Hoofdsponsor

1/9 H-D. Gereed.

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*
Ik ken het wel met koperdraad: omwikkelen, de verkregen spiraal afschuiven en dan met een scherp mes doorsnijden. Zo krijg je ringetjes; maar deze plastic-variant is voor mij nieuw en kan zijn nut bewijzen.
 
Mooi dat ik dan weer iemand wat wijzer heb gemaakt 🙂
 
Kom mannen dit is al een hele oude techniek van voor de PE en andere luxe artikelen, en bedankt nu voel ik me echt oud :ROFLMAO:
Het zijn de oude vergeten technieken die soms nog steeds het meeste opbrengen.(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Mooi resultaat.

Ah Ron, je bent niet oud, alleen heb je veel ervaring. 😉
Wat was het probleem met de koperdraad?
 
Mooi resultaat.

Ah Ron, je bent niet oud, alleen heb je veel ervaring. 😉
Wat was het probleem met de koperdraad?

Ervaring wil ik niet zeggen Silenoz. Koperdraad kreeg ik niet mooi rond opgezet en koperstaaf wilde niet echt verlijmd worden door spanning zelfs niet na uitgloeien.
 
Weer eens de Harley erbij gepakt en het schtersparbord erbij geppakt. Na een uurtje knippen en schuren is het grove werk gedaan.

20221107_143626.jpg
 
Super strak werk,ook even het topic doorgenomen en die wielen hoedje af voor dit werk...
 
Top werkje tot zover.
Als die af geraakt gaat dit een kanjer zijn.
 
Mooi strak werk, maar dat is ook wel een pre bij een zo groot model; daar zie je elk klein foutje op.
 
Ben even niet mee met die witte vlakken aan het achterspatbord. Is dat een eigen toevoeging?
 
Bedankt voor de reacties mannen.

@Erwin alles wat wit is is eigen werk uiteraard.
 
Mooi bijgewerkt spatbord.
Kan die lekker door de modder scheuren.
 
De zin om te bouwen weer een beetje terug gevonden dus dat er nu weer wat nieuwe onderdelen gemaakt zijn. Ze zijn nu nog in grove vorm dus het afwerken kan beginnen, putty enzo.

In het midden een nieuw pendaal voor de kickstarter ernasst een electronische ontsteking rronder nieuwe steps en rem en schakel pendalendingen.

20221117_155557.jpg
 
Aha, fijn om te lezen dat je hier weer mee verder gaat. Wanneer ik dergelijke verbouwingen aan modelmoto's zie moet ik altijd denken aan de vele afleveringen van OCC (ik kan op de naam niet meer komen van de reeks) waar ze custombikes bouwden.
 
Altijd fijn als je het gereedschap hebt (en de ervaring en het inzicht) om dit soort scratchwerkjes op te leveren, die dan een meerwaarde kunnen geven aan de bouw zoals die recht uit de doos zou komen.

De twee dunne strips om het witte uitlaatdeel zul je ook hebben toegevoegd neem ik aan.
 
Mannen nog bedankt voor de reacties, beetje laat maar beter als nooit.

@Roy Speciaal gereedschap valt wel mee hoor, breekmesje, schuurpapier, vijlen, boortjes, putty en pincet.

Weer een stapje verder.
Uitlaat, het eindstukje wat korter gemaakt , vind het nu beter eruit zien.
Stepjes en pendalen van een stukje PE traanplaat voorzien.
Electronische ontsteking voorzien van boutje en ander detail, moet nog iets putty hebbeb eb dan kan ook het handeltje erop.
Kickstarter pedaal heeft nog wat TLC nodig, beetje opzuiveren.
Spatbord, de zijplaten wat meer laten overvloeien in het spatbord, tank mat geschuurd voor een betere hechting van de primer.Naamloos.jpg


20221123_095139.jpg
 
Ziet er allemaal heel erg mooi uit Ron.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan