dus meer hierover ;)
 
zeker mee brengen dirk kunnen we eens kijken hoe de stand van zaken is ;)

wel tof dat je weer verder gaat met de bounty ;)
 
zeker mee brengen dirk kunnen we eens kijken hoe de stand van zaken is ;)

wel tof dat je weer verder gaat met de bounty ;)

Terug een beetje tijd gevonden die moet opgevuld worden met modelbouw he, en ik zou graag dit schip ooit eens afgewerkt hebben.
 
Gewoon mee verder gaan dirk en niet weg leggen, geldt ook voor mij.;)
 
van wat ik zo kan zien zijn de 2 voorste spanten veel te kort dirk daar ga je denk nooit een lijn in krijgen, het derde spant steekt 2 a 3 mm onder de lijn die de valse kiel maakt en de 2 voorste zitten er 3 mm boven deze zouden zeker op de zelvde lijn moeten zitten.

ik zou voorstellen om tussen het tweede en derde spant nog een blokje te steken en dan dit rondvijlen naar het eerste spant. dus ook nog een beetje opvullen tussen het eerste en tweede spant onderaan.
 
heb je dit ook nog nodig anders moet je de maten eens geven kan ik het zaterdag meebrengen

2012-03-17_184452.png
 
En hier Dirk, ik heb eens iets bijgetekend, zodoende zie je wat ik bedoel, het is een verkeerd beeld eigenlijk die foto's.


En als je nu inbeeld dat de eerste plank, zandstrook, bijna vlak, tegen de kiel ligt, en dan zo verder opbouwen, maar ik weet niet juist tot waar, dat zal iemand zaterdag wel tonen hoop ik, zal morgen beetje verder doen met het passen van het dek, zodoende ik de rest mooi kan opbouwen.
GeenIdee_zps73ac9d19.png
 
wat je tekent is goed hoor de groene lijn is perfekt je moet zien dat de zandstrook zo horizontaal mogekijk licht en niet te veel omhoog gaat.
en dan de rode huitlatten leggen als je getekent hebt maar dan wel verjongen.
 
De spanten zijn nog iets bijgeschuurd, en het dek is terug gelijmd, ook heb ik de "Cutwater" bijgewerkt, dus een gleuf in gemaakt om de beplanking er later mooi te doen invallen.
Straks nog een beetje verder werken, en ook een test doen met de "Danish oil" die ik besteld heb, deze zou vandaag moeten geleverd worden.
 
Is dit de correcte manier om een steeler te steken, dus ipv te verjongen, deze steelers steken, of raden jullie dat af?

Steeler_zps677b1f25.png
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan