Hoofdsponsor

1/9 H-D. Gereed.

ERVARING
*
BOUWWIJZE
*
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
*
COMMENTAREN
*

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.301
Na wat nagedacht te hebben of we hier nog wel verder willen met projecten te plaatsen toch besloten om een lopend project te plaatsen.

Meeste standaard werk is gedaan en nu komt het aanpassen van de laatste onderdelen aan de beurt. Het zal nog niet snel zijn met de updates vanwege het weer en mijn andere hobby Hiking.



full



full


full


full



full



full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet bepaald rechtstreeks uit de doos Ron. Dit ziet eruit als een behoorlijke klus die je nu al achter de rug hebt. Erg sierlijk en mooi afgewerkt tot nu toe.

De nippels voor de spaken zijn stukjes injectienaald of zoiets?
 
En de banden zijn van plastic neem ik aan? Per band twee symmetrische schijven.. zo herinner ik het me van Italeri-vrachtwagens van een aantal jaren geleden (terwijl Revell toen ook al een rubberachtig materiaal gebruikte).

Ik ben niet zo van de complimenten zonder voorbehoud, zoals je weet. Maar ik zie je post nu pas op groot beeldscherm en moet zeggen.. die spiraalveren bovenop de voorvork zijn perfect gelukt of zo lijkt het toch. De uitlijning is volledig consequent. Ik heb dat volgens mij nog nooit zo nauwkeurig uitgevoerd gezien op een schaalmodel. Nu is het schaal 1/9 en dan mogen we wat verwachten, maar toch.
 
De foto's zijn onzichtbaar voor mij Ron.
 
De foto's zijn onzichtbaar voor mij Ron.
Hebben andere leden dit probleem ook?
Edit: ik heb een testaccount aangemaakt en heb daar het probleem ook. Even kijken wat het kan zijn...

Opgelost, het fotoalbum stond verkeerd ingesteld. De foto's zijn nu zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Knap begin van deze H-D.
Wat een fijn detail wat je aanbrengt, zal dit model zeker naar een hoger niveau tillen.
 
Prachtig bouw en spuitwerk. Welke verf gebruikt je? Ik weet dat je enkel acryl gebruikt maar ik heb nog niet zo'n mooi resultaat gehad met acryl.
 
Amai Ron .
Dat is gelijk uitpakken hier.
Het is niet de eerste keer dat je spaken maakt meen ik mij te herinneren.
Je kan zien dat je motor freak bent.
 
Da’s een binnenkomer !
Prachtig werk al dat ik zie en die spaken … vol bewondering!
 
Blij dat je nagedacht hebt, anderzijds een beetje sprakeloos.
Is voor mij een stuk boven standard werken.
 
Mannen bedankt voor de reacties 👍🏻

Roy de banden zijn gelukkig van rubber en samen zwaarder dan de hele kit bij elkaar omdat niet hol zijn 😄

Michel, inderdaad werk altijd met acryl ook al is het geen echte acryl. Deze keer heb ik gekozen voor een witte primer voor een wat helderder rood (komt niet uit op de foto) daarna een matte rood van Tammy erover en wat lagen vernis en iets waar de meeste bouwers een hekel aan hebben gepolijst 😆

Pascal dat klopt heb het al een paar keer gedaan en moet er nog een paar 😁
 
Mooie vorderingen tot nu toe. Wordt blijkbaar iets heel anders dan de voorgestelde militaire versie. Dat rood kan mij wel bekoren.
 
Mooie vorderingen tot nu toe. Wordt blijkbaar iets heel anders dan de voorgestelde militaire versie. Dat rood kan mij wel bekoren.

Ja het niet echt zoals Italeri (Esci) het bedoeld had 😆. Ik neem me altijd voor om de militaire versie er van te maken maar er komt telkens wat anders uit mijn hoge hoed. 😇
 
Mooi werk Ron, moet een serieus karweitje zijn om al die spaken te vervangen.
 
Ja Dany daar zijn wel een paar uurtjes in gaan zitten maar de moeite waard om te doen.
 
Na wat nagedacht te hebben of we hier nog wel verder willen met projecten te plaatsen toch besloten om een lopend project te plaatsen.

Meeste standaard werk is gedaan en nu komt het aanpassen van de laatste onderdelen aan de beurt. Het zal nog niet snel zijn met de updates vanwege het weer en mijn andere hobby Hiking.



full



full


full


full



full



full


full


full


full


full
Hallo Ron lllĺ. Super die spaakwielen , nog een vraagje over die spaken zelf, wat materiaal heb je daarvoor gebruikt ? Willy
 
Hallo Willy bedankt voor je reactie. Hier heb ik een kort lijstje van wat er gebruikt is,

Het materiaal voor de spaken,
Spaken 0,6 nickel silver rod
Nippels 0,8x06 aluminium buis
En een paar liter zweet 😅
 
Knap werk Ron.
De wielen zijn zeker geslaagd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan