Hoofdsponsor

1/9 H-D. Gereed.

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*
Dankjewel Michel, langzaam aan komen we op eind van de bouw en dan begin het echte werk spuiten :cool:
 
Mooie details, vooral die traanplaat wekt de aandacht.
 
Bedankt voorje reactie Erwin.
 
De laatste onderdelen spuitklaar maken voor volgend jaar.

De tank moet moet in twee gedeeltes blijven net zoals de echte uitvoering dus hoop dat het goed uitpakt met de strip die aan een zijde vast zit.

20221225_132246.jpg
 
ben echt onder de indruk, gaat een echt knap model worden.
Zou mij ook wel eens aan zo iets willen wagen, liefde voor motoren blijft altijd denk ik.
 
ben echt onder de indruk, gaat een echt knap model worden.
Zou mij ook wel eens aan zo iets willen wagen, liefde voor motoren blijft altijd denk ik.

@Grijze Wolf, Jan de liefde voor motorfietsen blijft bestaan heb altijd motor gereden zomer en winter door totdat het niet meer mocht wegens gezondheid reden tot op de dag van vandaag mis ik het nog.
 
Ziet er echt mooi uit Ron.

Zelf ook een fervent motorrijder, voornamelijk woon werk verkeer.
3 maanden geleden mijn Yamaha FJR 1300 ABS op 100.000 km gezet.
Heb deze gekocht met nog geen 30.000 km op de teller een jaar of 6 geleden 😁😁

Fred
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Geen motorrijder hiero maar toch onder de indruk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
dit ziet er allemaal weer heel realistisch uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Zelfs als niet motor rijder is dit soort werk om te genieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Bedankt voor de reacties mannen.
 
Komt allemaal in orde zo te zien.(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Zelf ben ik geen motorrijder maar heb wel al eens mogen meerijden met een Harley en deze machines hebben toch een apart plaatsje in mijn hart.
Blijf met veel plezier volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
De aanpassing aan de tank, de witte strip plastic werkte niet op de rondingen scheurde het plastic tijdens het lijmen. Ik vermoed dat de strip te dun was 0,5mm of oud lig tenslotte al wat jaartjes hier.

Dus plan B in werking gezet. Het grote gat en naad dicht gezet met 2k putty van Tamiya en na uitharding geschuurd en dan een laagje gewone putty van Tamiya, schuren in de primer en check en dubbel check een klein gaatje en een lopertje van de primer en wat kleine krasjes aan de zijkant van de tank. Al met al een kwartierje werk gelukkig.
Ook een start met de ketting gemaakt de eerste pakweg 200 onderdeeltjes zijn verwerkt.
Verder nog wst kleine aangepast die niet naar mijn zin waren. Rest me nog twee nieuwe onderdelen scratchen omdat de originele MIA zijn 🫢

20221229_114915.jpg

20221230_112948.jpg

20221230_113114-01.jpeg

20221230_113144.jpg
 
Hoe kan je die dingen nou kwijtraken Ron :D

Heb je eens geprobeerd zo'n plastic strip week te maken in dunne plasticlijm (bijv. liquid poly van Humbrol)? Kans op scheurtjes wordt dan een stuk kleiner. Je moet wel op je hoede zijn dat de liquid poly niet op ongewenste plekken terecht komt want dan heb je een probleem.
 
@Roy vd M. Ik kan de truc van het zacht maken maar blijkbaar heeft het toch niet geholpen :-) Maar vind deze oplossing toch mooier dan de eerste ook al is meer werk. Kwijtraken tja teveel opruimen en dan mis er weleens wat als het project lang duurt.
 
De uiteindelijke oplossing ziet er inderdaad prima uit.
 
Door mijn weinige kennis in deze materie is het steeds afwachten op het resultaat voor ik mee ben.
Die ketting ziet er weer een uitdaging uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan